Česká cloudová platforma Keboola zvýšila v loňském roce tržby o třetinu na 57 milionů korun
Českému startupu Keboola se s jeho cloudovou platformou na zpracování dat v loňském roce dařilo. Vedle pokračující expanze Keboola oznámila 35procentní nárůst tržeb, které se vyšplhaly na 57 milionů korun. O rok předtím utržila 42 milionů. Ve svém růstu navíc firma z pražského Karlína, která má kanceláře také ve Vancouveru, Londýně, Singapuru a Chicagu, plánuje pokračovat. V letošním roce cílí na dvojnásobek loňských čísel.
Keboola vytváří analytický datový software, který je kompletně v cloudu, a dnes již má desítky klientů po celém světě. Stále více jich je ve Spojených státech, kde kvůli tomu Keboola koncem loňského roku otevřela novou pobočku. V Chicagu je hlavní tváří českého startupu Pavel Doležal, který se zároveň stal šéfem Kebooly. Zakladatel Petr Šimeček má na starosti její další rozvoj.
Úspěch na globálním trhu s datovými nástroji slaví tuzemský startup mimo jiné proto, že zvolil opačnou strategii než mnoho konkurentů, kteří se specializují na různé konkrétní oblasti. Keboola je proti tomu maximálně univerzální pro jakékoliv datové inženýrství a umožňuje firmám propojit libovolné aplikace a databáze a následně se získanými daty pracovat.
„Správná práce s vlastními daty je pro firmy ta nejlepší cesta k růstu a inovacím. Mluvíme o tom už léta, toto evangelium ale konečně začínají přijímat i majitelé a management velkých firem, což Keboole otevírá obrovskou globální příležitost,“ říkal v prosinci Pavel Doležal, který má nyní ve Spojených státech na starosti desítky klientů, mezi nimiž je například FireHouse Subs či SCS, dnešní DXC.
Většina firem, které Keboolu potřebují, navíc podle Doležala ještě o českém řešení vůbec neslyšela, takže prostor k dalšímu růstu je obrovský. Keboola má jinak významné klienty také v Česku, kde její datovou analytiku využívají e-commerce hráči jako Rohlik.cz, Heuréka nebo Lékárna.cz, retailové firmy Makro, Baťa nebo Sklizeno a také startupy Productboard či Mana.