Otevření pražského WeWorku se blíží. Nová pobočka na Národní třídě už má i vlastní prezentaci

Michal PtáčekMichal Ptáček

0Zobrazit komentáře

Loni v září jsme vás informovali o oficiálním potvrzení vstupu amerického coworkingového poskytovatele WeWork do Prahy. Původně v New Yorku založený coworkingový gigant, jehož valuace se pohybuje okolo 35 miliard dolarů, získal do dlouhodobého pronájmu značnou část kancelářské budovy Drn na Národní třídě, kde už nějaký čas buduje svůj nový a první tuzemský kampus.

Že je samotné otevření už velmi blízko, nyní potvrzuje i nově spuštěná prezentace pražské pobočky na oficiálním webu WeWorku. Z té se mimo jiné dozvíme, že kampus se alespoň prozatím rozprostře na pěti patrech budovy a návštěvníci budou mít k dispozici salonky, konferenční místnosti, coworkingovou zónu, kafeterii, zvukotěsné telefonní budky nebo privátní kanceláře pro plné soustředění se na práci. WeWork při této příležitosti zároveň představil komunitního manažera pražské pobočky, kterým by se měl stát Petr Klymec.

wework

Připravovaný kampus WeWorku v kancelářské budově Drn

WeWork svůj připravovaný pražský kampus představuje následovně:

Co-workingový prostor WeWork na Národní 10 na hranici Nového a Starého Města vám nabízí to nejlepší z obou těchto světů – vysoce funkční design a pohodovou komunitu. V celé pětipatrové budově vznikla lokalita WeWork s prostornými salonky, unikátními konferenčními místnostmi a privátními kancelářemi, kde se můžete plně soustředit na práci. Prostor pro brainstorming je ideální na rozjezd velkých projektů a v prostoru určeném pro pořádání různých akcí zase můžete předvést svou nejnovější práci.

Lokalita se nachází kousek od Národního divadla, Národní třídy a také od stanice metra Můstek, takže dojíždění do práce nebude žádný problém. Po práci se projděte kolem Vltavy, nebo se s celým týmem vydejte na happy hour na Staroměstské náměstí. Co-workingový prostor WeWork v lokalitě Nové Město pro vás bude začátek další kapitoly, ať už jste čerstvý startup, nebo dobře zavedená firma. Domluvte si u nás návštěvu.

wework1

Foto: WeWork

Jeden z vizuálně nejpovedenějších WeWorků v čínské Šanghaji

První WeWork v Česku otevře za spolupráce s tuzemskými designéry a architekty své brány už na jaře tohoto roku. Jisté ovšem je, že o přízeň podnikatelů a firem hledajících moderní kancelářské prostory v okolí Národní třídy nebude zdaleka usilovat sám. V průběhu tohoto roku by měl totiž na český trh vstoupit i jeho velký konkurent, nizozemský coworkingový poskytovatel Spaces, který shodou náhod zabral jen pár metrů vzdálenou budovu Albatros.

Zároveň jen deset minut pěšky od těchto dvou budov se nachází další obří coworkingový prostor HubHub, který je pro změnu Na Příkopě, respektive v ulici Panská. Loni v Holešovicích otevřel také nový coworking Business Link a letos se do Prahy chystají další.

Mastercard skoncuje s nechtěným automatickým prodlužováním plateb po zkušebním období

mastercardtop
0Zobrazit komentáře

Určitě jste na podobnou situaci narazili již mnohokrát. Líbí se vám nějaká online služba nebo software, který si zvažujete koupit, ale nechcete za něj okamžitě utrácet peníze, a tak se upíšete k jeho zkušební verzi. Ta bývá většinou v rozmezí několika týdnů až měsíců a o čím delší dobu jde, tím hůře se pamatuje, kdy vám vlastně testovací období končí a přecházíte na placenou verzi. Standardně je totiž nutné pro aktivaci bezplatného zkušebního období přidat platební kartu, ze které je poté částka stržena automaticky.

S řešením pro tento problém nyní přichází americký vydavatel karet Mastercard, který je vedle Visy jedním z největších zprostředkovatelů plateb. V průběhu letošního roku zavede pro obchodníky nové pravidlo, které jim ukládá povinnost informovat patřičně zákazníka těsně před skončením zkušebního období o vzniku placeného členství a dát mu jasně viditelnou možnost, aby mohl předplatné zrušit.

Obchodníci budou muset své zákazníky pro tento účel informovat prostřednictvím e-mailů či SMS zpráv, které budou obsahovat výši transakce, datum první platby, název obchodníka/služby a také jasné instrukce a odkaz na zrušení. A stejně tak budou muset obchodníci informovat o jednotlivých placených transakcích, pro které budou do e-mailu nebo SMS zprávy nuceni poslat potvrzení transakce, opět s jasně viditelným odkazem na zrušení budoucích plateb.

plastic-card-mastercard

Mastercard si od toho dle svého blogu slibuje větší férovost obchodníků směrem k zákazníkům, jelikož se nezřídka stává, že jsou možnosti zrušení a vůbec informovanost o jednotlivých krocích často nejasná, takže je pro uživatele velmi jednoduché spadnout do pasti pravidelných a nechtěných plateb, o kterých často pořádně ani neví.

K novinkám se prozatím nevyjádřily další konkurenční společnosti, jako třeba Visa, ale je velmi pravděpodobné, že budou podobné kroky následovat, jelikož se prozatím setkala novinka s velmi příznivými reakcemi ze strany uživatelů. Mastercard na druhou stranu neuvedl, jaké potenciální sankce obchodníky, kteří se nebudou novými pravidly řídit, čekají. Jedno je ovšem jisté, pro zákazníky bude v těchto případech mnohem jednodušší potenciálně nechtěné platby rušit zpětně a nárokovat vrácení peněz.

letiste-praha-airport-prague

Přečtěte si takéPražské letiště zažilo další rekordní rok. Odbavilo téměř 17 milionů cestujících, nejčastěji do LondýnaPražské letiště zažilo další rekordní rok. Odbavilo téměř 17 milionů cestujících, nejčastěji do Londýna

Bezespornou výhodou podobných měsíčních upozornění patří také fakt, že lze i mimo standardní bankovní výpisy sledovat vývoj ceny předplatného, které může v průběhu změnit výši částky a patřičně o tom zákazníka neinformovat. Samotným službám, které podobné prakticky využívají, včetně obrů jako Netflix nebo Spotify, se samozřejmě nová pravidla líbit nemusí, ale budou se jimi muset řídit.

vampire-masquerade

Přečtěte si takéUpírská hra z Prahy slaví. Vampire: The Masquerade má 25 letUpírská hra ze středověké Prahy vás vzala na Vyšehrad, k orloji i za jeptiškou Anežkou. Teď slaví 25 let

Aktualizace 17. ledna 21:37: Novinky Mastercard nejsou tak růžové, jak se na první pohled mohlo zdát. Firma aktualizovala svůj blogový příspěvek a jasně uvedla, že se zatím nejedná o digitální produkty, tedy například předplatné Netflixu nebo Spotify, ale pouze o fyzické zboží. Dle slov Mastercard je to pro zákazníky mnohem palčivější problém, ale v budoucnu není vyloučeno ani rozšíření na původní myšlenku z výše uvedeného textu. Není jasné, proč Mastercard přiznalo chybu, místo toho, aby se snažilo v následujících měsících vyřešit i digitální předplatné.

Foto: Mastercard