Virgin Hyperloop One odhalil v Dubaji prototyp hyperloopu s luxusním interiérem

Filip HouskaFilip Houska

hyper
0Zobrazit komentáře

Kalifornský startup Virgin Hyperloop One, který pracuje na revolučním dopravním systému hyperloop, představil ve Spojených arabských emirátech první prototyp své vysokorychlostní kapsle. Ta klade důraz zejména na luxusní interiér a vysokou bezpečnost, přičemž nechybí ani integrace zábavních prvků. Model má být jasnou ukázkou, jak by reálná hyperloopová přeprava mohla v Dubaji již za dva roky vypadat.

Na prototypu spolupracoval Virgin Hyperloop One, do kterého v říjnu minulého roku vstoupil britský miliardář Richard Branson, s dubajským úřadem pro silniční dopravu a německou automobilkou BMW. I když zevnějšek odhaleného modelu nevypadá nijak zajímavě, vnitřek je tím, co má cestující hlavně přilákat.

thunderly2

Přečtěte si takéČeskou aplikaci Thunderly, která umí v reálném čase mapovat blesky, si stáhlo za 3 týdny 50 tisíc lidíČeskou aplikaci Thunderly, která umí v reálném čase mapovat blesky, si stáhlo za 3 týdny 50 tisíc lidí

Bílý interiér, který je podsvícen kombinací červené a modré barvy, je založen zejména na poskytnutí co největšího komfortu pro cestující. To mají dokazovat hlavně sedadla v krémově béžovém provedení od designérů z BMW, na jejichž opěrkách budou vestavěny interaktivní obrazovky se zábavním systémem. Obecně má být v hyperloopu i dostatek prostoru pro natažení nohou.

0CCB2CEC-A5FB-4C89-BE5A-E36B70D1080C

Pohled na interiér kapsle pro transport lidí, která byla představena v Dubaji

Jelikož má tato revoluční doprava cestovat rychlostí až 380 kilometrů za hodinu, kterou Virgin Hyperloop One před několika měsíci v rámci testování překonal, velký důraz je kladen také na bezpečnost. Cestující budou muset být například celou dobu připoutáni, což je podle dubajského výkonného ředitele pro železniční projekty Abu Alhassana důvodem, proč mají být sedačky maximálně pohodlné.

0542972C-E79A-4923-B449-DF7A0673AAC4

Prototyp kapsle je nyní vystaven v obchodním centru City Walk v Dubaji pro širokou veřejnost, která do něj může vlézt a vyzkoušet si, jak se uvnitř sedí. O to se jako první ostatně postaral korunní princ Mohammed bin Rashid Al Maktoum. Do reálného provozu by pak měla podle velmi ambiciózních plánů vstoupit v roce 2020, a to na dvanáctiminutové trase mezi Dubají a Abu Dhabi.

Hyperloop jako vize standardní přepravy

Na hyperloopového systému, který v roce 2013 představil Elon Musk a nabídl jej jako „open source“, prokazatelně pracují zejména tři startupy. I když o Hyperloop Transportation Technologies není v poslední době příliš slyšet, Virgin Hyperloop One a The Boring Company, za nimž stojí právě Musk, postupují poměrně rychle.

hyperloopone

U The Boring Company to dokazují například nedávno zveřejněné plány tras, ukázka speciálního tunelu pod Los Angeles nebo povolení výstavby mezi New Yorkem a Washingtonem D.C.

1A9CB2CF-10AE-4DC0-9776-8B661DE3F02A

Foto: Virgin Hyperloop One; The Boring Company

Česko-portugalský startup Incomaker chce crowdfundingem na Fundlift.cz vybrat 5 milionů Kč

Filip HouskaFilip Houska

incomaker_1

Na crowdfundingový portál Fundlift.cz dnes zamířil další ambiciózní projekt. Tím je česko-portugalský startup Incomaker zabývající se vývojem automatizovaných marketingových nástrojů, které mají podnikům šetřit práci a náklady. Na platformě chce vybrat minimálně pět milionů korun výměnou za dvouleté konvertibilní investiční certifikáty s roční úrokovou sazbou 10 procent.

Jádro produktu startupu Incomaker, který vede spoluzakladatel Tomáš Šalamon, spočívá v navržení takových softwarových nástrojů, jež dokáží zautomatizovat digitální marketingové kampaně zejména malých a středních firem. K celému procesu slouží speciální algoritmy, které sbírají relevantní marketingová data z různých internetových platforem a následně je analyzují pro další využití.

Igor Matejov

Přečtěte si takéDo užšího vedení Mall Group míří bývalý CCO polského T-Mobilu Igor MatejovDo užšího vedení Mall Group míří bývalý CCO polského T-Mobilu Igor Matejov

Vedle algoritmů hrají podstatnou roli v softwaru i technologie umělé inteligence a „big data“ což napomáhá tomu, aby bylo možné realizovat kampaně například skrze e-mail, sociální sítě, webové stránky včetně blogů a e-shopů nebo mobilní aplikace.

inco

Právě jednoduchost v podobě jednoho uceleného řešení má firmám šetřit náklady nejen na provoz a implementaci, ale také školení zaměstnanců. Ostatně dlouhodobým cílem Incomakeru je zlepšovat tento produkt natolik, aby běžní „markeťáci“ nemuseli řešit rutinní marketingové činnosti.

„Chceme změnit způsob, jak firmy – zejména ty malé – dělají svůj marketing. Myslíme si, že lidského mozku je škoda na to, aby jen naklikával kampaně do počítače, což je přesně to, co si mnoho současných marketérů představuje jako svou práci. My v Incomakeru věříme, že v blízké budoucnosti takovou činnost nahradí stroje a chceme tomuto vývoji jít v čele. Skuteční marketéři se ale o místa bát nemusí, naopak, budou mít víc času na kreativitu a strategii,“ vysvětluje Šalamon.

incomaker_2

Vize „měnění způsobu, jak firmy dělají svůj marketing“ se má v budoucnu promítnout i na globální trh, kam startup postupně – i díky kampani na Fundliftu – míří. Zatím však chce budovat svůj brand hlavně v Evropě, kde již software testuje.

Jeden z hrstky startupů, který byl zafinancován grantem z Evropské komise

V roce 2016 získal Incomaker, ve kterém drží podíl Tomáš Šalamon, Cristiano Filipe Matos Gonçalves, Jan Faltis, Vilém Říha a Radomír Vach, prestižní grant od Evropské komise. Z programu Horizon 2020 pro inovativní projekty mu na účet přistálo okolo 1,35 milionu korun, čímž se stal teprve sedmou českou firmou, která tento typ grantu obdržela.

Investovat do Incomakeru můžete ZDE.

incomaker_3