Leo Express loni přepravil 1,8 milionu cestujících a zvýšil obrat o 120 % na 800 milionů korun
Tuzemský přepravce Leo Express navazuje na výsledky první poloviny loňského roku, kdy se jeho obrat přehoupl přes hranici 315 milionů korun, a ohlašuje rekordní výsledky za celý rok 2018. Skupina Leoše Novotného (na úvodní fotce) přepravila 1,8 milionu cestujících a zvedla obrat o 120 procent na 800 milionů korun. Výsledek EBITDAR (tedy zisk před zdaněním, úroky, odpisy, amortizací a náklady na restrukturalizaci nebo nájmy) jen v České republice vyrostl trojnásobně na 90 milionů korun.
Největší nárůst Leo Express zaznamenal především díky německému trhu a zapojení linky Berlín–Stuttgart a spuštění provozu mezi Prahou a polským Krakowem. Ostatně právě Polsko se spolu s Ukrajinou a Německem podílelo například na růstu počtu cestujících vůbec nejvíce. „Jsme rádi, že naši cestující a fanoušci sdílí naši vizi kvalitní a ekologicky udržitelné dopravy. I přes výpadek jedné jednotky jsme dokázali přepravit 1,8 milionu cestujících. Finančně jsme více než zdvojnásobili tržby za celou skupinu,“ doplňuje šéf Leo Expressu Peter Koehler.
V letošním roce by se chtěl Leo Express dotknout z pohledu obratu hranice jedné miliardy korun, pomoci by k tomu mohlo i spuštění služby v Pardubickém a Zlínském kraji. Dle slov Petera Koehlera jsou ve spojích prakticky neustále vyprodané třídy Premium a Business, které nabízí více soukromí a pohodlnější sedačky. Čím dál větší počet cestujících navíc rezervuje jízdenky přes mobilní aplikaci, kde má aktuálně Leo Express kolem 60 tisíc aktivních uživatelů.
Snahou Leo Expressu je mimo tradiční vlakové a autobusové přepravy, na níž spolupracuje s FlixBusem, zajistit takzvaný komplexní door-to-door servis, kdy chce pomoci zákazníkům s přepravou i mimo tradiční spoje. Ostatně Leo Express provozuje společně se Škoda Auto DigiLab službu na sdílené pronájmy automobilů HoppyGo.
V loňském roce se nicméně Leo Expressu nevyhnuly ani určité finanční komplikace. I když vykazuje rostoucí obrat i zisk, na svůj provoz hledal další financování prostřednictvím P2P půjčkové platformy Bondster, na které nakonec vybral celkem 8 milionů korun. Financování probíhalo prostřednictvím skupiny ACEMA s původním cílem 10,1 milionu korun při 9,1% úroku. Půjčka disponovala zástavním právem na německou entitu Leo Express GmbH, pod níž provozuje Leo Express vlaky FlixTrain. Je ovšem otázkou, na co přesně firma peníze využila.