EA překvapilo herní svět novým rivalem pro Fortnite. Apex Legends za týden získal 25 milionů hráčů

Jiří SvobodaJiří Svoboda

apex-screenshot-squad.jpg.adapt.crop16x9.818p

Apex Legends

0Zobrazit komentáře

Desítky hráčů na jednom serveru se najednou snáší do virtuálního světa, hledají zbraně, lékárničky či jiné předměty a rozdělení do týmu hrají o přežití na stále se zmenšující mapě. Zní to povědomě? Herní žánr zvaný battle royale v posledních letech rapidně nabírá na oblíbenosti a dal za vznik již kultovním titulům jako PUBG a Fortnite. Nyní se do celosvětového fenoménu zapojilo i vydavatelství Electronic Arts a zcela překvapivě vydalo před týdnem titul zvaný Apex Legends, který v počtu hráčů roste závratným tempem.

Hra vyvinutá společností Respawn Entertainment byla vydána v pondělí 4. února, po osmi hodinách překonala hranici jednoho milionu hráčů a neustále rostla. Po 24 hodinách již Apex Legends hrálo 2,5 milionu hráčů, po třech dnech 10 milionů a po rovném týdnu EA oznámilo, že novou hru hraje už 25 milionů hráčů. V jeden moment ji navíc hrály více než 2 miliony lidí. Apex Legends je dostupný zdarma s mikrotransakcemi na PC, PS4 a Xbox One.

Hra je zasazená v universu dvojdílné série Titanfall, přesněji řečeno se odehrává 30 let po událostech druhého dílu. Hráči se tak mohou těšit na již známé mechaniky, přičemž Apex Legends se od většiny podobných her liší tím, že má předdefinované hrdiny se specifickými vlastnostmi, z nichž si hráči vybírají. Následně jsou rozděleni do týmů po třech, přičemž při jedné hře může hrát maximálně dvacet týmů. Oproti zavedeným titulům žánru battle royale také za určitých podmínek nabízí možnost oživení již zabitého spoluhráče z vlastního týmu.

Apex Legends se podařilo udržet pod pokličkou do poslední chvíle i proto, že hráčská komunita žila v domnění, že Respawn Entertainment pracuje na Titanfall 3. Pro vydavatele EA úspěch znamená potřebnou vzpruhu, protože minulý týden společnost oznámila špatné finanční výsledky za poslední kvartál minulého roku. Tržby činily 1,61 miliardy dolarů oproti odhadu ve výši 1,75 miliardy, a to především kvůli ne zrovna dobrým výsledkům titulu Battlefield V.

marshmello-fortnite

Přečtěte si takéZnámý DJ Marshmello vyprodává koncerty i ve hře Fortnite. Na jeho show přišly desítky milionů hráčůZnámý DJ Marshmello vyprodává koncerty i ve hře Fortnite. Na jeho show přišly desítky milionů hráčů

Ukazuje se tak, že na vzrůstající trend žánru battle royale bude muset reagovat celé odvětví. Server Eurogamer uvedl, že Fortnite trvalo desetimilionovou hranici pokořit dva týdny. Dnes se však tento titul, inspirovaný hrou PUBG vydanou o rok dříve, může pyšnit více než 200 miliony hráči. Z tradičních sérií mezi prvními zareagovalo Call of Duty, které v rámci titulu Black Ops 4 vydalo herní mód zvaný Blackout, taktéž založený na typických principech žánru battle royale.

Nejstreamovanější hra

Stejně jako v případě Fortnite se na počátečním úspěchu Apex Legends podíleli ve velkém známí streameři a youtubeři. Aktuálně (12. února, 10:00) se jedná s velkým náskokem o nejsledovanější hru na platformě Twitch, přičemž si ji zahrál například i nejodebíranější streamer Ninja.

https://twitter.com/PlayApex/status/1095083729507110914

Zda Apex Legends dosáhne takového úspěchu jako jeho předchůdci, si v tuto chvíli nikdo netroufá odhadovat. Avšak jak upozorňuje magazín The Verge, Fortnite má dva aspekty, které se Respawn Games nechystá implementovat: dostupnost na mobilní platformy a takzvaný cross platform, tedy možnost společného hraní napříč konzolemi. Nejbližší plány jsou však jasné – vývojáři chystají ve hře valentýnskou tematiku a také první esports turnaj.

apex-legends-world

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Elektromobily Tesla nově ochrání psy zavřené v autě. Dorazí také hlídací systém proti vandalům

Nela VítováNela Vítová

tesla-models

Foto: Tesla

Tesla Model S, Model 3 a Model X

0Zobrazit komentáře

Elektromobily od Tesly se již brzy dočkají další novinky a tentokrát nepůjde o nic spojeného s jízdou jako takovou, ale především o bezpečnost. Šéf kalifornské automobilky Elon Musk slíbil, že již v tomto týdnu do svých vozidel pošle aktualizaci přinášející bezpečností opatření proti krádeži a také pro zvířata, jež zůstanou sama v autě. Pokud totiž zejména v horkých letních měsících zamknete psa uvnitř, hrozí mu po nějaké době mrtvice z horka.

Softwarová aktualizace, prostřednictvím které Tesla běžně vylepšuje své vozy nebo přidává nové funkce, má přinést tzv. „Dog Mode“, jež by měl bezpečně poznat přítomnost psa v autě a podle toho se i automaticky zachovat. Detaily funkčnosti celé služby zatím nejsou známy, ale očekává se, že by auto v takovém případě mělo udržet určitou teplotu vnitřního prostoru, aby nedošlo k jeho přehřátí, a případně i přehrát hudbu pro mazlíčkovo ještě větší pohodlí.

Ostatně právě to loni v říjnu na Twitteru Elonu Muskovi navrhoval jeden z majitelů Modelu 3 Josh Atchley, který ještě připojil myšlenku, že by se na velkém displeji mohl zobrazit nápis, že je pes v pořádku a jeho páníček bude za chvíli zpět, pokud by si ho zavřeného v autě všimli kolemjdoucí. Elon Musk mu tehdy jen krátce odvětil, že takovou možnost přidat do aut může, a minulý týden na Twitteru oznámil, že právě Dog Mode již brzy dorazí.

Spolu s psím režimem navíc do všech Modelů od Tesly dorazí i další velmi žádaná funkce, tzv. „Sentry Mode“. Půjde o hlídací režim, který bude využívat kamery ke 360stupňovému záběru, díky němuž bude vědět o veškerém dění kolem auta, a jakmile by se někdo pokusil o násilné vniknutí nebo poškození auta, spustí hlasitý alarm. Podle Muska navíc půjde o velmi hlasitou vážnou hudbu, konkrétně Toccata a fuga od Johanna Sebastiana Bacha. A někdy prý dokonce o metalovou verzi. Sentry Mode by měl dorazit tento týden pro všechny Tesly se zakoupenou funkcí Autopilot.

Tesla má bezpochyby obecně výhodu v tom, jak své elektromobily staví a vyvíjí, protože díky softwarovým aktualizacím, na které jsme zatím byli zvyklí zejména ze světa počítačů nebo mobilních zařízení, dokáže velmi rychle reagovat na aktuální problémy a připomínky svých uživatelů. Ostatně mnoho funkcí, jež v posledních letech vývojáři Tesly implementovali, pochází z hlav samotných řidičů a často se rodí tyto nápady přímo na Twitteru, kde je Elon Musk velmi aktivní. Majitelé navíc mají tu výhodu, že veškerá vylepšení pro ně přicházejí zdarma. Nutností je mít maximálně zakoupený Autopilot.

tesla-model3-red1

Tesla Model 3