Designové studio Pix navrhlo batoh, na kterém můžete hrát hry a měnit jeho vzhled

Filip HouskaFilip Houska

pix_cc3
0Zobrazit komentáře

Tak jako u každého doplňku, i batoh by měl vyjadřovat vaši osobitost a styl. Přeci jen to je věc, kterou denně nosíte na svých zádech a okolí ji má neustále na očích. Na této domněnce staví byznys i kalifornský startup Pix, který navrhl multifunkční batoh, vycházející z minimalistického designu dnes tak populárních „tech batohů“, u kterého si můžete měnit jeho vzhled.

Stavebním kamenem batohu PIX, který debutoval na crowdfundingové službě Kickstarter s původním cílem vybrat alespoň 35 tisíc dolarů na rozjezd získal už přes 102 tisíc dolarů (téměř 2,3 milionu korun), je jeho přední interaktivní plocha. Ta díky zabudované technologii dokáže promítat takřka jakoukoliv pixelovou grafiku, kterou si navolíte skrze příslušnou mobilní aplikaci.

pix_cc5

V dostupné grafické knihovně si můžete vybrat nejen statické obrázky, ale také různé animace, které budou využívat vestavěné plochy napříč celou přední částí batohu. Pokud jste však dostatečně kreativní, můžete si batoh doplnit o své vlastní návrhy, které lze tvořit přímo v aplikaci. Dokonce na něm můžete hrát i jednoduché hry typu Tetris nebo Snake, kdy batoh bude sloužit jako obrazovka a telefon jako gamepad.

A právě možnost vlastní kreativní iniciativy posouvá využití Pixu na zcela novou úroveň. Batoh může rázem sloužit jako skvělý doplněk pro různé party, vítací cedule (ideální například na letišti), gadget pro moderní stopování (uvedení města, kam byste si přáli odvést) nebo zkrátka prostředek pro vyjádření vašich emocí a nálady.

pix_cc4

Nehledě na to, že se dá Pix využít i jako reflexní prvek, což se může hodit zejména pro noční cyklistiku, kdy si na řidítka kola připnete speciální ovladač (který se nabízí v rámci balíčků na Kickstarteru) a pomocí něj promítáte na batoh připevněný na zádech šipky, kam budete odbočovat.

pix_cc1

Slouží i jako opravdový batoh

Ač se zmíněné kreativní prvky řadí mezi klíčová prodejní aktiva, Pix lze pochopitelně využívat i jako plnohodnotný batoh. Uvnitř nabízí dostatek místa pro vložení 15palcového laptopu, tabletu a díky různým přihrádkám budete mít možnost si jej vybavit vším potřebným pro cestování nebo denní cesty do práce či do školy. Nechybí ani speciální slot pro powerbanku. Vedle toho má být odolný vůči vodě, špíně a obecnému poškození.

Pix je na Kickstarteru nabízen v několika balíčcích, přičemž ten nejlevnější vás přijde na 229 dolarů, tedy přibližně 5 tisíc korun. Jak je však u crowdfundingových nabídek zvykem, dostupnost a cena balíčků se může v průběhu času výrazně měnit, tudíž v době, kdy se rozhodnete pro koupi, možná bude dražší (nebo levnější), potažmo vyprodaný. Doručovat by se měl všem zájemců po celém světě v průběhu ledna příštího roku.

pix_cc2

Foto: Pix

Přeprava budoucnosti podle Volva. Koncept 360c je samořiditelné lůžkové auto i mobilní kancelář

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

Volvo 360c Exterior
0Zobrazit komentáře

Budoucnost dnes vidí většina automobilek v autonomních technologiích, kdy už auta ani nebudou mít volant, budou se ovládat a řídit sama a my si budeme moci během cestování odpočinout. Přestože je tato budoucnost ještě relativně daleko, mnoho firem už ukazuje, jak by alespoň podle nich mohla vypadat. Volvo nyní se svým futuristickým konceptem 360c ukázalo nejen podobu „vozů budoucnosti“, ale hlavně demonstrovalo, jak by mohla vypadat i s tím spojené změna v infrastruktuře a přepravě jako takové.

„Neztratili jsme v honu za efektivitou empatii pro cestující? Efektivita by neměla být o tom, kolik práce zvládnete vměstnat do svého dne, nebo jak rychle se dokážete dostat tam, kam cestujete, ale měla by být o tom, jak se tam dostanete,“ vysvětluje švédská automobilka ve videu, které představuje koncept plně autonomního a pochopitelně také elektrického vozu Volvo 360c.

Volvo 360c Interior

Interiér konceptu Volvo 360c nabízí různá využití

Volvo věří, že autonomní technologie jsou způsobem, jak zcela přeměnit způsob cestování z bodu A do bodu B. Ať už to bude z města do města nebo jen v rámci metropole, v samořiditelném voze bez volantu si budete moci určit to, jak efektivně chcete cestu strávit. „Váš život, práce, vztahy a pocit pohody se nemusí přerušovat jen proto, že někam jedete,“ doplňuje Volvo.

Futuristicky vyhlížejících konceptů v posledních letech představily automobilky po celém světě desítky, možná stovky, byť se ve finále často až na svůj vzhled od současných automobilů tolik neodlišovaly. Volvo chce ovšem svým konceptem především demonstrovat to, jak podle něj může vypadat budoucnost cestování, než že by muselo jít nutně o takovou podobu vozu. Koncept 360c nejen že nemá volant, ale hlavně má celkem čtyři různé možnosti, jak můžete jeho prostorný interiér během cesty využít.

Do takového auta budoucnosti totiž můžete nasednout čtyřikrát a pokaždé vás čeká něco jiného. Volvo 360c se umí přeměnit do lůžkového vozu, kde si během cesty pohodlně zdřímnete, umí fungovat jako mobilní kancelář, obývací pokoj, ale také jako zábavný koutek, kde se díky virtuální realitě přenesete do jiných světů. Podle švédské automobilky by takový koncept mohl konkurovat letecké, autobusové i vlakové dopravě. Zatímco na krátkých vnitrostátních letech musíte řešit kontroly, fronty a přeplněná letiště, Volvo 360c nabídne luxusní soukromý prostor, jako když letíte první třídou, a navíc vás odveze od dveří ke dveřím.

Der neue Mercedes-Benz EQC: Der Mercedes-Benz unter den ElektrofahrzeugenThe new Mercedes-Benz EQC: The Mercedes-Benz among electric vehicles

Přečtěte si takéTesla Model X má další konkurenci. S prvním elektrickým SUV vyrukoval také Mercedes-BenzTesla Model X má další konkurenci. S prvním elektrickým SUV vyrukoval také Mercedes-Benz

radek-pilar2

Přečtěte si takéChyběla mu solidní dlouhá trika, tak na nich postavil módní značkuVšude frčí oversize, ale co my? Dlouhánovi z Brna chyběla trika, co by mu sedla, tak je začal vyrábět

Interiér je vzhledem k možnostem využití plně modulární a dominantou 360c je obří skleněná kopule, linoucí se prakticky nad celým vozem. Ta neslouží pouze k propouštění světla, ale na bočním skle se zobrazují různé informace, ať už o samotné cestě, nebo čemkoliv dalším, co si cestující určí. Jen na oko ostatně Volvo, které od roku 2010 patří čínskému koncernu Geely, do svého konceptu nezahrnulo třeba ani designové ploutvičky na zádi. Ty dokáží zobrazit například číslo rezervace, pokud by bylo auto využíváno pro carsharing nebo třeba jako Uber.

Volvo 360c Interior

Potenciál změnit společnost

„Konceptem 360c chceme zahájit diskuzi s tím, že více nápadů a odpovědí dostaneme časem, jak se budeme dále učit,“ uvádí k projektu Mårten Levenstam, senior VP korporátní strategie ve Volvo Cars. „Přesto věříme, že plně autonomní jízda má potenciál v mnoha ohledech zásadně změnit naší společnost. Bude mít hluboký dopad na to, jak lidé cestují, jak navrhujeme naše města a jak používáme infrastrukturu,“ dodává Levenstam. Volvo v tom ale rozhodně nechce být samo, a proto k diskuzi zve i všechny další aktéry.

Volvo 360c Exterior Detail
Volvo 360c Exterior Safety
Volvo 360c Exterior
Volvo 360c Exterior
Volvo 360c Exterior
Volvo 360c Interior
Volvo 360c Interior Party
Volvo 360c Interior Office