Netflix se díky rychlému růstu dostal na valuaci přesahující 100 miliard dolarů
Největší streaming služba filmů a seriálů Netflix, která původně vznikla jako online půjčovna DVD, nezastavitelně roste a překonává všechna očekávání akcionářů. Nejenže Netflix masivně investuje do své vlastní produkce, do níž chce tento rok vložit až 8 miliard dolarů, ale také rozšiřuje počet předplatitelů. Jen za poslední kvartál 2017 šlo o 8,33 milionů uživatelů.
S tím souvisí také zájem investorů a stabilita Netflixu na finančním trhu, kde se jeho akcie vyšplhaly až na 248 dolarů za akcii, čímž se podařilo Netflixu přesáhnout valuaci ve výši 100 miliard dolarů, tedy více než 2,07 bilionů korun. Dle valuace tak Netflix pomalu šlape na paty například McDonaldu, Nike či L’Oréalu.
Za pouhý rok Netflix více než zdvojnásobil svoji hodnotu a vzhledem k investicím do obsahu zároveň prohlubuje svoji ztrátu, která celkově činí již více než 20 miliard dolarů a jen za loňský rok se prohloubí o další 3-4 miliardy. V souvislosti s dalšími investicemi nedávno firma získala mimo jiné finanční injekci ve výši 1,6 miliard dolarů.
Netflixu se daří i po tom, co nedávno proletěla médii kauza ve spojitosti s hercem Kevinem Spaceym, který je hlavní postavou dosud nejpopulárnějšího seriálu Netflixu House of Cards a který byl z dalšího natáčení vyhozen, stejně jako z jakékoliv další spolupráce s Netflixem. Do toho navíc služba mírně zdražila a i přesto za poslední kvartál získala nejvíce předplatitelů z celého roku.