Porsche definitivně končí s dieselovými motory. Do elektrických aut investuje přes 6 miliard eur

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

porsche-mission-e-taycan

Foto: Porsche

Taycan by se měl stát elektromobilem, jaký tu doposud nebyl

0Zobrazit komentáře

Konec dieselu je neodvratný. Německý výrobce luxusních automobilů Porsche oznámil, že s auty poháněnými dieselovými motory nadobro končí. Soustředit se bude na hybridní a také plně elektrické vozy, v nichž vidí jasnou budoucnost. Jedná se o další dopad aféry Dieselgate, která v Německu odhalila podvádění při testech emisí.

Právě i Porsche patří do obřího koncernu Volkswagen Group, jímž před třemi lety otřásl skandál s fixlováním u testů výfukových plynů. Volkswagen do svých vozů montoval dieselové motory se speciálně upraveným softwarem, díky kterému dočasně snižoval množství vznikajících škodlivých plynů a plnil tak zákonné limity.

Od konce roku 2015 kvůli tomu zažívá celý automobilový průmysl velký zvrat a nejnovější krok Porsche, jež bylo v rámci koncernu VW do kauzy taktéž zapleteno, to jen potvrzuje.

porsche-2

Taycan, první plně elektrické sportovní auto od Porsche, dorazí v příštím roce

„Jako výrobce sportovních vozidel, kde hrál diesel tradičně druhotnou roli, jsme došli k závěru, že budeme nadále pokračovat bez dieselu,“ uvedl šéf Porsche Oliver Blume. Jeho firma se tak stává první německou automobilkou, jež se dieselových motorů definitivně zbaví. Naopak do roku 2022 plánuje investovat více než 6 miliard eur (přes 150 miliard korun) do elektrické mobility, což je dvojnásobek oproti dosavadním plánům. Právě plně elektrické a hybridní vozy, kombinující benzinové spalovací a elektrické motory, mají být budoucnost luxusní značky.

polestartop

Přečtěte si takéVolvo představilo sportovní hybrid Polestar. Má 600 koní a na jedno nabití ujede 160 kilometrůVolvo představilo sportovní hybrid Polestar. Má 600 koní a na jedno nabití ujede 160 kilometrů

Dieselové motory pro Porsche skutečně nikdy nebyly tak důležité. V roce 2017 bylo ve světě všech aut s logem Porsche, co měly diesel, pouze dvanáct procent, a sama automobilka navíc takové motory ani nevyráběla. Přesto ji aféra Dieselgate, jako celý německý automobilový průmysl, zasáhla. A tak se od ní chce nyní stuttgartská firma odstřihnout.

„Nikdy jsme si vlastní dieselové motory nevyvíjeli ani nevyráběli. Přesto image Porsche utrpěla. Dieselová krize nám způsobila mnoho problémů,“ přiznal Blume pro německý list Bild am Sonntag. Diesely prodávalo Porsche téměř deset let, od letošního února už ale v nabídce žádné nemá a nyní už jen doprodá zbývající zásoby. Jedná se například o SUV Cayenne a Macan a také čtyřdveřovou Panameru.

oliver-blume-porsche

Šéf Porsche Oliver Blume

V příštím roce plánuje německá automobilka představit nový model Taycan, který má být prvním plně elektrickým sportovním vozem. Už dnes jsou téměř dvě třetiny prodaných Panamer v Evropě hybridy a Porsche je přesvědčené, že je to správná cesta. Diesel však automobilka podle slov svého šéfa nechce démonizovat, protože půjde nadále o důležitou propulzní technologii, ale ve vozech Porsche ji již neuvidíme. Porsche předpovídá, že do roku 2025 bude polovina jeho prodaných aut elektrických nebo hybridních, přičemž kombinace spalovacího a elektrického motoru se má dostat i do ikonického Porsche 911.

Foto: Porsche

Diskuze (0)

Novinka

Anonym