Dropbox vstupuje na burzu, kde chce získat 500 milionů dolarů
Dropbox, technologická společnost stojící za stejnojmenným cloudovým úložištěm, oficiálně vstupuje na americkou burzu, kde má v plánu získat 500 milionů dolarů, v přepočtu cca 10,3 miliardy Kč. Tímto krokem chce Dropbox získat dostatek prostředků ke konkurenčnímu boji mezi službami jako Box, Google Drive nebo OneDrive od Microsoftu.
O vstupu na burzu se vědělo již v lednu letošního roku, kdy Dropbox, jehož valuace je odhadována na deset miliard dolarů, v tichosti podal žádost k IPO pod vedením společností Goldman Sachs Group Inc. a JPMorgan Chase & Co. Nyní je celá situace oficiální a technologický startup spoluzakladatelů Drewa Houstona a Arashe Ferdowsiho má být v nejbližší době zalistován na NASDAQ pod označením „DBX“.
Vstupem na burzu chce Dropbox docílit lepší pozice v poskytování cloudových služeb pro firmy. I když se mu daří na poli pro jednotlivce, což dokazuje okolo 11 milionů platících uživatelů, ve srovnání s alternativami jako Box, OneDrive či Google Drive to z hlediska enterprise modelu není zcela optimální.
Získané finanční prostředky by tedy putovaly především na zlepšení cloudových a sdílených služeb pro korporátní sféru a zároveň také na udržení kvality placených plánů pro jednotlivce.
Tržby okolo 1,11 miliardy dolarů
V rámci prospektu, který zveřejnila Komise Spojených států amerických pro cenné papíry a burzu, se objevily si hospodářské údaje. Dropbox měl v minulém roce dosáhnout na tržby okolo 1,11 miliardy dolarů s 31procentním meziročním růstem. Na druhou stranu se potýkal s čistou ztrátou za rok 2017 ve výši 111,7 milionu dolarů.
Foto: Dropbox