Aukro.cz mění svého CEO. Nově se jím stává Lumír Kunz z fondu Leverage Technology

Filip HouskaFilip Houska

lumir-kunz

Lumír Kunz, CEO Aukra

0Zobrazit komentáře

Největší online tržiště v Česku Aukro.cz, na kterém se ročně v průměru prodá až 12 milionů položek, ohlašuje změnu na postu výkonného ředitele. Dosavadního CEO Davida Vychytila po necelém půl roce nahrazuje Lumír Kunz, který je zároveň spoluzakladatelem a partnerem českého fondu Leverage Technology, jenž zpočátku investoval například do přepravní služby Liftago nebo brokerské firmy Axiory.

Tato změna, kvůli které se Vychytil vrací zpět na pozici CEO do firmy NetDirect zabývající se tvorbou e-shopů, vychází zejména z nové podílové struktury. Do fondu Leverage Technology, jenž do Aukra vstoupil ke konci minulého roku, totiž partnersky vstupuje Václav Liška, zakladatel Aukro.cz, díky němuž Leverage Technology zvyšuje svůj podíl z původních 15 procent na 32 procent.

88ED1F6C-BD74-4969-A868-C5CF43426C92

Přečtěte si takéNASA chce do dvou let poslat na Mars miniaturní samořízenou helikoptéruNASA chce do dvou let poslat na Mars miniaturní samořízenou helikoptéru

Právě díky těmto obměnám by měl gigant na českém aukčním poli splnit nastavený a poměrně odvážný cíl: získat 10procentní podíl na tuzemském e-commerce trhu, a to do 5 let. To má být hlavním úkolem nového CEO Aukra Kunze, který se mimo jiné dříve věnoval řízení startupů a v Aukru působil na pozici manažera pro marketing a obchod.

„Na Aukru nás nadchla unikátní firemní kultura a tým lidí, který ji tvoří. Všichni jsme přesvědčeni o tom, že Aukro, coby jediná aukční platforma, má na českém e-commerce trhu velký potenciál, a máme obrovskou chuť ho společně rozvíjet. Po loňském náročném přechodu na novou platformu už začínáme pracovat na nových projektech. Tím prvním je nová úvodní stránka, na kterou máme pozitivní reakce. A další projekty, které mají za cíl nastartovat růst, budou následovat,” komentuje změnu vedení Kunz.

2DF1386F-9DCC-463C-96EE-4E511245C004

Ke změnám se vyjádřil i Matěj Boruta, CEO a partner fondu Leverage Technology:

„Spolupracujeme s investory, kteří mají chuť se podílet na nových technologiích a rostoucích trzích. Řešení umožňuje investorům s nižším objemem finančních prostředků investovat do třídy aktiv, která je obvykle dostupná jen velkým investorům. Fond disponuje skvělým investičním týmem, který stál u počátku projektu Liftago, brokerské společností Axiory, aukčního projektu Česká půda, srovnávače ověřených makléřů FÉRmakléři.cz, agregátoru inzertních serverů Střel.to, rozvoje projektu Valuto v ČR a dalších. Průměrné zhodnocení našich aktiv je na úrovni okolo 30% p.a.,“ říká.

Facebook za první 3 měsíce letošního roku smazal přes 580 milionů falešných účtů

mark
0Zobrazit komentáře

V souvislosti s mnoha změnami, kterými Facebook v posledních týdnech a měsících prochází, začíná společnost Marka Zuckerberga s pravidelnými reporty počtu nahlášeného závadného obsahu nebo smazaných či zablokovaných účtů. Jen za posledních 6 měsíců se to nějakým způsobem týkalo až 1,5 miliardy účtů na Facebooku.

Celkem se jednalo o 837 milionů případů spamu, ve kterých byl obsah zpravidla kompletně smazán, v 2,5 milionech případů se objevily také urážlivé komentáře, v 1,9 milionech propaganda teroristických organizací a 3,4 milionu případů ukazovalo násilí ve formě, která nemá na Facebooku co dělat. Své místo měla i nahota či sexuální aktivita – a to konkrétně více než 21 milionkrát.

beatsaber

Přečtěte si takéČeské VR hry Beat Saber se v prvním týdnu prodalo 53 tisíc kusů za více než 20 milionů korunČeské VR hry Beat Saber se v prvním týdnu prodalo 53 tisíc kusů za více než 20 milionů korun

Za první tři měsíce navíc Facebook kompletně smazal na 583 milionů falešných účtů, což samozřejmě ve výsledku snižuje počet celkově aktivních uživatelů. Bude proto zajímavé sledovat pravidelné čtvrtletní shrnutí, které ukáže, jaké mají nové podmínky soukromí a moderace obsahu na Facebooku vliv na akvititu uživatelů a konzumaci obsahu.

74A09CAB-9E97-48A7-BDE9-6FAEAE55F0F2

Mark Zuckerberg, CEO a zakladatel společnosti Facebook, který je velkým fanouškem pracovních procházek.

V porovnání s posledním čtvrtletím minulého roku vzrostl počet nahlášených nebo nevhodných příspěvků, které musel Facebook řešit na takřka trojnásobek, sdělil viceprezident pro datovou analýzu Facebooku Alex Schultz. Jedním z důvodů může dle Schultze být například rostoucí napětí v Sýrii, které dle něj vyvolává v lidech agresi, snahu šířit dezinformace, nevhodný grafický obsah a nevhodné komentáře.

Téměř 100 % nejzávadnějších příspěvků je pryč

Facebook se zároveň ve svém shrnutí vyjádřil, že se mu podařilo odhalit takřka 100 procent veškerých příspěvků obsahujících spam, dokáže je navíc filtrovat i uvnitř zpráv v Messengeru, které k těmto a reklamním účelům automaticky monitoruje. Pryč ze sociální sítě by navíc mělo být zhruba 99,5 procent všech falešných účtů. Nejsložitější jsou u moderace obsahu jednoznačně urážlivé komentáře a zprávy mezi uživateli, kde je těžké automaticky rozlišit například sarkasmus a opravdové urážky.

A smartphone user shows the Facebook application on his phone in Zenica, in this photo illustration

business-mvp-x

Přečtěte si takéAI řídila byznys. Byla ve ztrátě, halucinovala a zažila krizi identityUmělá inteligence dostala za úkol řídit malý byznys. Jak to šlo? Prodělala a zažila krizi identity

Zhruba 38 procent závadného obsahu pak Facebook najde sám, zbytek mu nahlásí přímo uživatelé. Na většinu takových nahlášení pak reaguje v řádu hodin, u složitějších případů do jednoho až dvou dní. Dle uvedených čísel jde tak jednoznačně o velký krok kupředu, který pomůže s pročištěním obsahu, jenž uživatelé na Facebooku nechtějí vidět a také k lepší publicitě firmy.

foto: Facebook press