České carsharingy HoppyGo a SmileCar se spojí. Vznikne tím zcela nová firma

Filip HouskaFilip Houska

smilecar3
0Zobrazit komentáře

Na českém trhu se sdílenou automobilovou přepravou se dnes odehrála zajímavá situace. Dvě největší tuzemské služby pro carsharing, HoppyGo od ŠKODA AUTO DigiLab a SmileCar pod vedením dopravce Leo Express, se spojí do jedné, nové firmy pod hlavičkou automobilky ŠKODA AUTO. Tímto krokem vznikne i nová platforma pro přepravu kombinující auta, vlaky a autobusy.

V carsharingu, tedy možnosti půjčovat a využívat auta mezi ostatními lidmi, začala mladoboleslavská automobilka ŠKODA AUTO vidět smysl minulý rok, kdy pod křídla své inovační pobočky DigiLab zahrnula právě platformu HoppyGo, původem z dílen pražského startupového studia Creative Dock. Podobně to vnímal i železniční a autobusový dopravce Leo Express, který spustil službu SmileCar.

alzaoffice3

Přečtěte si takéAlza předělá své sídlo v pražských Holešovicích. Investuje do něj 200 milionů korunAlza předělá své sídlo v pražských Holešovicích. Investuje do něj 200 milionů korun

Ve vzduchu však byla i myšlenka na propojení automobilové dopravy s dopravou vlakovou a autobusovou, a to v rámci jedné ucelené platformy. Ta by mohla uživatelům v ideálním světě zjednodušit vzdálenější přepravu tím, že by si v dedikované aplikaci naplánovali různé dopravní metody v rámci jedné cesty. A k tomuto cíli nové partnerství mezi HoppyGo (ŠKODA AUTO DigiLab) a SmileCar (Leo Express) míří.

smilecar1

Nový joint venture, který byl ohlášen dnes na akci Smart Mobility Hackathon, ponese staronový název HoppyGo a ŠKODA AUTO v něm má být většinovým vlastníkem. Dohromady by měl zajišťovat nejen nabídku až 750 aut určených ke sdílení, ale také návaznou vlakovou, popřípadě autobusovou dopravu, zajištěnou právě Leo Expressem.

„Náš společný projekt nabízí řešení všech dnešních problémů s dopravou, ať už s její udržitelností, infrastrukturálními omezeními ve městech a na silnicích, či problémů s dopravní obslužností. Naším cílem je, aby byl carsharing od HoppyGo dostupný v celém regionu střední Evropy a zejména tam, kde již staví vlaky a autobusy Leo Express,“ uvádí Peter Köhler, CEO dopravce Leo Express.

8C16C78C-6BAC-4EA6-AC58-E14AA9F94E23

Celý proces této fúze, díky které se Jan Charouz, původní CEO startupu SmileCar, přesune na stejnou pozici v „novém“ HoppyGo, je teprve ve svých začátcích. Očekává se, že nová platforma začne fungovat v průběhu léta s tím, že se bude postupně vyvíjet.

Foto: Bjarne Kosmeijer (Flickr)

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Startup herečky Gwyneth Paltrow získal investici ve výši 50 milionů dolarů a expanduje do Evropy

Filip HouskaFilip Houska

BBE29E00-6E48-464E-A7D0-1CD0F8FAF535
0Zobrazit komentáře

Americký startup Goop herečky Gwyneth Paltrow, který se specializuje na lifestylový obsah a prodej zejména kosmetických produktů, získal novou investici ve výši 50 milionů dolarů, tedy asi 1 miliardy korun, díky níž startup atakuje hranici 250milionové valuace v dolarech. Investice by měla sloužit pro expanzi mimo severoamerický trh.

Oscarová herečka Gwyneth Paltrow založila Goop v roce 2010. Původně se startup zaměřoval především na tvorbu lifestylového magazínu s tématem módy, cestování či krásy, nicméně postupem času se rozrostl také o e-commerce. Nově tak nabízí řadu kosmetických produktů, vitamínů či přípravků do koupele.

bratislava

Přečtěte si takéUber ukončuje po rozhodnutí soudu provoz v BratislavěUber ukončuje po rozhodnutí soudu provoz v Bratislavě

I když veřejnost skrze příliš přehnanou klamavou reklamu poukazující na „zázračné léčivé přípravky“ Goop odmítala, investoři v něm viděli jistý potenciál. To dokazují nejen investice v celkové výši 25 milionů dolarů z let 2015 a 2016, ale také aktuální Series C vedená skupinou Lightspeed Venture Partners, která startupu přinesla 50 milionů dolarů.

8CF16519-C3DE-41AA-B4B7-31BC7A9158E6

Investice by měla sloužit na zmíněnou globální expanzi a také rozšíření sortimentu. Goop aktuálně se svým e-commerce byznysem operuje pouze na trzích Spojených států a Kanady, nicméně ke konci roku by se měl dostat i do Evropy.

Foto: Fortune Conferences (Flickr)