Dva miliony dolarů pro kovové plakáty. Český Miton investuje do polského startupu Displate
Jablonecká investiční skupina Miton, která stojí za řadou úspěšných projektů včetně velkých jmen jako Slevomat, Bonami, Rohlik.cz nebo Twisto, opět rozšiřuje své portfolio. Nově se podílela na investičním kole o objemu 3 milionů dolarů (přes 67 milionů korun) pro polský startup Displate, který vyrábí originální kovové plakáty na zeď.
Konkrétně Miton investoval částku ve výši 2 milionů dolarů (zhruba 45 milionů), přičemž zbylý milion dolarů (přes 22 milionů korun) zajistil další známý český VC fond Credo Ventures. Ten ostatně do Displate investoval už minulý rok, kdy mu poskytl finanční injekci v podobě 2 milionů eur.
Jak samotná investiční skupina Miton pod vedením Davida Špinara uvádí, v Displate vidí hned několik důležitých prvků, kvůli kterým se do nadějného startupu, jehož tržby se letos očekávají na hranici 20 milionů dolarů, rozhodla vstoupit. Prvním je bezesporu zajímavý nápad, který spočívá v magnetickém upevnění kovových plakátů (zpravidla filmových či hudebních) na zeď.
Druhým bodem je systém, díky kterému si Displate získává své umělce a návrháře. O výsledné designy plakátů se totiž starají nezávislí umělci z celého světa, kterým pak Displate po vyrobení doplňku platí konkrétní provize. Na druhou stranu to nemusí stát pouze na externích umělcích — startup disponuje i licencemi od značek jako Marvel nebo Star Wars, díky kterým může tvořit plakáty i s touto kultovní tématikou.
Za zmínku také stojí, jak Displate reaguje na každý prodaný kus. V rámci svého interního projektu Plant a Tree totiž za prodaný plakát vysadí deset stromů, což nyní dělá již přes 6 milionů vysázených stromů pro podporu životního prostředí. Výroba plakátů přitom žádnou zeleň nijak nespotřebovává.
Další investice do „nakupování očima“
Displate ostatně nabízí takové zboží, které přesně sedí do definice „nakupování očima“, tedy nakupování „líbivých“ věcích založeného spíše na emocionálních rozhodnutích. Miton podobný princip aplikoval i v minulých letech, kdy investičně vstoupil do polského módního e-shopu Domodi.pl (a nedávno za 700 milionů korun odešel), na jehož základě v Česku postavil internetový vyhledávač módy Glami.