Do Prahy míří coworkingový gigant WeWork. Nový kampus otevře na Národní třídě

Michal PtáčekMichal Ptáček

wework1Insider

Foto: WeWork

Jeden z vizuálně nejpovedenějších WeWorků v čínské Šanghaji

0Zobrazit komentáře

Budou to už dva roky, co jsme vás informovali o plánovaném vstupu americké coworkingové platformy WeWork na český trh. Příchod do České republiky, konkrétně do Prahy se nakonec oproti původnímu plánu dost opozdil, nyní je však v podstatě hotovo – WeWork brzy do Prahy opravdu dorazí. Hned několik zdrojů blízkých celé dohodě nám potvrdilo informaci, že WeWork, jehož valuace se pohybuje okolo 35 miliard dolarů, v nejbližších měsících v Praze opravdu vybuduje svůj coworkingový kampus.

Nový kampus s logem WeWork vyroste s největší pravděpodobností v nedávno otevřeném kancelářském komplexu Drn na Národní třídě, za kterým stojí miliardář Petr Němec společně se svým byznysovým partnerem Janem Fidlerem.

wework

Přečtěte si takéJaké to je mít kanceláře ve WeWork?Jaké to je mít kanceláře ve WeWork?

WeWork, který po celém světě provozuje stovky coworkingových kampusů, na jejichž vybudování si často najímá špičkové lokální architekty a designéry, by měl v kancelářském komplexu zabrat zhruba 6 000 metrů čtverečních. To vše za asistence české poradenské společnosti Prochazka & Partners, která americkou společnost na českém trhu zastupuje.

wework-1

Hlavní sídlo WeWorku v New Yorku

Po Londýně, Berlíně, Amsterdamu nebo Barceloně se tak Praha stane dalším evropským městem, kde původně newyorský startup vybuduje svoji další základnu. V loňském roce americký kolos, jehož služeb využívají především freelanceři, startupy a technologické společnosti, dosáhl na tržby ve výši 886 milionů dolarů. Zároveň ale vykázal ztrátu ve výši 996 milionů dolarů.

foto: WeWork

Jan Barta a spol. investují desítky milionů korun do českého analytického startupu Roivenue

Jiří SvobodaJiří Svoboda

0Zobrazit komentáře

Podnikatelé Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý prostřednictvím svého fondu Pale Fire Capital hlasí investici do dalšího nadějného startupu – Roivenue, do kterého mají dle našich informací vložit až 55 milionů korun. Produkt z oblasti marketingu se tak připojí do portfolia vedle magazínu Extra.cz, realitního startupu Valuo.cz či Mobilního rozhlasu. Trio v minulosti proslulo zejména svým srovnávačem ePojisteni.cz.

Roivenue, které se prezentuje jako „Nejlepší kamarád marketingových ředitelů z e-commerce“, tvoří analytický nástroj pro efektivnější marketing a uvádí, že jeho klienti meziročně zvýší návratnost z investic (ROI) o 15 % a obrat o 30 %. Startup fakticky vytvořil učící se algoritmus, který vyhodnocuje na jednom místě veškeré marketingové kanály i přesto, že každý z nich využívá vlastní měření. Dokáže je porovnat mezi sebou a zhodnotit návratnost investic do každého z nich.

Mezi dosavadní klienty společnosti se řadí například AXA, Slevomat, Pandora nebo Notino. I díky nim meziročně firma pod vedením CEO Pavla Šímy vyrostla dvakrát v počtu členů týmu a o 430 % v obratu.

roivenuem

Firmy často umí optimalizovat jednotlivé kanály, chybí jim však pohled na celou cestu zákazníka, od imprese po konverzi, napříč kanály. Neumí dopočítat opravdovou návratnost marketingu – ROI,” říká CEO Roinvenue Šíma a dodává: “Díky machine learningu naše cloudová aplikace navrhuje, jak marketingový rozpočet efektivně přerozdělit, aby stejné investice přinášely vyšší zisky. Klienti jsou z Roivenue nadšení, umíme jim vydělat až 20x tolik, kolik za nás platí.

Tři roky firma rostla z vlastních finančních zdrojů, na plánované rozšíření do zahraniční však hledala investora. Tím se stalo právě Pale Fire Capital, díky němuž Roivenue může výměnou za minoritní podíl získat až 55 milionů korun. V prvním investičním kole se jedná o 15 milionů korun a zbylých 40 milionů je vázáno na obratové milníky společnosti.

jeff-bezos-amazon6

Přečtěte si takéAmazon se stal po Applu druhou americkou firmou, která překonala tržní hodnotu 1 bilionu dolarůAmazon se stal po Applu druhou americkou firmou, která překonala tržní hodnotu 1 bilionu dolarů

V internetovém byznyse se pohybuji bezmála dvacet let a vidím, že hlavní roli v dalším rozvoji e-commerce scény bude hrát schopnost analyzovat data a na jejich základě dělat rozhodnutí a automatizovat. Právě proto investujeme do Roivenue. Je to skvělý produkt na rychle rostoucím trhu a stojí za ním silný tým. Věříme, že se mezi velkými hráči stane v Česku rychle standardem a že má příležitost podobně uspět i na trzích západní Evropy,” komentuje investici Jan Barta, jeden z partnerů v Pale Fire Capital.

Expanze na západ

Letos se Roivenue vydá do Londýna, příští rok by pak mělo následovat Německo a Nizozemsko, kde chce růst stejně jako na středoevropském trhu. Jako takřka každý rychle rostoucí technologický startup však má problém s nedostatkem lidských sil a potřebuje jich přijmout desítky. Kromě vývojářů chce posílit také prodejní oddělení.