Steam musel kvůli české hře Beat Saber upravit rychlost svého trackovacího softwaru. Hráči byli moc rychlí

Michal PtáčekMichal Ptáček

beatsaber
0Zobrazit komentáře

Tuzemský herní bestseller Beat Saber, kterému stačil necelý rok od vydání na to, aby se vypracoval mezi celosvětově nejpopulárnější hry pro virtuální realitu, o sobě dal opět vědět. Tentokrát ovšem spíše v kuriózním slova smyslu. Americká společnost Valve provozující hráčskou platformu Steam, prostřednictvím které se česká hra také prodává, totiž musela kvůli některým hráčům upravit parametry své VR platformy SteamVR.

Přišlo se na to, že někteří pokročilí hráči Beat Saberu, kteří pomocí dvou laserových mečů rozbíjí boxy létající v rytmu hrající hudby, byli během hraní tak rychlí, že byl Steam nucen navýšit maximální rychlostní hodnoty pro trackování pohybu. Nejlepší, respektive nejhbitější hráči totiž překročili do té doby nastavený limit.

Na tuto kuriózní situaci se přišlo díky vývojářského blogu programátorů Steamu, v němž byla zmíněna nová opravná funkce, která je implementována do nedávno zveřejněné verze platformy SteamVR pod označením 1.3.2. „Na základě dat od nejlepších hráčů Beat Saberu jsme se rozhodli zvýšit maximální limity trackovacích hodnot, které dle nás přitom už předtím překračovaly hranici toho, čeho je člověk schopný,“ uvedli programátoři Valve ve svém vývojářském deníku.

Zjednodušeně řečeno: ruce některých hráčů jsou ve hře Beat Saber tak rychlé, že Valve muselo pro svoji virtuální platformu vydat opravnou aktualizaci, která bude odpovídat nově naměřeným hodnotám. Paradoxní je, že americká společnost přiznala, že některé ze špičkových hráčů české hry má i ve svých řadách. Hned několika vývojářům Valve, kteří hru Beat Saber na platformě SteamVR testovali, se totiž v takzvaném expertním módu hry podařilo tyto hranice překonat.

V momentě, kdy ti nejlepší hráči mají k dispozici dostatečně lehký ovladač, jsou dle naměřených hodnot schopni otočit zápěstí v úhlu 3 600 stupňů za vteřinu, čímž se dostáváme v podstatě do oblasti nadlidských výkonů. Pro tuzemské studio Beat Games, které za Beat Saberem stojí, se jedna o další příjemné zvýšení už tak velkého povědomí v hráčské komunitě.

Beat Saber na svém YouTube kanále nedávno vyzkoušel například populární youtuber PewDiePie, v Jižní Koreji zase vznikají speciální arkádové Beat Saber automaty a nemůžeme nezmínit fakt, že hra se stala v listopadu a prosinci nejstahovanějším titulem na platformě Playstation VR. V listopadu to přitom bylo zhruba pouhých 10 dní poté, co na tuto platformu zamířila.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

EA překvapilo herní svět novým rivalem pro Fortnite. Apex Legends za týden získal 25 milionů hráčů

Jiří SvobodaJiří Svoboda

apex-screenshot-squad.jpg.adapt.crop16x9.818p

Apex Legends

0Zobrazit komentáře

Desítky hráčů na jednom serveru se najednou snáší do virtuálního světa, hledají zbraně, lékárničky či jiné předměty a rozdělení do týmu hrají o přežití na stále se zmenšující mapě. Zní to povědomě? Herní žánr zvaný battle royale v posledních letech rapidně nabírá na oblíbenosti a dal za vznik již kultovním titulům jako PUBG a Fortnite. Nyní se do celosvětového fenoménu zapojilo i vydavatelství Electronic Arts a zcela překvapivě vydalo před týdnem titul zvaný Apex Legends, který v počtu hráčů roste závratným tempem.

Hra vyvinutá společností Respawn Entertainment byla vydána v pondělí 4. února, po osmi hodinách překonala hranici jednoho milionu hráčů a neustále rostla. Po 24 hodinách již Apex Legends hrálo 2,5 milionu hráčů, po třech dnech 10 milionů a po rovném týdnu EA oznámilo, že novou hru hraje už 25 milionů hráčů. V jeden moment ji navíc hrály více než 2 miliony lidí. Apex Legends je dostupný zdarma s mikrotransakcemi na PC, PS4 a Xbox One.

Hra je zasazená v universu dvojdílné série Titanfall, přesněji řečeno se odehrává 30 let po událostech druhého dílu. Hráči se tak mohou těšit na již známé mechaniky, přičemž Apex Legends se od většiny podobných her liší tím, že má předdefinované hrdiny se specifickými vlastnostmi, z nichž si hráči vybírají. Následně jsou rozděleni do týmů po třech, přičemž při jedné hře může hrát maximálně dvacet týmů. Oproti zavedeným titulům žánru battle royale také za určitých podmínek nabízí možnost oživení již zabitého spoluhráče z vlastního týmu.

Apex Legends se podařilo udržet pod pokličkou do poslední chvíle i proto, že hráčská komunita žila v domnění, že Respawn Entertainment pracuje na Titanfall 3. Pro vydavatele EA úspěch znamená potřebnou vzpruhu, protože minulý týden společnost oznámila špatné finanční výsledky za poslední kvartál minulého roku. Tržby činily 1,61 miliardy dolarů oproti odhadu ve výši 1,75 miliardy, a to především kvůli ne zrovna dobrým výsledkům titulu Battlefield V.

marshmello-fortnite

Přečtěte si takéZnámý DJ Marshmello vyprodává koncerty i ve hře Fortnite. Na jeho show přišly desítky milionů hráčůZnámý DJ Marshmello vyprodává koncerty i ve hře Fortnite. Na jeho show přišly desítky milionů hráčů

Ukazuje se tak, že na vzrůstající trend žánru battle royale bude muset reagovat celé odvětví. Server Eurogamer uvedl, že Fortnite trvalo desetimilionovou hranici pokořit dva týdny. Dnes se však tento titul, inspirovaný hrou PUBG vydanou o rok dříve, může pyšnit více než 200 miliony hráči. Z tradičních sérií mezi prvními zareagovalo Call of Duty, které v rámci titulu Black Ops 4 vydalo herní mód zvaný Blackout, taktéž založený na typických principech žánru battle royale.

Nejstreamovanější hra

Stejně jako v případě Fortnite se na počátečním úspěchu Apex Legends podíleli ve velkém známí streameři a youtubeři. Aktuálně (12. února, 10:00) se jedná s velkým náskokem o nejsledovanější hru na platformě Twitch, přičemž si ji zahrál například i nejodebíranější streamer Ninja.

https://twitter.com/PlayApex/status/1095083729507110914

Zda Apex Legends dosáhne takového úspěchu jako jeho předchůdci, si v tuto chvíli nikdo netroufá odhadovat. Avšak jak upozorňuje magazín The Verge, Fortnite má dva aspekty, které se Respawn Games nechystá implementovat: dostupnost na mobilní platformy a takzvaný cross platform, tedy možnost společného hraní napříč konzolemi. Nejbližší plány jsou však jasné – vývojáři chystají ve hře valentýnskou tematiku a také první esports turnaj.

apex-legends-world