Elon Musk o výrobě Tesla Modelu 3: využíváme příliš mnoho strojů, potřebujeme více lidí

musk

CEO Tesly Elon Musk

0Zobrazit komentáře

Kalifornská automobilka Tesla, za kterou stojí vizionář Elon Musk, čelí v poslední době vlnám kritiky za to, že opakovaně nesplnila plán produkce svých elektromobilů, respektive nového Modelu 3. V souvislosti s tím oznámil Musk, že bude osobně dohlížet nad produkcí Modelu 3 a postará se o všechny problémy. V návaznosti na to oznámila Tesla, že aktuálně vyrábí zhruba 2000 Modelů 3 týdně, místo 2500, které si firma v průběhu loňského roku stanovila jako cíl do konce prosince.

Co ale opravdu stálo za zpomalením produkce a jaké problémy momentálně Tesla řeší? Na to odpověděl přímo Elon Musk v pátečním rozhovoru pro americkou stanici CBS, kde ukázal nejen velmi ojedinělý a detailní pohled na výrobu Modelu 3 v továrně Tesly, ale také se o problémech upřímně rozpovídal.

miton

Přečtěte si takéNovým finančním ředitelem Mitonu se stává Vladimír Janouš z KPMGNovým finančním ředitelem Mitonu se stává Vladimír Janouš z KPMG

Předně, za chyby, které Tesla poslední dobou řeší, viní Musk především sám sebe, protože má jako CEO společnosti udělat maximum pro to, aby nevznikly nebo se přinejmenším neopakovaly. I tak je ale za zpomalením produkce Modelů 3 především přílišná vazba výroby na stroje, místo na lidské pracovníky a uspěchaná snaha o inovaci technologií.

model3

Tesla Model 3

Musk přímo dodává, že Tesla u Modelu 3 využila množství nových technologií, které předtím nebyly dostupné v modelech S a X, což zapříčinilo to, že se automatizovaná výroba postarala spíše o další navazující problémy s produkcí jednotlivých dílů a složením, než o urychlení. Dle Muska je tak třeba pro akceleraci výroby najmout více lidských pracovníků a změnit některé procesy. Přiznal také, že se měly změny ve výrobě a využití nových technologií fázovat, nikoliv spustit najednou.

model3

Záběr z výrobní linky Tesla Modelu 3

Jen díky tomu by se mohla Tesla posunout na vytyčenou hranici 2500 nových kusů týdně a zároveň blíže svému, dnes trochu bláhovému, cíli 5000 kusů již počátkem druhé poloviny letošního roku. Zprvu to vypadalo, že za problémem stojí nevadská Gigafactory, která pro firmu dodává baterie, ale není tomu tak.

Proč se Tesla tolik spoléhá na stroje?

Co se týče elektromobilů, chce mít Tesla do několika let nejpokročilejší továrnu na výrobu elektromobilů na světě, s téměř zcela automatizovanou výrobou, a zároveň se chce vyhnout tomu, aby se musela u množství dílů spoléhat na externí dodavatele. Modelem 3 tak měla začít největší změna v historii, co se týče produkce, která by firmu mohla k tomuto cíli posunout blíže.

elonmuskxx

Elon Musk

Tesla se tak v nejbližší době bude soustředit na nábor nových pracovníků výrobní linky a vyváží lidskou i robotizovanou pracovní sílu tak, aby byla maximálně efektivní. Elon má navíc jednu zásadní vlastnost – z většiny problémů, které vypadají tak, jako by neměla dále některá z jeho firem přežít, dokáže vyjít jako vítěz a obrátit názory kritiků. K tomu pomáhá i jeho transparentnost na sociálních sítích a upřímnost, jako ve zmiňovaném posledním rozhovoru.

Celý rozhovor s Elonem Muskem na CBS lze vidět na následujícím videu:

Foto: Tesla, TED Conference / Flickr, Reprofoto / YouTube

Aplikace Uberu nabídne nově možnost sdílení jízdy s rodinou či přivolání pomoci v nebezpečí

Nela VítováNela Vítová

0Zobrazit komentáře

CEO přepravní platformy Uber Dara Khosrowshahi představil několik nových funkcí v aplikaci, které mají za úkol zvýšit bezpečí pasažéra. Všechny prvky by měly být sjednoceny na jednom místě a snadno dostupné z domovské obrazovky. Mělo by se jednat především o místo sjednocující klíčové bezpečnostní informace, ale také ty, které se týkaji spolupráce Uberu s vymahači práv, monitorování svých řidičů, pojistné politiky společnosti a obecných směrnic.

Pasažéři si nyní budou moci určit až 5 přátel nebo členů rodiny jako „oblíbené kontakty“, kterým bude povoleno sledování jejich jízdy pro snadnější setkání v cíli. Nebude chybět ani možnost sdílet jízdu pouze ve večerních hodinách.

liftagoinv

Přečtěte si takéLiftago mění investory, podíl investiční skupiny Leverage putuje do rukou INCOMMING VenturesLiftago mění investory, podíl investiční skupiny Leverage putuje do rukou INCOMMING Ventures

S vylepšením přibude také „nouzové tlačítko“, po jehož zmáčknutí aplikace okamžitě zavolá nouzovou službu 911 a nabídne vaší polohu v mapě i přesnou adresu ke sdílení. V budoucnu by tato možnost měla být přístupná nejen pro pasažéry, ale i pro řidiče. Píše Uber přímo na svém blogu.

RS_TC_BKG_002

V Denveru Uber již testuje spolupráci s nouzovou službou RapidSOS, která umožňuje automatické odesílání polohových informací na číslo 911. Další partnerství chystá s asociací National Emergency Number pro vylepšení směřování nouzového volání, ta by ale měla fungovat na dlouhodobém principu.

Khosrowshahi slibuje vylepšení funkce sledování řidičů a tvrdí, že Uber chystá pravidelné kontroly motorů automobilů i kriminální činnosti nehledě na to, zda je to v dané chvíli právně nutné, nebo ne. Společnost také vyvíjí také nový systém, který by ji měl upozornit v případě, že je řidič zapletený v trestné činnosti.

Foto: Uber