Porsche chystá vlastní síť nabíjecích stanic. Mission E se na nich do 80 % nabije za 20 minut

porsche-4

Chystaný elektromobil od Porsche, který nedávno získal oficiální jméno Taycan.

0Zobrazit komentáře

Příchod prvního a zcela elektrického Porsche se blíží. K zákazníkům by se první kusy modelu s názvem Mission E měly dostat již během příštího roku a Porsche pomalu začíná odhalovat svá esa v rukávu. Pro Mission E slibuje nabití na 80 % kapacity baterie do 20 minut, což by mělo zajistit dojezd 250 mil (402 km) z maximálních 310 mil (498 km) při plném nabití.

Kromě jiného se taky Porsche pomalu pouští do budování vlastní sítě rychlých nabíjecích stanic, tzv. Superchargerů, se kterými chce pokrýt území Spojených států a hlavní trasy Evropy. Tady má bohužel hlavní konkurence v podobě Tesly značnou výhodu, něco na co firma Elona Muska vsadila již dávno a co jí dává značnou výhodu oproti jakékoliv „začínající“ firmě v tomto segmentu.

thunderly2

Přečtěte si takéČeskou aplikaci Thunderly, která umí v reálném čase mapovat blesky, si stáhlo za 3 týdny 50 tisíc lidíČeskou aplikaci Thunderly, která umí v reálném čase mapovat blesky, si stáhlo za 3 týdny 50 tisíc lidí

Superchargery Porsche by se měly objevit postupně v každé pobočce Porsche, kterých je jen v USA přes 180. Mission E ovšem nešetří ani na parametrech. Novinka se dostane z 0 na 100 km/h do tří a půl sekund a maximální rychlost dosáhne až 250 kilometrů za hodinu. To vše s cenou od 85 tisíc dolarů. Porsche se chce zároveň zaměřit na maximální snížení opotřebení některých komponent, se kterými má podle Stefana Weckbacha z divize Porsche EV Tesla zásadní problémy.

porsche-5

Konec konců pokud dle něj zkusíte launch control u Modelu S 3x za sebou, je dost pravděpodobné, že se to povede dvakrát a potřetí pokus selže, netřeba pak zmiňovat opotřebení vozu. Největším tahákem Mission E je bezpochyby ikonický design Porsche, něco kde na druhou stranu trochu zaostává Tesla, stejně jako další konkurence jako například Faraday Future či Fisker.

porsche-2

Taycan, první plně elektrické sportovní auto od Porsche, dorazí v příštím roce

porsche-1

Foto: Porsche

Česká hra Kingdom Come: Deliverance se začíná bez pirátské ochrany prodávat na platformě GOG

Michal PtáčekMichal Ptáček

king
0Zobrazit komentáře

Jsou tomu přibližně dva týdny, co do oficiálního prodeje zamířilo dlouho očekávané české RPG Kingdom Come: Deliverance. Neuvěřitelně rozsáhlému a propracovanému hernímu počinu od pražského vývojářského studia Warhorse Studios, za kterým stojí tvůrce hry Mafia, Daniel Vávra, se pak takřka okamžitě podařilo získat zájem fanoušků po celém světě a během pár dní prodat přes 1 milion kopií.

Díky tomu se Kingdom Come: Deliverance stalo aktuálně nejprodávanější hrou na platformě Steam a upozornilo na sebe v herních médiích po celém světě. Tato prodejní čísla, díky kterým se tvůrcům údajně podařilo zaplatit kompletní vývoj hry, jenž vyšel na stovky milionů Kč, nyní každopádně velmi pravděpodobně budou růst ještě rychlejším tempem.

kiwi

Přečtěte si takéČeský letenkový startup Kiwi.com loni dosáhl na obrat ve výši 17,7 miliardy KčČeský letenkový startup Kiwi.com loni dosáhl na obrat ve výši 17,7 miliardy Kč

lego-nike-dunk

Přečtěte si takéNové tenisky Nike jsou z LEGO kostek. Takhle vypadajíNové tenisky Nike jsou z LEGO kostek. Dvě slavné značky rovnou ukázaly, jak vypadají

České RPG, které je k dispozici pro PC a konzole Playstation 4 a Xbox One, totiž právě ve verzi 1.25 zamířilo na populární herní platformu GOG, kde se prodává za 59.99 dolarů, a to navíc jak bývá u GOG zvykem, bez mezi hráči neoblíbené protipirátské ochrany DRM. Ta je kritizována zejména kvůli zpomalování výkonu PC a nutnosti být po dobu hraní připojen/a k internetu.

Kingdom Come: Deliverance můžete na GOG zakoupit zde.

ps
ps2