Konkurent Tesly Faraday Future získal investici ve výši 2 miliard dolarů za téměř poloviční podíl

faraday
0Zobrazit komentáře

Kdysi jeden z nejnadějnějších konkurentů Tesly na poli elektromobilů, americký startup Faraday Future, ve kterém pracuje i český designer Otto Fabri, se již dlouhodobě potýká s finančními problémy, jenž má řešit nejnovější investice. Startup totiž oznámil vstup nového investora, který do něj vloží 2 miliardy dolarů, respektive 45 miliard korun.

V druhé polovině minulého roku Faraday Future, který má vydat svůj první produkční model s názvem FF 91, začaly postupně docházet peníze a tak se dohodl s čínskou společností Season Smart Limited na postupném proinvestování 2 miliard dolarů, ze kterých firma ke konci roku zaplatila 800 milionů. Nový investor, Evergrande Health, se ovšem rozhodl firmu vyplatit zhruba 860 miliony dolary a navíc proinvestovat i zbývajících 600 milionů dolarů v průběhu příštího roku a 600 milionů o rok později.

influencer

Přečtěte si takéPohled do prostředí instagramových influencerů, kteří žádají pobyty v luxusních hotelech zdarmaPohled do prostředí instagramových influencerů, kteří žádají pobyty v luxusních hotelech zdarma

Díky tomu má Evergrande Health získat ve Faraday Future 45% podíl. Dalších 33 procent patří předchozím investorům a zbývajících 22 procent má rozděleno zhruba 1000 zaměstnanců startupu v rámci motivační složky. Peníze by tak měly opět pomoci startupu s dalším vývojem a finální produkční verzí modelu FF 91, který slibuje 3 elektrické motory s výkonem 1050 koní, zrychlením z nuly na 100 kilometrů za hodinu během 2,4 vteřin a dojezd 482 kilometrů na jedno nabití.

ff91-2

Zda se ovšem Faraday Future opravdu podaří již několikrát odložené vydání elektromobilu a spoustu dalších cílů splnit, je velkou neznámou. V minulém roce totiž startup opustil veškeré plány na výstavbu vlastní miliardové továrny a překročil k levnější variantě, která zvládne pouze omezenou produkci.

ff91

FOTO: Faraday Future

Facebook začal vydávat svůj vlastní tištěný magazín pro podnikatele, který je zcela zdarma

Nela VítováNela Vítová

mark
0Zobrazit komentáře

Nejoblíbenější sociální síť světa Facebook se rozhodla vydávat vlastní tištěné médium s cílem oslovit především vysoce postavené lidi z oblasti byznysu. Ačkoliv vedení Facebooku tvrdí, že se nejedná o magazín, součástí média jsou také rozhovory. Nový čtvrtletník s názvem „Grow by Facebook“ byl bez velké přítomnosti médií spuštěn na začátku června a nese slogan: „Grow you business. Grow your network. Grow your mind.”

Nápad na vznik tištěného média vznikl před více než třemi lety v Anglii, kde marketingové oddělení Facebooku pořádá každoročně událost určenou pro podnikatele, která jim přináší tipy na tvorbu unikátního obsahu pro své klienty. Vzhledem k tomu, že událost měla po dobu let velký úspěch, tvůrci se rozhodli sdílet myšlenky se širším publikem.

062518_airpods3

Přečtěte si takéApple chystá novou generaci sluchátek AirPods s voděodolností a potlačením okolního hlukuApple chystá novou generaci sluchátek AirPods s voděodolností a potlačením okolního hluku

Prodej magazínu spustil facebookový marketingový tým severní Evropy a prozatím je zcela zdarma, bez jakýchkoliv reklam či inzerátů. Tvůrci chtějí, aby médium sloužilo čistě pro marketingové a obchodní účely. Jedna část výtisků je zasílána přímo klientům a druhá část je k dostání na vybraných evropských letištích či vlakových nádražích. Příkladem může být byznys salonek British Airways na letišti Heathrow v Londýně.

Grow_Facebook

„Víme, že vysoce postavení lidé ve firmách nemají mnoho času na čtení během pracovní doby, proto jsme vytvořili tištěnou verzi, která jim nabídne spoustu informací bez dlouhého čtení,“ sdělil marketingový tým Facebooku.

Facebook říká, že na vytváření obsahu se nepodílí žádní novináři, ale všechen obsah je tvořen lidmi s praxí z marketingu. Zakladatel Facebooku, Mark Zuckerberg, několikrát zdůraznil, že Facebook sám není vydavatelem média.

markzuckerberg

Mark Zuckerberg, CEO Facebooku

Vedoucí marketingové oddělení Facebooku severní Evropy, Leila Woodington, řekla: „Grow by Facebook je prostředek, který nabízí rady ohledně vůdčích schopností a podnikání přímo našim klientům, a to skrz každoroční událost a nyní i tisk.“

superman-james-gunn-01

Přečtěte si takéNový Superman funguje. Jak dokázal, že superhdinové pořád baví?Nový Superman funguje a lidé se na něj hrnou. Jak dokázal, že únava ze superhrdiny není skutečná?

Úvodní číslo nabízí například rozhovor s Oscarem Olssonem, šéfem nové podznačky H&M pro mileniály, článek o rostoucích technologických odvětvích v Paříži a na Středním východě nebo rady od Kevina Ryana, zakladatele webu Business Insider, ohledně úspěchu a selhání v podnikání. Všechny články jsou dostupné na oficiálních stránkách Facebook Grow a facebookové stráncečtvrtletníku.

Foto: Grow by Facebook