Uber po více než dvou letech znovu mění identitu a postupně redesignuje všechny své služby
Je tomu již takřka dva a půl roku od doby, kdy se Uber naplno pustil do změn své vizuální identity, mobilní aplikace a souvisejících služeb. Od té doby už probíhala v rámci firmy spíše simplifikace, tedy další zjednodušování designu, které došlo až do nynější fáze, ve které Uber vypouští zcela novou, o kus čistší identitu.
Pro svůj nový logotyp využil Uber sady písma Uber Move, které bylo vytvořeno startupu na zakázku od předních grafických studií Wolff Olins a MCKL Type Foundry. Uber se touto změnou snaží naznačit, že již přešel období nekonečných problémů, které provázely někdejšího šéfa a spoluzakladatele firmy Travise Kalanicka a také samotné společnosti, která čelila mnoha skandálům, včetně smrtelné nehody při které bylo samořiditelné auto Uberu.
Kromě samotného fontu je největší změnou především ústup od verzálek “UBER” k vizuálně jemnějšímu označení “Uber”, zároveň s užším písmem. S tím souvisí také další vizuální prvky, které Uber využívá, od billboardů a internetové reklamy až po nové polepy vozidel, chystané létající „taxi služby“ či sdílených kol, do kterých se startup naplno pouští.
V průběhu následujících měsíců se jednoduššího designu dočkají také veškeré mobilní aplikace, ostatně Uber nedávno vydal novou aplikaci pro řidiče, která je dostupná i v Česku a využívá prvky zjednodušeného vizuálu. Web všech služeb byl naopak již aktualizován, stejně jako design hlavního webu Uberu. Na změnách firma pracuje posledních 9 měsíců.
Po nové aktualizaci byste měli vidět také novou ikonu mobilních aplikací Uberu. Snaha o redesign přišla částečně také na popud americké konkurenční služby Lyft, která v průběhu roku aktualizovala design své aplikace a v hodnocení mezi uživateli jednoznačně přeskočila Uber.
Foto: Wolff Olins, Uber, Lyft