Mission: Impossible – Fallout hlásí nejlepší první víkend z celé série. Vydělalo 153 milionů dolarů

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

mission-impossible-6-fallout-tom-cruise
0Zobrazit komentáře

Začátkem července mu sice bylo 56 let, ale i přesto se nebojí nových výzev. Herec Tom Cruise o uplynulém víkendu vstoupil do kin s již šestým pokračováním populární série Mission: Impossible s podtitulem Fallout a překonal s ní všechny dosavadní rekordy. V USA film vydělal během prvního víkendu 61,5 milionu dolarů, globálně pak celkem 153,5 milionu dolarů, tedy přes 3,4 miliardy korun.

Stejně jako by se dalo říct, že Tom Cruise s věkem zraje, platí to také o Mission: Impossible. Nejnovější špionážní akce s agentem Ethanem Huntem navíc táhla také v zahraničí, kde při startu do celkových 153,5 milionu přidala 92 milionů dolarů.

Nejlépe si do té doby vedl pátý díl Ghost Protocol se 131,5 miliony dolarů. Pouze ve Spojených státech pak druhý díl z roku 2000 vydělal za první víkend necelých 58 milionů dolarů. Do České republiky dorazí šestý díl ze série Mission: Impossible, která se již nejednou natáčela i právě v Česku, oficiálně až 2. srpna.

O tom, že se nejnovější díl s nestárnoucím Tomem Cruisem povedl, svědčí i dosavadní hodnocení. Na populárním internetovém agregátoru filmových recenzí Rotten Tomatoes má aktuálně Mission: Impossible – Fallout 97 %. To je nejvíce jak ze všech filmů v sérii, tak také všech snímků s Tomem Cruisem. Také ČSFD hlásí velmi slušných 92 %, byť zatím hodnotilo jen pár desítek diváků, kteří film viděli.

Pro Toma Cruise to jsou velmi dobré zprávy. Jeho poslední filmy jako Barry Seal: Nebeský gauner, Jack Reacher: Nevracej se nebo reboot Mumie stály obrovské peníze, ale v pokladnách už tak veselo nebylo. Do šestého Mission: Impossible, který stál 178 milionů dolarů, ale dal Cruise opět všechno, což nakonec odnesl i zlomenou nohou. Jak je jeho zvykem, odmítl ve většině případů kaskadéra a točil všechny akční scény sám.

leia

Přečtěte si takéV novém dílu Star Wars se díky dosud nevyužitým záběrům objeví i Carrie Fisher jako princezna LeiaV novém dílu Star Wars se díky dosud nevyužitým záběrům objeví i Carrie Fisher jako princezna Leia

„Byl tu hlad po něčem skutečném a vzrušujícím,“ uvedl pro Variety Kyle Davies z filmového studia Paramount, pro které je Mission: Impossible hlavním pokladem. „Je v tom něco zvláštního a surového, když víte, že režisér a herecká hvězda dali všechno do toho, aby pro diváky vytvořili skvělou zábavu,“ nezapomněl Davies vedle Cruise zmínit také režiséra a scénáristu v jedné osobě Christophera McQuarrieho. Ten je ostatně prvním, kdo se podílel na více než jednom dílu v sérii.

mission-impossible-fallout-tom-cruise1

Co se týče celkových výnosů, nejúspěšnějším dílem je zatím čtvrtý Mission: Impossible – Ghost Protocol, který vydělal po celém světě 694,7 milionu dolarů. Pětka s podtitulem Rogue Nation vynesla 682,7 milionu dolarů a druhý díl 546,4 milionu dolarů. Celkem již celá série vydělala přes 2,7 miliardy dolarů a šesté vydání k tomu jistě ještě pár stovek milionů přidá.

Tom Cruise v roli speciálního agenta Ethana Hunta se ve filmu opět setká se starými známi, jako jsou Ving Rhames, Simon Pegg, Rebecca Ferguson, Michelle Monaghan, Sean Harris či Alec Baldwin. Poprvé se v Mission: Impossible objevují také Henry Cavill, Angela Bassett a Vanessa Kirby.

Foto: Paramount Pictures

Tesla začala prodávat vlastní designová surfařská prkna. Stojí bezmála 32 tisíc korun

teslasurfx
0Zobrazit komentáře

Kalifornská automobilka Tesla, kterou vede vizionář Elon Musk, překvapila svými doplňkovými produkty mimo samotné elektromobily již hodněkrát, ať už to byly kožené bundy z materiálu běžně využívaného na interiér vozidel, mobilní nabíječky ve tvaru Superchargeru nebo zmenšený model Tesly pro děti ve spolupráci s firmou Radio Flyer. Nyní ale přichází něco zcela jiného.

Během včerejšího dne se na oficiálním e-shopu Tesly objevilo surfařské prkno, které kombinuje ikonický černý a červený design společnosti s lehkým karbonovým provedením. Design vychází z interiéru vozidel Tesly a má velmi podobné zpracování. Firma jich má celkově vyrobit v limitované edici pouze 200 kusů za cenu 1 500 dolarů, respektive 32 900 korun.

teslasurfd

Prkna se samozřejmě během několika prvních desítek minut vyprodala, ale na oficiálním webu jsou stále k vidění. Tesla očekává, že by se jich zákazníci měli dočkat během dvou až deseti týdnů a zároveň je ujišťuje, že se velikostně vejdou do jakékoliv Tesly. Zda ale bude produkce po této limitované edici pokračovat, prozatím není jasné. Ihned po výprodeji všech kusů totiž produkt z webu zmizel, o několik hodin později se zase vrátil zpět, ale už jako vyprodán.

thilfiger

Přečtěte si takéNové chytré oblečení Tommy Hilfiger vás sleduje a odměňuje podle toho, jak často ho nosíteNové chytré oblečení Tommy Hilfiger vás sleduje a odměňuje podle toho, jak často ho nosíte

Tesla prkno vytvořila ve svém vlastním designovém studiu, ve spolupráci s firmou Lost Surfboards a jejím zakladatelem Mattem Biolosem. Ostatně právě Lost Surfboards prodává podobné produkty zhruba v poloviční cenové relaci, stejně tak konkurenční firmy jako Rip Curl nebo JS. Cenu tak určuje spíše limitovaný počet a to, že je surfboard s logem Tesly.

Elon Musk umí překvapit

hp

Přečtěte si takéKdo je nový Harry Potter? HBO odhalilo jména tří hrdinůNový Harry Potter odhalen. HBO ukázalo, kdo si zahraje ústřední trojici v očekávaném seriálu

CEO Tesly, Elon Musk, umí překvapovat i v dalších svých firmách. Například jeho startup na hloubení tunelů The Boring Company začal na začátku letošního roku prodávat přes svůj e-shop plně funkční plamenomety za 500 dolarů, tedy něco málo přes 10 tisíc korun. Firma také plánuje  z vytěženého kamene, který hloubením tunelů vzniká, vytvořit speciální kvádry, z nichž si podobně jako ze stavebnice LEGO půjde vytvořit takřka cokoliv.

flamethrowerx

Foto: Tesla, The Boring Company