Takto vypadá nová konkurence Tesly Modelu X, která se bude prodávat za poloviční cenu

es8d
0Zobrazit komentáře

Na pole elektromobilů oficiálně vstupuje další hráč – konkrétně již pár měsíců ohlášený model ES8 od čínské automobilové společnosti NIO. Ten chce soupeřit s Modelem X od Tesly, jak velikostí, parametry, tak samozřejmě cenou, která je oproti dosud jedinému SUV Tesly takřka poloviční. ES8 totiž bude začínat již na 68 tísících dolarech, tedy zhruba 1,47 milionech korun.

Tesla Model X v Číně, což je hlavní trh pro chystané NIO ES8, začíná kvůli importní dani na částce 126 tisíc dolarů, v přepočtu 2,7 milionu korun. S úlevami, které se NIO nabízí navíc elektromobil může zákazníky stát ještě o dalších 6600 dolarů méně, na což Tesla kvůli své nevýhodně prozatím nedosáhne. V nejbližší době by ovšem měla Muskova automobilka postavit vlastní továrnu v Číně, která má značně snížit náklady na produkci a samotné odesílání zákazníkům.

D7965296-A076-4200-A818-8FFF874BFBBF

Přečtěte si takéApple údajně vyvíjí novou verzi sluchátek AirPods, která má být představena příští rokApple údajně vyvíjí novou verzi sluchátek AirPods, která má být představena příští rok

ES8 bude mít v základu k dispozici dojezd 220 mil (354 km) oproti 237 mílím (381 km) u Modelu X a bude disponovat výkonem 480 kW (644 koní) se zrychlením z 0 na 100 za 4,4 vteřiny. Konstrukce vozidla bude aluminiová, v interiéru kožená sedadla pro 7 osob, heads-up displej či podložka pro bezdrátové nabíjení telefonu a dalších zařízení.

es8a

Podobně jako Model X je NIO ES8 vybaveno vlastním asistenčním systémem s názvem NIO Pilot, který disponuje 5 kamerami, 12 ultrasonickými senzory a pěti radary, které umožní řízení s adaptivním jízdním asistentem, hlídání pruhů, automatické brždění či detekci mrtvého úhlu. Tou největší senzací je ale možnost výměny celého power-packu, tedy sestavy bateriových článků, a to během pouhých 3 minut na jedné z 1100 stanic, které firma chystá do roku 2020.

es8c

Interiér NIO ES8 se viditelně inspiroval u Tesly

To by mohl být zásadní zlom, který Tesle značně zkomplikuje přístup k náročným čínským zákazníkům. Na další rozvoj navíc NIO, které vzniklo teprve před 3 lety, získalo 1 miliardu dolarů od gigantů jako Tencent či vyhledávače Baidu a do několika let kromě vývoje tohoto automobilu plánuje také vstup na americký trh.

es8b
es8e
es8i
es8j
es8f
es8k

Foto: NIO

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Uber se zbavuje svého byznysu na leasing vozidel, kde ztrácel 18x více, než přepokládal

khosrowshahi

Dara Khosrowshahi, současný CEO Uberu

0Zobrazit komentáře

I když tento rok nebyl pro Uber žádným způsobem pozitivní, pomalu se z něho společnost pod vedením nového CEO Dary Khosrowshahiho vyhrábává. Ztráta za poslední dvě čtvrtletí činila 2,52 miliard dolarů i přesto, že celkový počet jízd a obrat roste. Na vině je neefektivní management na mnoha frontách, čemuž nyní chce Khosrowshahi učinit přítrž.

Uber se tak zbaví svého byznysu s leasingem vozidel v rámci USA s názvem Xchange Leasing, kde nabízel řidičům nová vozidla s neomezeným počtem ujetých kilometrů a částečným servisem za velmi výhodných podmínek. Uber si od toho sliboval rapidní nárůst aktivních řidičů, i za cenu drobné ztráty z poskytnutí leasingu.

twist

Přečtěte si takéRada pro reklamu zakázala kvůli náboženství televizní reklamu českého fintech startupu TwistoRada pro reklamu zakázala kvůli náboženství televizní reklamu českého fintech startupu Twisto

Problémem ovšem je, že se nyní přišlo na to, že Uber na každém z leasingů prodělával téměř 18x tolik, než byly původní předpoklady – zhruba 9000 dolarů na jednom voze. Xchange Leasing spravuje přes 30 tisíc vozidel na leasing v hodnotě zhruba 400 milionů dolarů, jak informuje Wall Street Journal, což něco napovídá i o možné ceně akvizice, jenž zůstala nezveřejněna.

xchange

Na nového kupce se čekalo přes 5 měsíců a nově by Xchange Leasing měl vést americký startup Fair.com, který poskytuje přes mobilní aplikaci krátkodobé leasingy, u kterých se není nutné upsat na desítky měsíců. Podobné optimalizace by mohly Uberu pomoci se snížením účetní ztráty a také s přípravou IPO (veřejné nabídky akcií) v průběhu roku 2019.

Foto: Phocuswright / Flickr