Boring Company Elona Muska chce po plamenometech prodávat cihly z vytěženého kamene

Jiří SvobodaJiří Svoboda

elonmusk

Šéf Tesly Elon Musk

0Zobrazit komentáře

Podnikatel Elon Musk nepřestává ani v posledních dnech překvapovat veřejnost. Pouhé tři dny na to, co nechal smazat účty SpaceX a Tesly na Facebooku, přišel s dalším, zdánlivě šíleným prodejním artiklem v rámci své The Boring Company. Zatímco v minulosti se jednalo o čepice a plamenomety, nyní Musk začne prodávat cihly vyrobené z vytěženého kamene, podobné kostkám Lego, jen v životní velikosti.

Konkrétně se má jednat o cihly či bloky z kamene vytěženého z podzemního tunelu v Kalifornii, které by dle Muskových slov měly být duté uvnitř, přesto pevné a lehké. Navíc by struktury, které z nich budou vystavěny, měly vydržet i zemětřesení. Musk se patrně chystá prodávat speciální sety cihel, z prvního by si pak vlastníci měli být schopni vystavět egyptské pyramidy nebo sfingu.

michalillich

Přečtěte si takéMichal Illich a jeho nový projekt Zuri: Letadlo budeme mít dříve, než bude rozšířená dálnice do BrnaMichal Illich a jeho nový projekt Zuri: Letadlo budeme mít dříve, než bude rozšířená dálnice do Brna

Přestože cenu cihel Musk ještě neodhalil, je jasné, že stejně jako v případě předchozích předmětů je cílem tohoto počinu výrazná finanční injekce. Například v případě zmíněných plamenometů, jejichž množství bylo omezeno na 20 tisíc, šlo o prodeje ve výši 10 milionů dolarů. Předchozí várka čepic s logem The Boring Company vynesla další milion dolarů mínus náklady.

https://twitter.com/elonmusk/status/978142114339995648

Jak uvádí magazín The Verge, současný nápad na výrobu „Lego“ kostek koresponduje s předchozími otázkami, které před The Boring Company stály. Firma již dlouho na svém webu uváděla, že nechce materiál z tunelů vyvážet a ukládat, tak jak je to běžné v případě standardních tunelů. Místo toho přímo píše, že „hledá technologie, které vytěžený materiál přemění na užitečné kusy použitelné na stavbu“ a jako přímou referenci uvádí právě egyptské pyramidy.

boring

Naopak chystaný transportní systém, který chce The Boring Company vybudovat, se oproti původnímu záměru přizpůsobí na přepravu cyklistů a chodců, nikoliv aut. Přepravní vozidlo by mělo být schopno převést kolem patnácti lidí rychlostí až 200 km/h a ke vstupu do podzemního systému využívat vertikální výtahy. Automobily bude stále možné přepravovat, ale pouze až pokud se pokryje potřeba chodců a cyklistů.

Foto: Heisenberg Media / Flickr, The Boring Company

Online supermarket Kosik.cz končí v Brně, Ostravě a Olomouci. Rozvozy posílí v Praze

kosik
0Zobrazit komentáře

Jeden z největších tuzemských eshopů s potravinami Kosik.cz se po dlouhém zvažování odhodlal k zásadním změnám. Od začátku dubna již nebude možné prostřednictvím služby objednávat nákupy ve vybraných lokalitách na Moravě a ve Slezsku, konkrétně pak například v Brně, Ostravě, Olomouci, Přerově či Prostějově a menších městech v okolí.

Dle oficiálního vyjádření Kosik.cz vedení dospělo k tomuto rozhodnutí kvůli tomu, že jim neumožňuje aktuálně nastavená logistika doručovat zboží v takové kvalitě a v tak potřebné frekvenci, jako například v Praze. Na vině je to, že všechny skladové zásoby drží Kosik.cz právě v Praze a do vzdálených lokalit je zaváží. Zrušení dovozu do těchto měst by tak mělo trvat do doby, než se podaří tento logistický problém vyřešit – pravděpodobně tedy otevřením skladu v bližší lokalitě.

revolut

Přečtěte si takéRevolut představil jednorázové virtuální karty, které se po jedné platbě samy zablokujíRevolut představil jednorázové virtuální karty, které se po jedné platbě samy zablokují

Objednávky jsou možné do 30. března, s tím, že poslední doručovací den ve zmíněných lokalitách bude i posledním dnem v měsíci. Změnou si firma vysloužila vlnu kritiky směrem od stávajících uživatelů, ale není zdaleka první, která omezila podobný typ služeb ve svých slabších lokalitách. Dříve to podobným způsobem oznámil například i rozvozový startup Damejidlo.cz, který zrušil rozvozy v Ostravě, protože tam zákazníci jednoduše nebyli ochotni platit za prémiové služby.

kosik3

Jakub Šulta, CEO Kosik.cz situaci komentuje slovy:

„V Praze a středních Čechách roste zájem o službu výrazně vyšším tempem než ve zbytku republiky a tvoří asi 80 % obratů. Utekly zbytku republiky a pokud bychom v současnosti poptávku neodkázali efektivně pokrýt, zcela zbytečně bychom chyběli tam, kde nás zákazníci potřebují,“ a dále dodává: „Oproti tomu musíme přiznat, že na Moravě a ve Slezsku se nám nepodařilo najít životaschopný ekonomický model. Zásobování z Prahy bez lokálních skladů a infrastruktury se ukázalo při takovém tempu růstu jako dlouhodobě neudržitelné.“

kosik2

Díky tomuto kroku se ovšem posílení rozvozů naopak dočká Praha, kde by se měl počet rozvozových kapacit navýšit až o pětinu, což by mělo dokázat pokrýt prudce rostoucí poptávku. Ostatně, jak už zmínil i CEO Kosik.cz Jakub Šulta, Praha tvořila dlouhodobě téměř 80 % obratu firmy a podobně tomu bude i u jiných konkurenčních služeb. Například Rohlik.cz rozváží pouze po Praze, Hradci Králové, Plzni a Brně, kde teď bude mít jistou konkurenční výhodu.

lucie-kadlecova-pwc

Přečtěte si takéExpertka na kyberbezpečnost popisuje hrozby pro Česko i světÚtoků přibývá a blíží se volby. Expertka na kyberbezpečnost popisuje hrozby pro Česko i světové trendy

Informace pro zákazníky v rušených lokalitách jsou k dispozici zde.

Foto: Kosik.cz