Uber Eats se v Praze spojuje s McDonald’s, hamburgery bude rozvážet v širším centru města

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

mcdonalds-uber-eats1
0Zobrazit komentáře

Od léta na pražském trhu s doručováním jídla z vybraných restaurací fungují hned tři velcí hráči. Původně české Dáme jídlo doplnili zahraniční služby Uber Eats a Wolt. Konkurence je tedy vysoká a každý se snaží přijít s lákavými nabídkami. Uber Eats bude podle očekávání i v Praze sázet mimo jiné na spolupráci s McDonald’s, která úspěšně funguje v zahraničí.

Rozvážet hamburgery a další občerstvení z populárního fastfoodového řetězce začíná Uber Eats od dnešního dne, 20. září. Prozatím se bude služba McDelivery týkat čtyř restaurací v Praze a rozvážet z nich bude možné v okruhu až do 2,5 kilometru.

„Díky službě McDelivery, kterou pro nás zajišťuje partner Uber Eats, se opět přibližujeme našim zákazníkům. Ti si ode dneška mohou pochutnat na svých oblíbených jídlech kdekoliv chtějí,“ uvádí generální ředitel McDonald’s Česká republika a Slovensko Tomasz Rogacz.

tomas-rogacz-mcdonalds-uber-eats

Tomasz Rogacz, generální ředitel McDonald’s Česká republika a Slovensko

V Praze si bude možné Big Mac a další položky ze sortimentu McDonald’s (kromě teplých nápojů, zmrzliny a dezertů) objednat z restaurací ve Vodičkově ulici, u Muzea, na Florenci a u arény Eden, a to vždy od 11 do 23 hodin. Bude však nutné, aby byl v dané oblasti volný kurýr. Doručení pak bude stát 49 korun.

skoda1

Přečtěte si takéMladoboleslavská Škoda Auto staví největší podnikové datové centrum v ČeskuMladoboleslavská Škoda Auto staví největší podnikové datové centrum v Česku

V zahraničí už má spojení Uber Eats a McDonald’s úspěch. Ve vybraných městech Spojených států začaly obě firmy spolupracovat na začátku roku 2017 a postupně se McDelivery rozšířilo také do Evropy. Aktuálně funguje ve 27 zemích a Česká republika je nejnovějším zápisem. McDonald’s má navíc s rozvážením jídel dobrou zkušenost i třeba z Asie a Středního východu, kde zisky restaurací z doručovaného jídla tvoří až 40 % z celkového prodeje.

„Široká síť restaurací McDonald’s v kombinaci s inovací v podobě platformy Uber Eats nám pomáhá naplnit požadavky na rychlé a spolehlivé doručení jídla,“ dodal Tomasz Rogacz. Pokud vše půjde podle plánu, mělo by se McDelivery ještě do konce roku dostat i do dalších pražských poboček amerického řetězce, který má v Česku celkem 98 restaurací a loni dosáhl na rekordní zisk 266 milionů korun.

tomas-petovsky-uber-eats

Tomáš Peťovský, šéf Uber Eats pro Česko

Oběd nebo svačinu z McDonald’s, a to prakticky z jakékoliv pobočky, vám dokáže dovést i konkurenční Dáme jídlo, ale na rozdíl od Uberu se nejedná o žádnou oficiální spolupráci. S Uber Eats proti tomu McDonald’s na službě McDelivery neustále pracuje.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Facebook v Česku používá každý měsíc přes 5 milionů lidí

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

mark
0Zobrazit komentáře

Facebook je neoddiskutovatelně největší sociální síť na světě. Po celém světě ho každý měsíc používá více než 2,2 miliardy lidí, z toho více než polovina dokonce každý den. Významný zásah má také v České republice, kde podle nejnovějších dat, jež zveřejnil sám Facebook, k této sociální síti přistupuje každý měsíc 5,1 milionu lidí.

V Česku je podle dat NetMonitoru 7,8 milionu měsíčně aktivních uživatelů internetu, což znamená, že Facebook využívají dvě třetiny internetově aktivní populace. Sociální síť Marka Zuckerberga nejnovější čísla zveřejnila při příležitosti svého vzdělávacího programu Boost your Business, který poprvé přivezla také právě do Česka.

Prostřednictvím tohoto programu chce Facebook pomáhat malým a středním firmám v zahraniční expanzi a i v tomto ohledu jsou čísla zajímavá. 80 procent českých uživatelů Facebooku je totiž propojených právě s malými a středními podniky a živnostníky, ale pouze desetina z nich (celkem jich je v Česku 1,4 milionu) komunikuje nebo rovnou prodává také přes hranice.

Napojení na 51 milionů lidí z celého světa

„V rámci programu Boost your Business chceme podpořit české firmy a ukázat jim několik dobrých příkladů, jak mohou díky digitální ekonomice růst doma i globálně,“ uvedl Josef Hlaváček, manažer Facebooku pro malé a střední podniky. České firmy jsou podle dat Facebooku propojené globálně až s 51 miliony lidí, především ze zemí jako Slovensko, Polsko, Německo, Velká Británie a Itálie, u kterých je tak největší příležitost k přeshraničnímu prodeji a růstu.

FBBOOST-0018-josef-hlavacek

Josef Hlaváček, manažer Facebooku pro malé a střední podniky

Na prvním setkání Boost your Business v Praze se objevilo přes 300 českých malých firem a živnostníků a většina z nich potvrzovala, jak je dnes pro jejich byznys Facebook důležitý.

Facebook a Instagram jsou pro Mixit nejlépe cílitelné marketingové kanály pro oslovování nových zákazníků a zároveň patří k nejvýkonnějším remarketingovým nástrojům. Instagram podporuje svými formáty hravost celého konceptu Mixit, je to skvělé hřiště pro naše kreativce. Od Stories po možnost vytvářet tagy produktů a prolinky s webem,“ prozradil Štěpán Zub, marketingový ředitel Mixit.

taxify-villig

Přečtěte si takéŠéf Taxify Markus Villig: Chceme předběhnout Uber a stát se největší evropskou přepravní platformouŠéf Taxify Markus Villig: Chceme předběhnout Uber a stát se největší evropskou přepravní platformou

400 milionů denně pro Stories

Byť Facebook nezveřejnil česká čísla pro Instagram, který také patří do jeho impéria, celosvětově ho využívá už 1 miliarda lidí měsíčně. Z toho pak 400 milionů účtů každý den využívá také stále populárnější Stories. Pro mnoho firem tak začíná být Instagram ještě zajímavější než samotný Facebook.

„Díky Facebooku a Instagramu máme možnost cílit nejen na zákazníky, kteří přemýšlí o koupi konkrétního kousku do bytu. Velmi oceňujeme i to, že nám Facebook pomáhá oslovit uživatele, kteří právě nehledají žádný produkt a my je pomocí Facebooku můžeme inspirovat k výběru krásného kousku do bytu. Za rok 2018 jsme oslovili přes Facebook a Instagram o 60 % uživatelů více oproti roku 2017 a denně oslovíme přes Facebook a Instagram okolo 600 000 lidí,“ uvedl Radomír Hejl, majitel vyhledávače nábytku a dekorací Favi.

FBBOOST-0032

Zástupci firem Favi, Mixit a dalších sdíleli na akci Boost your Business své zkušenosti s Facebookem a Instagramem

Vzdělávací program Boost your Business je celosvětově určený hlavně menším firmám, které si nemohou dovolit velké rozpočty a musejí se spoléhat především na svoje nápady a vlastní dovednosti, a Facebook chce pomáhat i na českém trhu, který je z jeho pohledu v rámci střední a východní Evropy jedním z nejdůležitějších.