Startup Saturo vstupuje na český trh s měsíčním předplatným alternativní stravy v nápoji
Na český trh přichází nový hráč v oblasti alternativní stravy v lahvích. Konkrétně rakouský startup Saturo, který vyrábí a prodává stejnojmenný nápoj sloužící jako plnohodnotná náhrada běžného jídla. České zákazníky chce vedle snadné a takřka okamžité přípravy zaujmout zejména svými čtyřmi příchutěmi a složením bez konzervantů, umělých aromat a lepku.
Co se týče živin, které nápoje od Satura nabízí, hlavními složkami jsou bílkoviny, sacharidy, tuky, vláknina, vitamíny a minerály. Startup uvádí, že půllitrové balení s obsahem 500 kcal má tělu dodat až čtvrtinu denní dávky všech makro a mikro živin. Nápoje jsou zároveň nabízeny rovnou ve čtyřech příchutích – vanilka, čokoláda, banán (letní edice) a takzvaný Original.
Saturo má sloužit zejména jako rychlá a vyvážená náhrada svačiny, potažmo snídaně, oběda nebo večeře. Vzhledem k nenáročné přípravě, která spočívá pouze v protřepání lahve, má tak být ideální volbou především pro lidi, jež kvůli svému vytížení nemají možnost připravit si normální jídlo.
Na tuzemském trhu si Saturo za jeden drink o objemu 330 ml účtuje přibližně 60 korun v závislosti na konkrétní příchuti. Nákup jednoho nápoje však (zatím) není možný – minimální objednávka z e-shopu je aktuálně 16 lahví. Ta se dá sjednat buď jako jednorázová, nebo jako měsíční předplatné, které vychází cenově o 10 % lépe. Například měsíční předplatné 16 lahví nejlevnější varianty Original stojí cca 840 Kč, tedy o přibližně 120 Kč méně než při jednorázovém nákupu.
Možná je také objednávka takzvaného testovacího balíčku pro vyzkoušení před „ostrým“ startem. Ten vychází na 2 055 Kč a nabízí 8 lahví (330 ml) od každé příchutě včetně možnosti si nechat zaslat originální tričko s logem Satura.
Konkurence nápoji MANA
Pokud se zmíní alternativní strava v podobě nápojů, většině lidí v Česku se pravděpodobně vybaví MANA od startupu Heaven Labs zakladatele Jakuba Krejčíka. Ten již několik let nabízí jak prášek (včetně oleje), ze kterého se nápoj umíchá, tak i hotový drink, který nabízí nejen na svém e-shopu, ale také na Alze nebo v trafikách Relay.
I když je MANA ve složení mírně odlišná, prakticky se jedná o totožný produkt jako Saturo. Zákazníci se tak mohou rozmýšlet zejména na základě nabízených příchutí a ceny. V obou ohledech aktuálně vede Saturo, které nabízí čtyři příchutě (MANA pouze jednu univerzální) a jeho cena je na jednu lahev o přibližně 6 korun nižší. Co se týče výsledné chuti, na které záleží nejvíce, je to pochopitelně velmi subjektivní a každý zákazník si najde to své.