Jan Skalník: Facebook kvůli lepší ochraně dat uživatelů představil přehlednější design i nové nástroje

Jan SkalníkJan Skalník

0Zobrazit komentáře

Jan Skalník z české komunikační agentury Communication Lab se ve svém blog postu věnuje aktuálním změnám v nastavení Facebooku, které Mark Zuckerberg a spol. byli kvůli kauze se zneužíváním dat svých uživatelů Cambridge Analytica nuceni představit.

Společnost Facebook oznámila, že začne zavádět další opatření na posílení ochrany osobních údajů uživatelů této sociální sítě. Novinky, které zahrnují kompletní redesign nastavení soukromí, mají lidem usnadnit práci se správou svých dat. Reaguje tím na události posledních dní, kdy mu kritici vytýkají, že jsou tyto nástroje v aplikaci pro uživatele těžko dostupné.

filiphorky

Přečtěte si takéFilip Horký: V Seznamu mám velkou volnost, člověk si ale nikdy nesmí myslet, že je dobrýFilip Horký: V Seznamu mám velkou volnost, člověk si ale nikdy nesmí myslet, že je dobrý

Větší kontrola nad soukromím a osobními daty uživatelů sociální sítě Facebook. To je záměr, se kterým před několika týdny Facebook zahájil práce na nových aktualizacích. Spolupracuje na nich s regulátory, zákonodárci i experty na ochranu osobních údajů. Podle Marka Zuckerberga, zakladatele a šéfa této největší sociální sítě na světě, je většina aktualizací v přípravě již delší dobu, události posledních několika dní podle něj pouze podtrhují jejich význam a potřebnost.

  Jarní úklid v nabídce ovládacích prvků a větší přehlednost se Zkratkami soukromí

V rámci připravovaných novinek Facebook vyčistil zastaralá nastavení a nabídku ovládacích prvků pro uživatele celkově zjednodušil. Rychlé a snadné vyhledávání informací o soukromí, bezpečnosti a reklamách uživatelům umožní nové menu nazvané Zkratky soukromí. Své údaje uživatel v menu zobrazí pouze pomocí několika kliknutí a bude mu jasněji vysvětleno, jak ovládací prvky celkově fungují. Cílem těchto aktualizací je podle šéfa Facebooku Zuckerberga naučit lidi v mobilní aplikaci lépe pracovat, aby byli schopni si ochranu svého soukromí sami nastavit.

fb1

Starý a nový design nastavení

Uživatelé budou mít díky menu jasný přehled o tom, jaká data, s kým a jakými aplikacemi vlastně sdílí. Prostřednictvím menu bude možné ovládat nejen nastavení svých osobních údajů, ale také reklamu, která se uživatelům zobrazuje. Nastavení umožní správu informací, které Facebook používá k jejímu zobrazení. Uživatelé také uvidí, jak fungují předvolby, jak je nastavit a jaké mají možnosti.

Na stejném místě si rovněž nastaví viditelnost svých příspěvků a informací o profilu. Facebook chce také uživatele více vést k tomu, aby se zajímali o bezpečnost svých účtů a využívali možnosti dvoufaktorové autentizace. Tu stejně jako další bezpečností opatření nově najdou také v novém menu.

fb5

Snadnější stahování a mazání osobních dat i transparentnější podmínky služeb

Novinkou jsou i nástroje pro vyhledávání, stahování a mazání dat. Prostřednictvím nástroje “Access Your Information” budou mít uživatelé snadný a bezpečný přístup k informacím a správě obsahu, jako jsou příspěvky, reakce a komentáře, i věci, které na sociální síti vyhledávali. Mohou zde kliknout a odstranit cokoliv z jejich časové osy nebo profilu, co už na Facebooku nechtějí. Tento nástroj také umožňuje stažení dat jako fotky, kontakty, příspěvky a další data, které uživatelé s Facebookem sdílí.

fb3

Nové a přehlednější nastavení soukromí na Facebooku

“Jedna věc je našim uživatelům vysvětlit, jaké údaje o nich vlastně shromažďujeme a jak je používáme. Druhá, a to považujeme za mnohem užitečnější, je umožnit lidem, aby se na správě svých dat podíleli také oni sami. Koneckonců jsou to jejich data,” uvádí Erin Eganová, šéfka ochrany soukromí Facebooku.

Uživatelé tak budou mít možnost smazat věci, které sdíleli v minulosti, nebo se podívat, jaké informace o nich Facebook má.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Startup herečky Gwyneth Paltrow získal investici ve výši 50 milionů dolarů a expanduje do Evropy

Filip HouskaFilip Houska

BBE29E00-6E48-464E-A7D0-1CD0F8FAF535
0Zobrazit komentáře

Americký startup Goop herečky Gwyneth Paltrow, který se specializuje na lifestylový obsah a prodej zejména kosmetických produktů, získal novou investici ve výši 50 milionů dolarů, tedy asi 1 miliardy korun, díky níž startup atakuje hranici 250milionové valuace v dolarech. Investice by měla sloužit pro expanzi mimo severoamerický trh.

Oscarová herečka Gwyneth Paltrow založila Goop v roce 2010. Původně se startup zaměřoval především na tvorbu lifestylového magazínu s tématem módy, cestování či krásy, nicméně postupem času se rozrostl také o e-commerce. Nově tak nabízí řadu kosmetických produktů, vitamínů či přípravků do koupele.

bratislava

Přečtěte si takéUber ukončuje po rozhodnutí soudu provoz v BratislavěUber ukončuje po rozhodnutí soudu provoz v Bratislavě

I když veřejnost skrze příliš přehnanou klamavou reklamu poukazující na „zázračné léčivé přípravky“ Goop odmítala, investoři v něm viděli jistý potenciál. To dokazují nejen investice v celkové výši 25 milionů dolarů z let 2015 a 2016, ale také aktuální Series C vedená skupinou Lightspeed Venture Partners, která startupu přinesla 50 milionů dolarů.

8CF16519-C3DE-41AA-B4B7-31BC7A9158E6

Investice by měla sloužit na zmíněnou globální expanzi a také rozšíření sortimentu. Goop aktuálně se svým e-commerce byznysem operuje pouze na trzích Spojených států a Kanady, nicméně ke konci roku by se měl dostat i do Evropy.

Foto: Fortune Conferences (Flickr)