Podívejte se, jak to vypadá v moderním coworkingu HubHub na pražských Příkopech

Michal PtáčekMichal Ptáček

hubhub-kancelare-1
0Zobrazit komentáře

Praha se díky své ekonomické síle, strategické poloze a stále většímu množství podnikajících lidí stala v posledních letech poměrně významnou destinací pro tuzemské i zahraniční coworkingové poskytovatele. Jejich pobočky v našem hlavním městě rostou doslova jako houby po dešti a brzy se tak na Národní třídě dočkáme například otevření kampusu nekorunovaného coworkingové krále WeWork nebo jeho evropského konkurenta Spaces. Ty tak doplní už léta fungující Impact Hub, Opero, Node5, WorkLounge nebo například nedávno otevřený Business Link v pražských Holešovicích.

Všechny tyto prostory kromě snahy nalákat zajímavé jednotlivce i celé firmy z okolí spojuje jedna věc. Jejich interiéry jsou totiž díky spolupráci s nejlepšími místními architekty a designéry promyšlené do sebemenšího detailu a bez výjimky potvrzují, jak moc se trh v tomto ohledu za několik posledních let posunul.

Dalším kandidátem v tomto směru je nedávno otevřený HubHub, který na pražských Příkopech nabízí pracovní prostory o rozloze 2 000 m2 pro přibližně 250 nájemců a kterému se podařilo do svých útrob hned do startu nalákat tuzemské firmy, jako jsou knihkupectví Martinus.cz nebo startupy Productboard a Letgo. A sídlí tu i nový český country manažer Revolutu David Pavliska.

hubhub-prague-4

Coworking

„Pro HubHub jsme se rozhodli poměrně rychle – přesvědčila nás skvělá lokalita, moderní design, dynamické prostředí a výborné reference. Coworking pro nás byl jasnou volbou i proto, že klasické kanceláře dnes vyžadují vázanost na tři až pět let, což je pro rychle rostoucí firmy nevýhodné,“ řekl v září pro CzechCrunch ředitel Letgo pro střední Evropu Jakub Kováč.

Interiér HubHubu si vzalo na starost architektonické studio Perspektiv, které má za sebou realizaci kanceláří pro společnosti jako Trask, STRV, Accolade nebo The Funtasty. O tom, že se i v tomto případě dílo podařilo, svědčí i výsledky realitní soutěže CIJ Awards, z níž si minulý týden odnesl HubHub titul „Best Rising Star“.

Mezinárodní poskytovatel pracovních prostor HB Reavis, který coworkingovou síť HubHub ve střední Evropě provozuje, se navíc v Praze plánuje rychle dál rozrůstat. Na současné adrese Na Příkopě 14 přidá dalších 1 500 metrů čtverečních a v nově zrekonstruovaném Paláci ARA na Jungmannově náměstí se v první třetině příštího roku stane největším nájemcem na ploše větší než 2 500 metrů čtverečních.

Lokalita: Praha 1, Česká Republika
Datum dokončení: 2018
Velikost: 2 000 m2
Architekt: Studio Perspektiv
Foto: BoysPlayNice

hubhub-prague-6

Recepce

hubhub-prague-7

Recepce

hubhub-prague-1

Coworkingový prostor

hubhub-prague-3

Privátní kancelář

hubhub-prague-4

Coworking

hubhub-prague-5

Kancelář

hubhub-prague-8

Koridor

hubhub-prague-9

Breakout zóna

hubhub-prague-10

Coworking

hubhub-prague-11

Kuchyně

hubhub-prague-22

Kuchyně

hubhub-prague-12

Coworking

hubhub-prague-15

Event space

hubhub-prague-16

Coworking

hubhub-prague-17

Hot desk

hubhub-prague-18

Hot desk

hubhub-prague-19

Zasedací místnosti

hubhub-prague-20

Odhlučněná budka

hubhub-prague-21
hubhub-prague-13

Koupelna

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Šéfové Porsche: Je skutečně ohromující, co Tesla s elektrickými auty dokázala

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tesla-modelc-semi-models-modelx

Tesla Model 3, Model S, Model X a chystaný nákladní automobil Semi

0Zobrazit komentáře

Synonymem elektromobilky, tedy automobilky, která vyrábí elektrické vozy, je dnes jednoznačně americká Tesla a zřejmě to tak ještě minimálně nějakou dobu zůstane. Elon Musk v posledních letech prokopává elektromobilům cestu na silnice hlava nehlava, až mu málem celá firma zkrachovala, ale rozhodně za to nesklízí jen ovace. Mnoho konkurentů se snaží úspěchy Tesly zlehčovat, často proto, že jim v elektromobilech ujíždí vlak. Výjimkou je německé Porsche.

Stuttgartský výrobce sportovních vozů, který patří do koncernu Volkswagen, nedávno představil novou verzi svého ikonického modelu 911 Carrera, ale jednak na něm není příliš mnoho novinek a hlavně celý automobilový průmysl čeká na úplně jiný model. Porsche ohlásilo svůj první plně elektrický vůz, který má dorazit v příštím roce. Bude se jmenovat Taycan a pro tradiční automobilku to bude znamenat významnou proměnu, které se však zřejmě nebylo možné vyhnout.

V září Porsche oznámilo, že definitivně končí s dieselovými motory, i proto, aby se odstřihlo od neslavné aféry Dieselgate, která v rámci Volkswagenu zasáhla i tuto značku, a budoucnost vidí v elektřině. Do elektrických aut plánuje v následujících čtyřech letech investovat 6 miliard eur, což je více než 150 miliard korun, a tak jsou očekávání vysoká.

porsche-taycan

První plně elektrické Porsche Taycan

Mnozí fanoušci rychlých vozů a zvuku tradičních spalovacích motorů si zatím nedokáží (nejen) Porsche na elektřinu představit, ale šéfové ve Stuttgartu, kde automobilka sídlí, své vizi věří. „Děláme to kvůli emisním limitům,“ přiznal pro deník Los Angeles Times šéf Porsche Oliver Blume, ale druhým dechem dodal, že má jeho firma velkou motivaci. Velký úspěch totiž Porsche slaví v motorsportu, kde se také začíná na elektřinu přecházet, a tak nyní chce tento úspěch přenést z okruhu na běžné silnice.

Mladý divoký kůň

Už dnes je ostatně 60 procent prodaných Panamer v Evropě hybridních, a tak se v Porsche nebojí, že by přechod na elektřinu neměl u běžných spotřebitelů fungovat. „Jakmile lidé začnou elektromobily jezdit, uvědomí si, že je v nich velký potenciál. Akcelerace je dechberoucí, neslyšíte žádný hluk a ukliďnuje vás pocit, že neznečišťujete životní prostředí,“ míní Klaus Zellmer, který řídí Porsche v Severní Americe.

rivian-pickup-electric

Přečtěte si takéStartup Rivian představil elektrický pick-up, který zvládne stovku za 3 vteřiny. Na trh dorazí do dvou letStartup Rivian představil elektrický pick-up, který zvládne stovku za 3 vteřiny. Na trh dorazí do dvou let

Oba muži, Oliver Blume i Klaus Zellmer, se nicméně shodují, že i v elektrickém modelu musí řidič poznat, že sedí v Porsche. Jen vám zkrátka pod kapotou nebude dřímat spalovací šestiválec, ale elektromotor, který bude mít 600 koní. Právě tolik má mít první elektrické Porsche zvané Taycan, což v překladu znamená „mladý divoký kůň“. Ambice tradičního německého výrobce, kterého Ferdinand Porsche založil před 87 lety, jsou velké. Taycan má být první z mnoha vozů v rámci elektrické série Mission E.

oliver-blume-porsche

Šéf Porsche Oliver Blume

Inspiraci Porsche pochopitelně čerpá také od lídra elektromobilového průmyslu, americké Tesly, pro kterou – pro některé možná trochu překvapivě – šéfové Porsche nacházejí především slova chvály. „Když se podíváte na to, co Tesla dokázala, na objem jejich produkce a jejich ceny, je to skutečně ohromující,“ neskrýval uznání Zellmer, na jehož severoamerickém trhu bude právě Tesla a zejména její Model S největším soupeřem Taycanu. A do budoucna také například Roadster.

„Pokud tohle dokážete udělat s jednou značkou a prodejní sítí, která nemá žádné dealery a skutečnou obchodní organizaci, je to o to více ohromující,“ dodává Zellmer a naráží mimo jiné na poslední čísla Tesly, které se konečně začalo dařit vyrábět ve větším měřítku nejdostupnější Model 3. I díky tomu se v posledním čtvrtletí automobilka Elona Muska dostala do černých čísel a hodlá v tomto trendu pokračovat.

tesla-Model 3 Performance – Midnight Silver Tarmac Motion

Foto: Tesla

Tesla Model 3

Jak si proti Tesle povedou tradiční automobilky, které mohou mít mnoho výhod, například co se týče výrobní kapacity svých továren nebo finančních prostředků, ale zároveň proti Tesle mají několikaletou ztrátu ve vývoji, zajímá celý automobilový průmysl. První elektrické vozy tradičních značek by se měly začít objevovat už příští rok včetně Porsche a všichni budou stát proti vozům značky Tesla, jež patří v USA nejen mezi nejprodávanější elektrické vozy, ale například Model 3 už se blíží vrcholu mezi úplně všemi sedany.