BMW spustí službu, která nabídne za měsíční předplatné neomezené střídání modelů i servis

bmwi
0Zobrazit komentáře

V posledních letech se mnoho automobilek snaží čím dál více přiblížit mladším lidem a nabídnout jim alternativy k běžnému nákupu či leasingu vozidel, které jsou pro ně často nedostupné nebo jim nevyhovují kvůli dlouhému závazku. BMW proto na trh chce již v příštím týdnu vypustit novou službu Access by BMW, jenž má nabídnout měsíční předplatné ke svým vozům, které navíc mohou zákazníci během svého předplatného libovolně měnit.

Mimo toho, že si budou moci za jednu cenu v týdnu projíždět například rodinné BMW X6 a na víkend si půjčit sportovní BMW M4 nebo hybridní i8, bude součástí měsíční ceny také plné pojištění a veškerý servis. Služba by se měla spustit 2. dubna v americkém Nashville ve státě Tennessee, odkud se bude poté v případě úspěchu dále rozšiřovat.

mall-butovice-m

Přečtěte si takéMall.cz v Praze zavádí nový koncept prodejen. Kombinuje showroom a výdejnuMall.cz v Praze zavádí nový koncept prodejen. Kombinuje showroom a výdejnu

BMW tak následuje již existující služby podobného rázu automobilek Volvo, Cadillac či Ford. Z německých automobilek na několika trzích v USA operuje také Porsche, které nabízí ve dvou plánech i přístup k luxusním modelům Panamera, Macan či Porsche 911. V průběhu roku by se k němu navíc mělo připojit i Audi či Mercedes-Benz.

bmwx6

Přesná cena za měsíční předplatné Access by BMW dosud není známa. Největší výhodou pro zákazníky je pak dle všeho především flexibilita – nemusí se uvazovat na několik let dopředu, mohou střídat několik modelů vybrané značky a zároveň se nemusí starat o pojištění či servis, které by platili zvlášť.

Vše na dosah ruky

Střídání automobilů i přehled členství v programu pak lze většinou sledovat v mobilní aplikaci a vozidla vyzvednout v lokálním autosalonu, případně si je nechat doručit. Možná služba s měsíčním předplatným navazuje na nedávné spuštění speciálního leasingu BMW, který umožňuje svým majitelům půjčovat auto dalším osobám, například prostřednictvím P2P služeb, nebo s ním jezdit pro Uber.

bmwi8

Foto: BMW

Cisco poskytne 50 milionů dolarů na pomoc lidem bez domova v okolí Silicon Valley

Michal PtáčekMichal Ptáček

sf1
0Zobrazit komentáře

Ačkoliv americké Silicon Valley a San Francisco jsou nezpochybnitelnou Mekkou technologických inovací a startupů, řeší tyto oblasti dlouhodobě i spoustu, už ne tak příjemných problémů. Kvůli neustále se zvyšujícím životním nákladům, které z části souvisí s atraktivností zdejšího prostředí pro lidi z IT, kteří se sem po tisících stěhují, je zde totiž například obrovský problém s bezdomovectvím.

Podle aktuálních statistik je v Santa Clara oblasti, do které spadají části Silicon Valley jako Cupertino, Mountain View, San Jose, Palo Alto a Sunnyvale, kde sídlí firmy jako Apple, Facebook nebo Google, momentálně 7 394 lidí bez domova. Jejich počet se navíc, jak informuje portál TechCrunch, meziročně navýšil o 13 procent.

Takřka identická situace pak panuje v nedalekém San Francisku, kde je dle posledních statistik zhruba 7 499 lidí bez domova. Vzniká tak nesmírně paradoxní situace, kdy na jedné straně zde máme společnosti jako Apple, Facebook a Google vydělávající miliardy dolarů a měnící svět a na straně druhé skupinu obyvatel, která není schopna finančně pokrýt alespoň své základní lidské potřeby.

michalillich

Přečtěte si takéMichal Illich a jeho nový projekt Zuri: Letadlo budeme mít dříve, než bude rozšířená dálnice do BrnaMichal Illich a jeho nový projekt Zuri: Letadlo budeme mít dříve, než bude rozšířená dálnice do Brna

weekly-060125-mvp-y

Přečtěte si takéNový Harry Potter a český startup, co pomáhá lékařůmNový Harry Potter, nenápadná hvězda známého fondu a český startup, co pomáhá lékařům

To se právě zmíněné technologické firmy, které na tomto stavu svým způsobem nesou část zodpovědnosti, snaží dlouhodobě řešit. V problému se aktuálně začala angažovat také známá americká společnost Cisco patřící ke světovým leaderům na trhu síťových prvků. Ta totiž nyní oznámila, že prostřednictvím svého fondu v následujících 5 letech přispěje částkou 50 milionů dolarů (v přepočtu cca 1 miliardu Kč) na nadaci Destination: Home. Ta chce do 5 let skoncovat s problémem bezdomovectví v těchto lokalitách, a to jak aktivnějším přístupem k lidem bez domova, tak například prostřednictvím vybudování sítě dostupného bydlení.

“Už dlouhou dobu tvrdíme, že je na čase vyřešit problém bezdomovectví v naší komunitě. Cisco naši iniciativu naprosto podporuje a chápe, a proto se rozhodlo ji podpořit a to nejen finančně, ale také aktivním angažováním se v tomto palčivém problému”, říká šéfka Destination: Home Jeniffer Loving.

destinationhome

Destination: Home