Steam musel kvůli české hře Beat Saber upravit rychlost svého trackovacího softwaru. Hráči byli moc rychlí

Michal PtáčekMichal Ptáček

beatsaber
0Zobrazit komentáře

Tuzemský herní bestseller Beat Saber, kterému stačil necelý rok od vydání na to, aby se vypracoval mezi celosvětově nejpopulárnější hry pro virtuální realitu, o sobě dal opět vědět. Tentokrát ovšem spíše v kuriózním slova smyslu. Americká společnost Valve provozující hráčskou platformu Steam, prostřednictvím které se česká hra také prodává, totiž musela kvůli některým hráčům upravit parametry své VR platformy SteamVR.

Přišlo se na to, že někteří pokročilí hráči Beat Saberu, kteří pomocí dvou laserových mečů rozbíjí boxy létající v rytmu hrající hudby, byli během hraní tak rychlí, že byl Steam nucen navýšit maximální rychlostní hodnoty pro trackování pohybu. Nejlepší, respektive nejhbitější hráči totiž překročili do té doby nastavený limit.

Na tuto kuriózní situaci se přišlo díky vývojářského blogu programátorů Steamu, v němž byla zmíněna nová opravná funkce, která je implementována do nedávno zveřejněné verze platformy SteamVR pod označením 1.3.2. „Na základě dat od nejlepších hráčů Beat Saberu jsme se rozhodli zvýšit maximální limity trackovacích hodnot, které dle nás přitom už předtím překračovaly hranici toho, čeho je člověk schopný,“ uvedli programátoři Valve ve svém vývojářském deníku.

Zjednodušeně řečeno: ruce některých hráčů jsou ve hře Beat Saber tak rychlé, že Valve muselo pro svoji virtuální platformu vydat opravnou aktualizaci, která bude odpovídat nově naměřeným hodnotám. Paradoxní je, že americká společnost přiznala, že některé ze špičkových hráčů české hry má i ve svých řadách. Hned několika vývojářům Valve, kteří hru Beat Saber na platformě SteamVR testovali, se totiž v takzvaném expertním módu hry podařilo tyto hranice překonat.

V momentě, kdy ti nejlepší hráči mají k dispozici dostatečně lehký ovladač, jsou dle naměřených hodnot schopni otočit zápěstí v úhlu 3 600 stupňů za vteřinu, čímž se dostáváme v podstatě do oblasti nadlidských výkonů. Pro tuzemské studio Beat Games, které za Beat Saberem stojí, se jedna o další příjemné zvýšení už tak velkého povědomí v hráčské komunitě.

Beat Saber na svém YouTube kanále nedávno vyzkoušel například populární youtuber PewDiePie, v Jižní Koreji zase vznikají speciální arkádové Beat Saber automaty a nemůžeme nezmínit fakt, že hra se stala v listopadu a prosinci nejstahovanějším titulem na platformě Playstation VR. V listopadu to přitom bylo zhruba pouhých 10 dní poté, co na tuto platformu zamířila.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym