Saúdská Arábie investovala 400 milionů dolarů do AR startupu Magic Leap

Filip HouskaFilip Houska

magic
0Zobrazit komentáře

Pár měsíců po uvedení konceptu setu pro rozšířenou realitu ohlašuje floridský startup Magic Leap další masivní investici. Nyní od státního fondu Saúdské Arábie, ze kterého připlulo okolo 400 milionů dolarů. Startup tak kumuluje v investicích až 2,3 miliardy dolarů při minimálně šestimiliardové valuaci.

Aktuální investici, která dohromady dosahuje výše 461 milionů dolarů včetně injekcí od menších investorů, potvrzuje samotný startup. V Series D, jež v říjnu minulého roku odstartovala singapurská investiční skupina Temasek, se tak Magic Leapu podařilo nasbírat přibližně 963 milionů dolarů, a to i přes skutečnost, že na trhu stále nemá žádný produkt.

spectacless

Přečtěte si takéSnapchat chystá další dvě verze svých chytrých brýlí SpectaclesSnapchat chystá další dvě verze svých chytrých brýlí Spectacles

Ostatně je Magic Leap ve svém byznysovém přístupu velmi unikátní. Od roku 2014 začal sbírat obrovské investice od Googlu, Alibaby, Morgana Stanleyho a dalších renomovaných skupin, přičemž nezveřejnil ani nástřel výsledného zařízení. Vědělo se jen, že bude zobrazovat rozšířenou realitu.

magic_leap

Jeden z prvních screenů, na kterém Magic Leap ukazuje možnost využití svého zařízení

To se změnilo loni v prosinci, kdy startup spoluzakladatele a CEO Ronyho Abovitze po osmiletém fungování odhalil své řešení. Světu ukázal futuristické brýle, ovladač a malý přenosný počítač, to celé pod označením Magic Leap One: Creator Edition.

Magic Leap zároveň uvedl, že set začne prodávat v průběhu letošního roku společně s dedikovanou open-source platformou pro vývojáře. Na druhou stranu neuvedl finální cenu, kterou server Bloomberg odhaduje až na dva tisíce dolarů (cca 40 tisíc korun).

A8F7DD10-E611-45A7-AAD6-8D1BCC93BE79

I když si investoři oddychli, že jejich černý kůň konečně zveřejnil podobu a možné datum uvedení dlouho očekávaného zařízení, stále se přesně neví, jak to celé bude fungovat. Magic Leap sice ukázal pár videí, kde se snaží vše vizuálně popsat, nicméně na vlastní kůži to běžný uživatel, potažmo vývojář, zatím pořádně nevyzkoušel.

Výjimky však byly. Například reportér serveru Rolling Stone Brian Crecente, který svou zkušenost s Magic Leap One: Creator Edition popsal vesměs jako „zážitek bez rozdílu mezi skutečnou a virtuální realitou“. Lze jen spekulovat, zdali k tomuto účelu potřebuje floridský startup přibližně 2,3 miliardy dolarů, které zatím v investičních kolech nasbíral.

Je však nutné dodat, že Magic Leap po hardwarové a softwarové stránce buduje takový systém, který na trhu patrně neexistuje. To zahrnuje jak vývoj nových displejových technologií a senzorů pro mapování okolního prostředí, tak i nábor vývojářů, kteří dokáží vytvořit tak unikátní software, aby byl hoden celého tohoto mediálního humbuku. Ostatně na tom má pracovat až 1 400 lidí.

magicleapone

Foto: Magic Leap

Porsche ukázalo koncept elektromobilu, který má konkurovat Modelu X od Tesly

crossturismo4
0Zobrazit komentáře

Na první zcela elektrické Porsche se čeká již delší dobu s napětím, zda to bude jako v případě jiných experimentů německé automobilky zpočátku propadák nebo obrovský úspěch. Již příští rok by se měl objevit elektrický sporťák Mission E, který slibuje více než 600 koní, dojezd přes 500 kilometrů na jedno nabití a také dobití do 80 % během 15 minut. To ale není vše.

Vedle Mission E jako takového se objeví ještě multifunkční Mission E Cross Turismo, které by se mělo stát přímým konkurentem větší Tesly Model X, a které bylo představeno těsně před chystaným ženevským autosalonem. Cross Turismo nabídne stejný výkon, stejný dojezd a stejnou rychlost nabíjení jako Mission E – tou největší změnou je tedy především design.

github

Přečtěte si takéVývojářská platforma GitHub čelila největšímu DDoS útoku v historii. Web nefungoval 10 minutVývojářská platforma GitHub čelila největšímu DDoS útoku v historii. Web nefungoval 10 minut

Kromě zrychlení z 0 na 100 km/h pohybující se okolo 3,5 vteřin, nabídne Cross Turismo odlišný design interiéru, včetně prodloužené středové konzole a stylování v karbonu. Porsche má s výrobou SUV již vcelku obstojné zkušenosti, po nejistých krocích od modelu Cayenne až po velmi úspěšný Macan tak navazuje na svoji tradici klasického designu spojeného s moderními technologiemi i v elektromobilech.

crossturismo2

Kdy se Mission E Cross Turismo objeví na trhu prozatím známo není, stejně jako není známo, za jakou cenu se bude prodávat. S ohledem na cenovku začínající na 85 tisících dolarech v případě Mission E to ale vypadá, že se bude Cross Turismo pohybovat minimálně o pár tisíc dolarů výše, pokud si zachová své sportovní atributy.

Obrovská očekávání

Porsche do posílení svého portfolia vozidel elektromobily investuje během několika let přes 600 milionů dolarů, na vývoji si dává pečlivě záležet, všechna vozidla procházejí příšným testováním v provozu i na závodních okruzích a kromě plně elektrických modelů jako je zmíněný Mission E bychom se měli brzy dočkat například i hybridní klasiky Porsche 911 nebo Panamera.

crossturismo

Německá automobilka tak sází vše na jednu kartu, pro schopnost konkurence Tesle se dokonce zavázala k vybudování vlastní sítě Superchargerů, které chce prozatím umístit ve všech svých evropských a amerických autosalonech. Díky nim pak bude možné Mission E nabít do 80 % kapacity, tedy zhruba na 400 kilometrů dojezdu, během 15-20 minut.

crossturismo3
crossturismo5
crossturismo6
crossturismo7
crossturismo8
crossturismo9

Foto: Porsche