Německý Pricefx, který má hlavní vývoj v Praze, vybral 25 milionů eur. Zapojilo se i české Credo Ventures
Mnichovská firma Pricefx se specializuje na cloudové řešení pro naceňování produktů a patří ve svém oboru mezi globální lídry. Nyní v rámci nového investičního kola oznámila získání dalších 25 milionů eur, tedy více než 640 milionů korun, a celá věc má hned dvojitou českou stopu. Jednak má Pricefx své hlavní vývojové centrum v pražském Karlíně a navíc se i do tohoto kola zapojilo české Credo Ventures.
Pricefx funguje od roku 2011, kdy začalo vyvíjet modulární SaaS řešení pro cenovou optimalizaci a cenotvorbu produktů, kterou může využít firma libovolné velikosti. Vše je postaveno na cloudu, v němž se sbíhají různá data o nákupech, zákaznících, cenách či skladových zásobách, a velká část vývoje probíhá v České republice, kde má Pricefx také většinu zaměstnanců. Kanceláře má mnichovská firma mimo Prahu také v Hradci Králové a Ostravě.
Dnes Pricefx se svým naceňovacím nástrojem obsluhuje přes 80 B2B i B2C zákazníků po celém světě, mezi něž patří například Bosch nebo Schneider Electric, a na svůj další rozvoj získalo v rámci investiční sérii B dalších 25 milionů eur. Celkem už německá softwarová firma nabrala téměř 37 milionů eur a svým dílem k tomu přispělo i pražské Credo Ventures, které se podílelo již na předchozí sérii A. Tehdy se na 4,1 milionu eur složilo společně s Reflex Capital Ondřeje Fryce a britským Talis Capital.
V aktuálním investičním kole doplnili právě Credo a Talis ještě B2B technologický investor Digital Partners a konzultační společnost Bain & Company, kteří investici vedli. „Od naší investice do Pricefx společně s Talis Capital v roce 2016 bylo vzrušující sledovat, jak se firma přibližuje své vizi, aby se stala lídrem mezi softwarovými řešení pro optimalizaci cen,“ uvedl Ondřej Bartoš, spoluzakladatel a řídící partner Credo Ventures, které naposledy investovalo do českého startupu Manta.
„Pro většinu firem představují ceny tu nejefektivnější páku na zvyšování příjmů, ale přesto mnoho z nich nechává ležet peníze na stole, protože nenastaví tu správnou cenu nebo nezajistí, aby zákazníci zaplatili skutečně takovou cenu, jakou nastaví,“ říká Ron Kermisch z Bain & Company, která svojí nynější investicí do Pricefx navázala na spolupráci, kterou v oblasti cenotvorby s německou firmou již delší dobu úspěšně rozvíjí. Podobně například Pricefx spolupracuje také se SAPem.