Tvůrce legendárního Diabla David Brevik plánuje tento rok vydat zcela novou RPG hru

itlurksbelow2
0Zobrazit komentáře

Jeden z titulů, který se pravidelně umisťuje mezi nejzásadnějšími RPG hrami v historii, Diablo, si získal po celém světě desítky milionů hráčů a na jeho základě vyšel nejen druhý úspěšný díl, ale také mnoho alternativních her. Jeho tvůrce, dnes již 49letý David Brevik, také spoluzakladatel herního studia Blizzard North, ale s vývojem her rozhodně neskončil a již koncem tohoto roku by měl vydat další RPG titul.

Tím bude hra It Lurks Below, která je zpracováním podobná právě Diablu a kterou Brevik kompletně navrhnul a naprogramoval sám během zhruba 2 let působení ve svém vlastním herním studiu Greybeard Games. Hráči se budou moci ve hře prokopávat podzemím, stavět nejrůznější konstrukce, bojovat s nepřáteli a samozřejmě sbírat cenné předměty.

Jeff Bezos, CEO of AMAZON, introduces new Kindle Fire HD Family

Přečtěte si takéProč je Amazon nejskvělejší „cash cow“ v historii lidstva: část prvníProč je Amazon nejskvělejší „cash cow“ v historii lidstva: část první

Konkrétně právě nepřátelé a předměty by měly mít jednu skvělou vlastnost, generují se zcela náhodně, takže by se němělo stát, že hráč narazí na několik stejných předmětů, které bude sbírat pořád dokola nebo na příšery, jenž mají stejný vzhled i schopnosti. Hra je aktuálně dostupná v beta verzi pro zhruba 200 hráčů, s plánovaným vydáním v posledním kvartálu letošního roku prostřednictvím platformy Steam.

itlurksbelow3

Brevik, který tvoří hry již více než 25 let, zároveň řekl, že původní myšlenka It Lurks Below by zabrala ve vývoji více než 10 let a že musel nakonec ze své původní představy mírně ubrat. Nejvíce času mu pak zabrala kreativní stránka věci, ve které je slabší, než v samotném vývoji. Ostatně i ve zmíněném Blizzard North, pod kterým bylo vydáno Diablo, se staral převážně o řízení vývoje.

brevik

David Brevik, tvůrce It Lurks Below nebo Diabla

Hra až nápadně připomíná několik obdobných indie titulů včetně Starbound či Terraria – Brevik ovšem tvrdí, že čerpal výhradně z vlastní inspirace. Během posledních několika dní vyšel také oficiální trailer a nespočet videí z hraní fanoušků, kteří se dostali do beta verze:

Foto: Reprofoto / YouTube, Greybeard Games

SpaceX úspěšně zvládlo testovací let dosud největší rakety Falcon Heavy a poslalo Teslu k Marsu

Jiří SvobodaJiří Svoboda

spacex
0Zobrazit komentáře

Raketa Falcon Heavy společnosti SpaceX má za sebou velký den. V úterý ve 21:45 středoevropského času úspěšně odstartovala z floridského Mysu Canaveral na svůj testovací let a stala se tak největší a nejvýkonnější aktuálně fungující raketou.

Za velkého očekávání i hlasitého povzbuzování stovek zaměstnanců SpaceX raketa na startu zažehla 27 motorů Merlin a vygenerovala tak sílu větší než osmnáct Boeingů 737. Již po minutě od startu překonala v 11 kilometrech nad zemí rychlost zvuku, neuběhly ani tři minuty a všechny tři boostery tvořící první stupeň rakety se už po oddělení vracely zpět k Zemi.

PrimocoUAV low 1

Přečtěte si takéČeský výrobce bezpilotních letounů Primoco UAV plánuje vstup na pražskou burzuČeský výrobce bezpilotních letounů Primoco UAV plánuje vstup na pražskou burzu

Mezitím si první kilometry na své dráze odbýval druhý stupeň rakety, který nesl netypický náklad – červenou Teslu Roadster s postavou Starmana a s trefným pokynem na palubní desce „Don’t Panic“. Název Starman není náhodný, jedná se o píseň Davida Bowieho, za jejíž melodie se Roadster vydal na cestu k Marsu.

Pravděpodobně vůbec nejpůsobivější okamžik celého letu nastal zhruba osm minut po startu, když došlo na simultánní přistání dvou bočních boosterů zpět na Mysu Canaveral. Na dvojici sousední přistávacích ramp dosedly se stejnou lehkostí, jako byla vidět dříve u rakety Falcon 9. Ostatně jak SpaceX uvedlo, jednalo se už o jednou použité stupně, právě pro mise rakety Falcon 9.

falconheavy3

Inaugurační let se však neobešel bez problémů. V průběhu dne byl odložen o více než dvě hodiny kvůli větru ve vyšších částech atmosféry, kde jeho rychlost v jednu dobu překračovala o 20 % přípustné limity. Problémový byl v pozdější fázi letu třetí, prostřední booster rakety, který měl přistát na plošině v Atlantickém oceánu přesně 8 minut a 19 sekund po startu. Během přistání byl však přerušen videosignál a jeho osud tak ani dvě hodiny po startu nebyl známý.

falconheavy2

lego-nike-dunk

Přečtěte si takéNové tenisky Nike jsou z LEGO kostek. Takhle vypadajíNové tenisky Nike jsou z LEGO kostek. Dvě slavné značky rovnou ukázaly, jak vypadají

Druhý stupeň rakety však jakožto hlavní objekt zájmu fungoval bez problémů. Už 28 minut po startu proběhl druhý ze tří plánovaných zážehů jeho motoru, ten poslední, který Teslu Roadster se Starmanem na palubě definitivně nasměroval k Marsu, proběhl 5 hodin po startu. Pro SpaceX je to tak dosud největší zlom v historii, který by mohl značně zjednodušit a také zlevnit přepravu nákladů mimo Zemi. Falcon Heavy unese 3x více nákladu než Falcon 9, i přesto ale stojí pouze o třetinu více.

falconheavy2

Foto: SpaceX / Flickr