Netflix je zpět na koni. Za poslední čtvrtletí získal 7 milionů nových uživatelů a chce dál růst

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

netflixoffice
0Zobrazit komentáře

Netflix může být opět v klidu. Globální streamovací platforma včera oznámila výsledky za poslední čtvrtletí, které značným způsobem překonalo to předcházející. Netflix vedený Reedem Hastingsem jen za poslední kvartál získal téměř sedm milionů nových uživatelů.

Přesně jich bylo 6,96 milionu, což je číslo, které neočekávaly ani ti nejoptimističtější výhledy na Wall Street a vlastně ani sám Netflix. Což je pro něj pochopitelně dobrá zpráva, protože se potřeboval zotavit z předchozího čtvrtletí, kdy naopak přidal méně uživatelů, než se očekávalo. Největší streamovací platforma tak má nyní globálně přes 137 milionů předplatitelů a navíc očekává ještě významnější růst v posledním letošním kvartálu.

reed-hastings-netflix

Reed Hastings, spoluzakladatel a šéf Netflixu

Za celý rok 2018 by chtěl Netflix ke své zákaznické bázi přidat celkem 28,9 milionu uživatelů, což by bylo suverénně nejvíc za celou jednadvacetiletou historii firmy. Počet nových předplatitelů spolu s tímto výhledem poslaly akcie Netflixu o 15 procent nahoru, čímž stále rostoucí firma potvrdila svou silnou pozici na akciovém trhu. Tržní hodnota Netflixu je aktuálně přes 150 miliard dolarů, přičemž jen v letošním roce stoupla cena jeho akcií o 81 procent.

Spoluzakladatel a šéf Netflixu Reed Hastings navíc prohlásil, že na poli streamování videa je ještě tak obrovský prostor k růstu, že se na to jeho firma bude soustředit velmi dlouho. Klíčem k získávání nových zákazníků je silná obsahová nabídka, do níž má Netflix letos investovat až 13 miliard dolarů a zároveň se pro její tvorbu snaží získat ty nejlepší lidi z branže.

netlix-mm

Přečtěte si takéNa Netflix míří historicky první seriál, který se točil v Česku. Jde o horor a stojí za ním režisér Jan PavlackýNa Netflix míří historicky první seriál, který se točil v Česku. Jde o horor a stojí za ním režisér Jan Pavlacký

Podle Cowen & Co., jak informovala agentura Bloomberg, vydal Netflix v posledním čtvrtletí rekordních 676 hodin původních pořadů, čímž vůbec poprvé během jediného kvartálu překonal 500 hodin. Právě originální a často úspěšné filmy a seriály jsou to, čím Netflix u uživatelů po celém světě boduje. Ostatně do budoucna to bude právě růst za hranicemi Spojených států, který požene firmu kupředu. Už v uplynulých třech měsících získal Netflix 84 procent nových uživatelů v zahraničí.

Millie-Bobby-Brown-stranger-things5

Millie Bobby Brown ze seriálu Stranger Things z produkce Netflixu

Dopad na sociálních sítích

Svou sílu na mediálním trhu chtěl navíc Netflix podtrhnout také statistikou, kolik fanoušků na Instagramu přibylo některým jeho hereckým hvězdám poté, co se objevily v jeho originálních pořadech. Například Millie Bobby Brown, „jedenáctka“ z velmi úspěšného seriálu Stranger Things, nebo Noah Centineo z romantické komedie To All the Boys I’ve Loved Before nabrali po svých debutech na Netflixu miliony nových fanoušků. I tím dnes Netflix demonstruje svou pozici.

netflix-instagram-fans

Foto: Netflix, re:publica/Gregor Fischer

Hodnota Uberu má s chystaným vstupem na burzu přesáhnout ohromných 120 miliard dolarů

khosrowshahi
0Zobrazit komentáře

Příští rok bude pro nejhodnotější startup současnosti Uber pravděpodobně jedním z nejzásadnějších v historii. Po letošní stabilizaci firmy a hašení dřívějších problémů se totiž obří přepravní startup naplno připravuje ke vstupu na burzu. Prvotní nabídka akcií (IPO) by měla proběhnout již v první polovině roku 2019 a firmu má ocenit až  na astronomických 120 miliard dolarů, tedy bezmála 2,6 bilionu korun.

Jde tak o téměř dvojnásobek oproti aktuální valuaci, která po posledním investičním kole přesáhla 76 miliard dolarů, respektive 1,6 bilionu korun. Zároveň jde o vyšší částku, než je hodnota tří největších amerických automobilek General Motors, Ford a Fiat Chrysler dohromady. Jejich kombinovaná hodnota na burze dosahuje „pouze“ 112,2 miliardy dolarů.

Ještě před samotným úpisem akcií na burze si Uber najal dvě významné finanční skupiny, které provedly analýzu a valuaci podložily potřebnými daty. Goldman Sachs a Morgan Stanley řešily převážně to, jakou formou se vůbec budou akcie potenciálním akcionářům prodávat, a to ještě předtím, než si Uber vybere jednu z bank, která mu s úpisem pomůže.

uber-driver

Uber a aplikace pro řidiče

Pro Uber je příští rok klíčový, jelikož jsme stále v pozitivním trhu a dá se předpokládat, že bude i v příštím roce dobrý přístup ke kapitálu, který budou investoři nadšeně poskytovat. Pokud by totiž přišla krize, mohlo by to vstup Uberu na burzu ohrozit. Na druhou stranu je na základě dokumentů, do kterých nahlédl deník The Wall Street Journal patrné, že nebude Uber v zisku ještě minimálně tři následující roky.

Leto by měl překročit v příjmech 10 až 11 miliard dolarů, což je o zhruba 30 až 40 procent více než v předcházejícím roce. Přepravní startup se ovšem v rámci dohody s velkým investičním fondem SoftBank, který do Uberu investoval nemalé prostředky, dohodl, že se musí firma na burzu dostat ještě do konce příštího roku. Teď tomu tak již nic nebrání.

tomas-petovsky-uber-eats2

Přečtěte si takéTomáš Peťovský z Uber Eats: Lidé dnes chtějí jíst hned, jsme jako Netflix pro jídloTomáš Peťovský z Uber Eats: Lidé dnes chtějí jíst hned, jsme jako Netflix pro jídlo

Investoři, kteří do Uberu navíc vložili minimálně 100 milionů dolarů, případně ti, kteří vlastní akcie přes pět let, dostanou možnost jejich odprodeje na sekundárním trhu, což může znamenat další růst likvidity. Na druhou stranu to potenciálně může ohrozit cenu, za kterou se akcie budou po úvodním úpisu prodávat, jelikož se mohou investoři snažit prodat pod cenou, aby se jich zbavili rychleji a ve velkém množství.

uber-eats-apps1

Služba na food delivery od Uberu s názvem Uber Eats

adam-rotation-adr

Přečtěte si takéPřekonal sám sebe. Nejdražší české hodinky vyjdou na 6,7 milionuUznávaný český hodinář překonal sám sebe. Novinka za 6,5 milionu bude mít náctiletého majitele

Další zajímavostí je, že byznys na rozvoz jídel Uber Eats, který spadá přímo pod mateřskou firmu Uberu a nedávno byl spuštěn na mnoha evropských trzích včetně Česka, má dle dostupných zdrojů sám o sobě hodnotu kolem 20 miliard dolarů, respektive 446 miliard korun. Služba funguje ve více než 500 městech po celém světě a tento rok má v objednávkách přesáhnout 6 miliard dolarů.

Foto: Uber, Fortune Brainstorm TECH / Flickr,