Český řetězec s rychlým občerstvením Bageterie Boulevard nastupuje na nejnovější trend v oblasti rychlého občerstvení a zavádí na svých pobočkách samoobslužné kiosky. První z nich ode dneška funguje v provozovně na pražské Národní třídě, postupně by se však měly dostat do všech poboček Bageterie Boulevard.
Stejně jako například v řetězcích McDonald’s lze i v kioscích Bageterie rychle platit kartou a vyhnout se tak frontám. Tento způsob objednávky bude nejdříve dostupný na všech kamenných prodejnách, později se nová zařízení dostanou i do foodcourtů v obchodních centrech.
„Zavedli jsme tuto novinku po vzoru světových řetězců s občerstvením a věříme, že nová forma objednávky bude naše zákazníky bavit a zrychlí jejich odbavení,“ uvedl Jiří Štěpánek, provozní ředitel Bageterie Boulevard.
Samoobslužný kiosek v Bageterii Boulevard
Bageterie Boulevard otevřela svou první pobočku v roce 2003 v Dejvicích a postupně se rozšířila do většiny velkých měst v Česku. Kromě toho také expandovala do Bratislavy, Drážďan, Berlína a Dubaje, přičemž se připravuje i na trhy v Rakousku, Maďarsku, Polsku a Rusku. Český řetězec taktéž začal otevírat drive-thru prodejny pro řidiče a dělá rozvoz svých BB Boxů.
Deset miliard jízd. Na takovou metu dosáhl minulý měsíc Uber, jemuž se podařilo významný milník zdolat osm let od svého startu. Na 10 miliardách jízd se již v posledních letech nepodílely pouze klasické cesty „taxíkem“, ale také rozvoz jídla, který americká firma provozuje čtyři roky pod značkou Uber Eats a zanedlouho s ním vstoupí také do Prahy.
Mobilní aplikace Uberu se poprvé objevila v roce 2010 a velmi rychle se po celém světě stala alternativou k běžným taxislužbám, u nichž je často nutné volat na dispečink. V Uberu, a dnes i mnoha jiných službách, jako je u nás například Liftago nebo Taxify, stačí jen párkrát kliknout v aplikaci a vůz s řidičem je na cestě. Vše lze navíc v reálném čase sledovat na mapě.
V neděli 10. června ve 22:12 GMT se po světě uskutečnilo zároveň 173 cest a rozvážek, které zajistily překonání celkového počtu 10 miliard jízd. K těmto jízdám došlo ve 21 zemích na pěti kontinentech, což jen stvrzuje, jak masivně rozšířený Uber je. Aktuálně operuje ve více než 630 městech po celém světě. Ze zmíněných 173 jízd patřilo 14 službě Uber Eats.
10 miliard jízd Uberu v datech:
Jízdu s pořadovým číslem 10 000 000 000 dokončil Uber v neděli 10. června krátce po 23. hodině
Na desetimiliardtou jízdu Uber dosáhl 8 let a 10 dní od historicky první jízdy
Více než polovina z 10 miliard jízd se uskutečnila v posledních 13 měsících
173 jízd, jimiž se dosáhlo na hranici 10 miliard, proběhlo v 93 městech ve 21 zemích
Nejdelší desetimiliardtá cesta měřila 66 kilometrů a byla na letiště v americkém Denveru
Nejkratší naopak měla méně než kilometr a šlo rozvoz jídla v rámci Uber Eats
Uber se dokázal k 10 miliardám jízd propracovat i přesto, že ho prakticky od začátku stíhá jeden problém za druhým. Startup, jehož hodnota dosahuje na 62 miliard dolarů, byl kritizován za toxickou a neetickou kulturu svého pracovního prostředí a chování svého zakladatele a dnes již bývalého šéfa Travise Kalanicka. Ten byl nakonec v roce 2017 i kvůli obvinění ze sexuálního obtěžování donucen odstoupit a v srpnu ho nahradil Dara Khosrowshahi.
Ani dnes však ještě Uber zdaleka není bez potíží. V posledních týdnech vyplulo na povrch vyšetřování amerického úřadu pro rovnost příležitostí ohledně údajné genderové diskriminace, načež Uber opustila jeho dosavadní šéfka lidských zdrojů Liane Hornsey. V březnu pak potkalo neštěstí autonomní divizi Uber, kdy jeho auto řízené počítačem srazilo a zabilo ženu.
Byznysově se ale Uberu daří. V prvním čtvrtletí letošního roku se konečně dostal do černých čísel a po akvizici startupu JUMP úspěšně rozjíždí také sdílená elektrokola. Vedle toho navíc koketuje s létajícími taxíky a po zmíněné nehodě se také pomalu vrací k testování svých samořiditelných technologií, které by mohly jednou nahradit (nejen) taxikáře.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.