Nejnovější Doom dnes na Playstationu a Xboxu vyjde ve 4K verzi

Michal PtáčekMichal Ptáček

doom11

Hra Doom, na které se Konrád jako vývojář podílel

0Zobrazit komentáře

Ačkoliv akční střílečka Doom se poprvé hráčům představila už v roce 1993, i více než 25 let od svého vydání patří k nestárnoucím klasikám, které by neměly chybět ve sbírce žádného hráče. Na úspěch tohoto kultu o pár let později navázal ještě úspěšnější Doom 2, následně Doom 3 a v roce 2016 i nejnovější díl série s původním názvem Doom, který měl přibližit tuto klasiku i novým hráčům. A to se povedlo.

Hra, od které původně spousta fanoušků prvních dvou dílů příliš nečekala nesmírně překvapila a v podstatě napříč všemi herními platformami a magazíny díky své kvalitě nasbírala vysoce nadprůměrné hodnocení. Například na platformě Steam se tak těší průměrnému uživatelskému skóre 9 z 10.

uber

Přečtěte si takéSamořídící automobil Uberu zabil v USA ženu. Byla ovšem na vině opravdu technologie?Samořídící automobil Uberu zabil v USA ženu. Byla ovšem na vině opravdu technologie?

Už teď skvěle vypadající Doom se však dnes dočká dalšího výrazného vylepšení, které hru udělá ještě o dost atraktivnější. Vydavatel hry společnost Bethesda, známá například také díky sérii Fallout nebo The Elder Scrolls, totiž oznámil, že dnes vydá aktualizaci, která celou hru převede do 4K rozlišení. Aktualizace by měla být během pár hodin k dispozici všem majitelům konzolí Sony Playstation Pro a Microsoft Xbox One X.

Ačkoliv bližší informace nejsou známy, dá se očekávat, že „4K“ Doom bude díky použití stejného herního enginu id Tech 6 fungovat na podobném principu jako Wolfenstein II: The New Colossus. Ten na Playstation 4 Pro zvládá rozlišení 1440p a na Xbox One X pak 4K rozlišení, při 50 – 60 snímcích za vteřinu.

A takhle už bude nový 4K Doom vypadat….

foto: reprofoto Youtube

Facebook přestává pro cílení reklam umožňovat využití dat třetích stran

838D8A6C-7147-43B8-AFBD-5316E1E102CB
0Zobrazit komentáře

Facebook se v posledních týdnech snaží naplno dostat ze svého skandálu ohledně poskytnutí dat o uživatelích společnosti Cambridge Analytica, která je měla využít například k ovlivnění amerických prezidentských voleb. V souvislosti s tím vydal omluvné prohlášení, dočasně pozastavil představení svého chytrého domácího reproduktoru a čelil hnutí pro mazání účtů z Facebooku, které využil například Elon Musk ke smazání facebookových profilů Tesly či SpaceX. Nyní jde ale Facebook ještě o něco dále.

V rámci své reklamní platformy, ve které je možné mimo dat samotného Facebooku i napojení na data třetích stran, americký gigant právě tuto funkci odstraňuje a bude k reklamním účelům nabízet pouze svá data. S daty třetích stran bylo možné pro lepší zacílení využít například informace z různých dotazníků, veřejných záznamů, věrnostních karet v obchodech nebo zájmu o nákup auta či domu.

kosik

Přečtěte si takéOnline supermarket Kosik.cz končí v Brně, Ostravě a Olomouci. Rozvozy posílí v PrazeOnline supermarket Kosik.cz končí v Brně, Ostravě a Olomouci. Rozvozy posílí v Praze

Program, který běžel takřka 5 let, byl pro určitý typ inzerentů velmi užitečný, protože jim ve výsledku dovolil dostat se k hodně specifickým skupinám zákazníků a zvýšit tak potenciální konverzi. Facebook ale tvrdí, že většina zadavatelů reklamy stejně využívá přímo jeho data a že to tak většinu z nich žádným způsobem neovlivní. Ti, kteří ale chtějí využívat další data, mimo těch od Facebooku, mohou použít vlastní zdroj.

fbprivacy

LILO & STITCH

Přečtěte si takéJe Lilo & Stitch remake, co má smysl? Film porazil i Toma CruiseDávají remaky animáků od Disneyho smysl? Nový film porazil i Toma Cruise a míří k miliardě dolarů

Mimo těchto změn se také největší sociální síť světa zaměřila na usnadnění přístupu k nastavení soukromí, které dostalo nový design a jasnější popis, na co by se měl uživatel zaměřit. Zároveň začne více hlídat, jaká data jsou odesílána aplikacím třetích stran, umožní smazání jakýchkoliv nasbíraných osobních údajů v přehledném rozhraní, od fotografií, přes příspěvky a komentáře, až po údaje o vlastní osobě. Těmito kroky chce Facebook získat zpět ztracenou důvěru svých uživatelů.

fbprivacy2

Foto: Facebook