Liftago otevírá předobjednávky taxíků pro všechny a spolupracuje s aerolinkami pro cesty z letiště
Český přepravní startup Liftago před koncem roku rozšiřuje hned na několika frontách služby pro své zákazníky, kteří si přes něj objednávají odvoz. Nově se všem uživatelům Liftaga otevírá možnost předobjednat si taxi na zvolený čas pro přepravu kdekoliv po Praze a spolupráce s vybranými aerolinkami zase zjednoduší přivolání taxíku při cestě z letiště.
Předobjednávky jsou na Liftagu dostupné už více než rok. Nejprve byly otevřené pouze pro firemní zákazníky, později se rozšířily pro všechny cestující směřující na letiště a nyní si může taxi až na 7 dní dopředu sjednat v Praze kdokoliv a kamkoliv. „Zatím funkci spouštíme v Praze, trasa navíc musí být dlouhá alespoň 5 kilometrů, ale postupně toto omezení snížíme,“ říká David Mayer, produktový manažer z Liftaga.
Jednoduše z letiště
Zatímco předobjednávky při cestě na letiště už fungují delší dobu, Liftago nyní představuje novinku také pro cesty opačnou stranou. Díky platformě Splyt začíná český přepravní startup spolupracovat s vybranými aerolinkami a může být součástí cestovního itineráře pro cestující přilétající do Prahy. To znamená, že si budete moci objednat odvoz prostřednictvím Liftaga rovnou společně s letenkou.
„Tuto funkci vnímám jako přirozený posun v nabídce a velkou příležitost, díky které můžeme představit služby Liftaga i zahraničním zákazníkům, kteří se s námi ještě nesetkali. V rámci aplikace partnerské letecké společnosti či platformy si cestující jednoduše zakoupí letenku a současně si může objednat taxi, které mu zařídíme,“ vysvětluje David Mayer. Podle šéfa londýnské platformy Splyt se podobné partnerské aplikace podílí na růstu zahraničních návštěvníků, a proto Liftago na palubě vítá.
„Usilujeme o co nejjednodušší cestování pro všechny uživatele našich partnerských aplikací, kteří se například v Praze podílí na 7% růstu zahraničních návštěvníků. Díky tomuto strategickému partnerství je volba přepravce v místě pobytu doslova v rukou cestovatele, aniž by musel stahovat další aplikace,“ říká Philipp Mintchin, CEO Splytu, který spolupracuje s podobnými službami po celém světě, například čínským Ctripem, dubajským Careemem či španělským Cabify.
Taxi jako kurýr
Vedle výše zmíněných novinek Liftago aktivně testuje další variantu, jak mohou zákazníci jeho služeb využít. Objednat si lze totiž přes Liftago taxi i jako kurýra. „V současnosti službu testujeme se zákazníky, je možné si ji standardně objednat v rozhraní aplikace. Nejčastěji převážíme dokumenty, ale třeba i nákup nebo květiny a dárky,“ jmenuje typická využití David Mayer s tím, že je vždy na řidiči, zda zakázku přijme. Podobné služby u nás poskytuje například donáškový startup DoDo.
Pro zákazníky mimo Prahu, konkrétně v Českých Budějovicích, Plzni, Ústí nad Labem a Olomouci, Liftago zavádí fixní tarify, které se mu už osvědčily ve Zlíně. V rámci města je tak možné se svézt za pevné jízdné. Nově je navíc možné tyto tarify používat i jako dálkové, například pro cestu z jiných měst na pražské letiště.