Český carsharing Revolt v Praze zdraží o polovinu půjčovné svých mini elektromobilů

revolt-praha

Foto: Revolt

Elektrické autíčko Revolt

0Zobrazit komentáře

Když se před několika měsíci do Prahy dostala další forma alternativní sdílené dopravy v podobě žlutého carsharingu Revolt, byla spousta lidí stejně zvědavá jako v případě vstupu elektrických koloběžek Lime do hlavní metropole. Revolt totiž sliboval stejně jednoduché půjčení přes mobilní aplikaci, a to za cenu 4 korun za minutu jízdy. Hlavní výhodou je navíc fakt, že oproti jiným druhům podobné sdílené přepravy není nutné vracet elektrická vozítka na stejném místě a parkovat s nimi lze i na modrých zónách.

Postupem času se služba z několika vozů rozrostla až na 20 a zapojila také několik sdílených elektrických motorek, které mají maximální dojezd 80 kilometrů na jedno nabití a nejvyšší rychlost 45 kilometrů v hodině. Tvůrci Revoltu se ovšem nyní rozhodli, že změní jeden z nejzásadnějších parametrů, na který uživatelé koukají – cenu. A to rovnou o polovinu na 6 korun za každou započatou minutu jízdy s minimem ve výši 30 korun. Nová cena má vejít v platnost 6. listopadu.

revolt-praha2

Foto: Revolt

S Revoltem můžete parkovat na štorc a v modré zóně

Nutno dodat, že Revolt je až do konce roku stále v testovacím provozu a již předem bylo avizováno, že se může ledacos změnit. Značné navýšení ceny jízdného je ovšem něco, s čím spousta uživatelů pravděpodobně nepočítala. Nyní bude totiž Revolt cenově srovnatelný s alternativními službami, jako je například carsharingem Car4Way, jenž nabízí standardní automobily s elektrickým pohonem. Výhodou Revoltu je nicméně stále jeho kompaktnost a flexibilita, co se týče parkování.

Se zvyšujícím se počtem uživatelů nicméně rostou i problémy, se kterými pravděpodobně Revolt nepočítal. A s problémy samozřejmě vznikají dodatečné náklady, takže by služba při zachování stávající ceny byla výhledově prodělečná. „Nová cena by tudíž měla více reflektovat kvalitu a zájem o poskytované služby. Cenu tedy zvyšujeme abychom zachovali kvalitu a postupně přinesli i větší počet vozidel,“ doplňuje k změně ceníku vedení Revoltu.

uniqway21

Přečtěte si takéŠkoda Auto spustila nový studentský carsharing Uniqway, který vyvinuli sami studentiŠkoda Auto spustila nový studentský carsharing Uniqway, který vyvinuli sami studenti

Argumentace neposlušnými zákazníky nebo poškozením vozidel je v rámci testovacího období nicméně trochu zcestná. V takovém případě by totiž nedával smysl ani kontrakt, se kterým musí každý z uživatelů souhlasit a který zároveň určuje smluvní pokutu. Při běžné vzdálenosti přejezdu lze navíc celkem dobře srovnat, jak nová cena obstojí v porovnání s dalšími alternativami dopravy.

Srovnatelné s tvrdou konkurencí

Velmi pravděpodobně tak nově většina uživatelů Revoltu zaplatí více, než by utratila například za Uber, Taxify, koloběžku Lime a samozřejmě standardní městskou hromadnou dopravu, ale tu nebereme jako alternativu podobných přepravních služeb. Hodinová jízda totiž nyní vyjde v Revoltu místo 240 korun na 360 korun. Například konkurenční Car4Way nabízí elektrický Volkswagen eGolf za totožnou cenu 6 korun za minutu do prvních 30 minut, poté 79 korun za každou započatou hodinu a také 5,90 koruny za každý ujetý kilometr. Celkově tak vyjde cenou ve většině případů dokonce levněji než miniaturní žlutý elektromobil.

revolt-pavel-kuchta-martin-matousek

Foto: Revolt

Martin Matoušek (CTO) a Pavel Kuchta (CEO) z Revoltu

Porovnáme-li hodinovou jízdu s Revoltem při nájezdu 25 kilometrů a zmíněné Car4Way, vychází Revolt na 360 korun. Naopak druhá zmíněná služba na 259 korun + 5,90 koruny za každý kilometr při jízdě nad 30 minut. Pro standardní přejezdy nebo s využitím zvýhodněných bonusů na kilometry a času by mělo být „klasické“ auto výhodnější.

Pokud bychom navíc brali v potaz i běžné zapůjčení automobilu na 24 hodin v půjčovně, včetně pojištění, případně carsharing HoppyGo, budeme poměrně na ještě nižší ceně. Tam nicméně chybí ona flexibilita, možnost parkování v modrých zónách a moderní pojetí sdílení vozu.

Sami zakladatelé Revoltu, Martin Matoušek a Pavel Kuchta, se nicméně již dříve tak trochu přiznali, že vše nemají úplně spočítáno a že neví, jestli budou s aktuální cenou profitabilní. Zdá se, že 4 koruny za minutu udržitelné nebyly, ať už je důvodem cokoliv, a teď je otázka, jak firma ustojí vlnu kritiky od stávajících zákazníků a svou nejistou komunikaci na sociálních sítích.