Spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen podlehl ve svých 65 letech rakovině

paulallen
0Zobrazit komentáře

Ve včerejších večerních hodinách se začala šířit internetem smutná zpráva nejen pro technologický svět. Spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen po dlouhém zápasu podlehl ve věku 65 let Non-Hodgkinovu lymfomu. O návratu a léčbě zákeřného typu rakoviny informoval miliardář již začátkem měsíce, stav se ovšem nelepšil.

Allen byl znám mimo technologický svět pro své filatropické zájmy, prostřednictvím vlastní společnosti Vulcan financoval vývoj umělé inteligence, stejně jako revitalizaci amerického Seattlu, města, kde se Allen narodil a během včerejšího dne také zemřel. Jeho jmění se odhadovalo na více než 20 miliard dolarů a ještě tento týden byl na 44. místě v žebříčku miliardářů, který sestavuje magazín Forbes. Allen mimo jiné podpořil 100 miliony dolarů boj proti virusu ebola.

Zajímavostí také je, že mimo těchto aktivit byl Allen i nadšencem do sportu. Vlastnil tým amerického fotbalu Seattle Seahawks v NFL, stejně jako basketbalový tým Portland Trailbrazers v NBA. Mimo sportu se zasloužil i o vybudování historického centra rockové hudby v Seattlu s názvem Experience Music Project, částečně věnovaného rockové legendě Jimi Hendrixovi.

„Ze ztráty jednoho z mých nejstarších a nejbližších přátel, Paula Allena, jsem dočista zlomen. Od našich ranných let, které jsme trávili na Lakeside School, přes partnerství při budování Microsoftu až po společné filantropické projekty byl Paul vždy tím pravým parťákem a skutečným přítelem. Svět osobních počítačů by bez něj neexistoval,“ komentuje smutnou událost spoluzakladatel Microsoftu Bill Gates.

skiptop

Přečtěte si takéElektrické koloběžky se po předchozím zákazu města znovu vrací do ulic San FranciscaElektrické koloběžky se po předchozím zákazu města znovu vrací do ulic San Francisca

Allenova smrt zasáhla skutečně celý technologický svět, včetně představitelů těch největších firem, od stávajícího šéfa Microsoftu Satya Nadelly, spoluzakladatele Microsoftu Steva Balmera či zakladatele Amazonu Jeffa Bezose až po šéfa Applu Tima Cooka.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Online supermarket Košík.cz skončí s prodejem klecových vajec nejpozději do dvou let

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomas-jerabek-kosik-top

Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz

0Zobrazit komentáře

Před prázdninami se v České republice rozvířila velká debata o původu potravin, přičemž se hodně začala řešit především vejce. V několika reportážích se ukázalo, v jak hrůzných stavech některé firmy slepice chovají. S rychlou reakcí tehdy přispěchaly online supermarkety Rohlik.cz a Košík.cz, které oznámily, že začnou vejce pocházející z klecových chovů omezovat.

Košík.cz, který patří do skupiny Mall Group, nyní po původních nepříliš jasných proklamacích představil konkrétní plán, jak hodlá s vajíčky z klecí definitivně skoncovat. Do konce roku 2020 už prý v nabídce Košíku žádné vejce z klecových chovů být nemají. Aby měli ale zákazníci už nyní jasný přehled o původu vajec, nabízí Košík nově jednoduché filtrování.

Už v létě CEO Košík.cz Tomáš Jeřábek (na úvodní fotce) slíbil, že jeho firma bude nabídku vajec z klecových chovů redukovat. Nakonec se ukázalo, že jejich vyřazování půjde rychleji, než se očekávalo. Je to i díky tomu, že po vejcích na podestýlce či z volných chovů významně vzrostla poptávka, a tak se Košíku podařilo jednodušeji najít nové dodavatele, protože má větší odběr. Dnes jsou tři ze čtyř vajec prodaných na Košíku z mimoklecových chovů.

tomas-petovsky-uber-eats2

Přečtěte si takéTomáš Peťovský z Uber Eats: Lidé dnes chtějí jíst hned, jsme jako Netflix pro jídloTomáš Peťovský z Uber Eats: Lidé dnes chtějí jíst hned, jsme jako Netflix pro jídlo

„Košík vždy fungoval jako e-shop pro všechny. Nabízíme produkty ve všech cenových variantách, aby u nás mohli nakupovat i ti, pro které je každá koruna důležitá. Vajíčka z klecových chovů tak v současné době zůstávají v nabídce hlavně z tohoto důvodu,“ vysvětluje Tomáš Jeřábek. Pokud by se však ukázalo, že o vejce z klecí už lidé nestojí, vyřadí je Košík dříve, ještě před rokem 2020. Počet prodaných vajec z klecových chovů se v roce 2019 na Košík.cz sníží na 10 procent, po roce 2020 nebudou v nabídce žádné.

kosik-vejce-filtr

Košík.cz zavádí nový filtr pro zjištění původu vajec

Internetový supermarket ze skupiny Mall Group tak de facto reaguje na již dříve ohlášený tah svého největšího konkurenta, kterým je Rohlik.cz Tomáše Čupra. Ten už v létě oznámil, že vejce z klecových chovů z nabídky odstraní nejpozději do konce roku 2019. Je tedy pravděpodobné, že se právě na tomto datu oba konkurenti potkají.

„Bez tlaku spotřebitelů na obchodníky a velké řetězce ke změně hned tak nedojde. Jdeme proti trhu, ale pokusíme se být inspirací pro ostatní, že to jde,“ říkal před pár měsíci Čupr. Tlak tak nyní nepůjde jen od samotných spotřebitelů, ale také od potravinových e-shopů, což by ve finále mělo mít pozitivní dopad na celý trh. O něco méně ambiciózní plány mají v prodeji vajec také velké kamenné řetězce jako Globus, Kaufland, Lidl, Penny Market, Billa nebo Tesco – všichni se chtějí klecových vajec zbavit do konce roku 2025. Delší doba je závislá na smlouvách s dodavateli.