Česká služba pro přímý prodej nemovitostí Bezrealitky loni utržila přes 30 milionů korun a jde na Slovensko

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

Hendrik_Meyer_bezrealitkyInsider

Foto: Bezrealitky

Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky.cz

0Zobrazit komentáře

Největší tuzemská služba pro přímý prodej a pronájem nemovitostí má za sebou nejvydařenější rok v historii. Ve výsledcích portálu Bezrealitky se reflektoval rovněž nejsilnější rok celého přímého realitního trhu, na němž česká služba zprostředkovala zhruba pětinu všech prodejů nebo pronájmů. Letos chce navíc začít působit na Slovensku a postupně se rozšířit do dalších zemí střední a východní Evropy.

V řeči čísel znamená nejsilnější rok v historii pro Bezrealitky tržby převyšující 30 milionů korun, jak prozradili pro CzechCrunch zástupci firmy. Jedná se o meziroční růst o 50 % (v roce 2017 to bylo 21 milionů korun) s tím, že Bezrealitky loni zprostředkovaly prodeje téměř osmi tisíc domů a bytů v celkové hodnotě přesahující 27 miliard korun. Pronájmů domů a bytů pak bylo přes 25 tisíc. Pro zákazníky to znamenalo ušetření na provizích, které si jinak berou realitní kanceláře, přes 2 miliardy korun.

„V loňském roce se nám podařilo úspěšně rozvíjet náš obchodní model. Takzvaný přímý realitní trh – tedy prodej a pronájem nemovitostí svépomocí – výrazným způsobem rostl na úkor tradičních zprostředkovatelů a má stále silnější pozici,“ uvádí Hendrik Meyer (na úvodní fotce), CEO Bezrealitky, které začátkem letošního roku představily také novou mobilní aplikaci.

bezrealitky_aplikace

Portál Bezrealitky.cz

Prodej domů a bytů na Bezrealitky meziročně vyrostl o 68 % a ze 40 tisíc českých realitních transakcí, které se týkají nemovitostí určených k bydlení, přes ně proběhne zhruba pětina. Přestože zástupci Bezrealitek nechtěli pro CzechCrunch prozradit loňský zisk, přiznávají, že jde o relativně nízké číslo, a to i vzhledem k tomu, že většinu peněz investují zpět do dalšího rozvoje. Na rozdíl od realitních kanceláří nestaví svůj byznys na provizích z každého prodeje či pronájmu, ale zejména na doplňkových službách, jako jsou například prémiové účty.

Investice nicméně jde také do první zahraniční expanze, kdy by měly začít letos v květnu fungovat slovenské Bezrealitky. Firma navíc začne připravovat vstup do Polska a také na další trhy. „Chceme využít příznivou situaci k expanzi naší služby a postupně se stát lídrem celého středoevropského regionu. Nadále zde totiž chybí silný globální hráč s mnohaletým know-how a odborným zázemím. Nejdříve se vydáme již za několik týdnů na Slovensko,“ doplňuje Hendrik Meyer.