Škodovka ve spolupráci s e-shopy Alza a Rohlik.cz rozjíždí doručování zboží do kufrů aut

Michal PtáčekMichal Ptáček

alza
0Zobrazit komentáře

Již brzy v Česku do pilotního provozu zamíří nový, unikátní způsob doručování zboží zákazníkům. Stojí za ním Škoda Auto, která v rámci své digitální divize Škoda Auto DigiLab pracuje na technickém řešení, umožňujícím lidem nechat si doručit objednané zboží přímo do zavazadlového prostoru vlastního vozu. Škodovka tento netradiční způsob dopravy prozatím rozjíždí s dvojicí tuzemských e-commerce hráčů, Alzou a online supermarketem Rohlik.cz.

Obě společnosti už přitom nějaký čas provozují doručovací řešení na podobném principu. Alza nabízí vlastní Alza Homeboxy, Rohlík zase doručuje nákupy do speciálních tepelných boxů, takzvaných Chlebníků.

Samotný systém by měl fungovat následovně: zákazník si v internetovém obchodě objedná zboží a zvolí variantu dodání do kufru. Kurýr poté získá polohu vozu zákazníka a za pomoci speciální aplikace a jednorázového přístupu v předem stanoveném časovém intervalu kufr otevře a zboží do něj uloží. Následně obsah kufru vyfotí, zamkne a pošle notifikaci zákazníkovi. Podmínkou uspěšného fungování je samozřejmě to, aby zákazník vlastnil vůz Škoda, který bude připravované technické řešení podporovat.

Rohlik_dorucovani do auta

Notifikace o uložení zboží do kufru od kurýra

O tom, jak moc bude tento unikátní doručovací systém skutečně využíván v praxi, lze samozřejmě zatím jen polemizovat, všechny tři firmy se nicméně shodují v tom, že je dalším druhem technologické inovace, prostřednictvím kterého opět o něco zpříjemní život svých zákazníků.

„Spokojenost našich zákazníků má pro nás nejvyšší prioritu. Proto jako přední inovátor vnímáme rozšíření nabídky možnosti doručování o dodávku přímo do zavazadlového prostoru jako skvělou příležitost, jak zákazníkům ještě více usnadnit vyzvedávání jejich objednávek,“ říká místopředseda představenstva Alzy Tomáš Havryluk.

Jeho slova potvrzuje i zakladatel e-shopu Rohlik.cz Tomáš Čupr: „Od svého vzniku je Rohlik.cz projektem, který si dal za cíl zlepšovat zákaznickou zkušenost spojenou s nákupem potravin. Doručování do kufru auta je inovací, která napomáhá naplňování této mise. Našim zákazníkům nabídneme další v řadě unikátních způsobů, jak pohodlně nakoupit a ušetřit čas a námahu.“

Kdy konkrétně bude služba uvedena do oficiálního provozu, Škoda Auto neprozradila. Momentálně ale prochází zkušební fází, do které by brzy měli být zapojeni právě vybraní zákazníci Alzy a Rohlíku.

https://www.youtube.com/watch?v=B6DDp4vrHrE

Avast ohlásil rekordní tržby a nového CEO. Vince Stecklera nahrazuje Ondřej Vlček

Michal PtáčekMichal Ptáček

ondrej-vlcek

Nastupující šéf Avastu Ondřej Vlček

0Zobrazit komentáře

Česká technologická společnost Avast zaměřující se na vývoj bezpečnostních řešení ohlašuje změny ve svém nejvyšším vedení. Po deseti letech mění pozici CEO, do které nově dosazuje Ondřeje Vlčka (na úvodní fotce). Ten v Avastu před 24 lety začínal jako programátor, aby se během let vypracoval přes pozici technického ředitele až do role prezidenta spotřebitelské divize Avastu.

Vlček ve funkci CEO nahradí Vince Stecklera, který se rozhodl odejít do penze a k 30. červnu tohoto roku oficiálně odstoupit z pozice generálního ředitele společnosti.

Vlčka, který po akvizici konkurenčního AVG prováděl integraci spotřebitelských divizí mezi oběma společnostmi a v květnu roku 2018 Avast úspěšně dovedl na londýnskou burzu, mělo do čela firmy jednoznačně zvolit samotné představenstvo Avastu. To potvrzuje i jeden z jeho členů John Schwarz.

„Vince je architektem úspěchu společnosti posledních deseti let. Jako CEO řídil obrovský růst Avastu z tržeb ve výši 20 milionů dolarů až do úrovně přesahující 800 milionů dolarů, jak bylo oznámeno dnes. V Avastu vedl také významnou akvizici i úspěšné IPO. Jsme vděční za jeho přínos i odhodlání zajistit plynulý přechod vedení firmy. Jsem velmi rád, že po přezkoumání potenciálních externích i interních kandidátů mohu oznámit, že jeho nástupcem bude Ondřej Vlček. S více než dvaceti lety zkušeností s inovacemi a růstem Avastu může Ondřej vést náš podnik lépe než kdokoli jiný,“ uvedl Schwarz.

Avast_Reception

Foto: Avast

Pražské sídlo Avastu na Pankráci

Ondřej Vlček, který se se zakladateli Avastu Eduardem Kučerou a Pavlem Baudišem seznámil ještě jako student prvního ročníku ČVUT, svoji novou pozici komentuje slovy:

„Je mi velkou ctí, že jsem mohl spolupracovat s Vincem a přeji mu vše dobré. Zažil jsem, jak Avast vyrostl z malého lokálního hráče v jednu z předních světových společností zabývajících se kybernetickou bezpečností, a proto cítím velkou čest, že ho mohu řídit. Jsem optimista ohledně toho, co nás čeká. Potřeba bezpečí našich digitálních životů je důležitější než kdykoliv předtím.“

startup-academy-1

Přečtěte si takéStartup Academy ukončila další běh. Vítěz pomáhá s napájenímPomáhají s nabíjením během vojenských operací. S produktem teď vyhráli Startup Academy od CzechCrunche

Právě k optimismu má ostatně Vlček důvod. Avast totiž zároveň ohlásil své finanční výsledky za rok 2018, dle kterých dosáhl tržeb ve výši 811,5 milionu dolarů (v přepočtu 18,4 miliardy korun) při 8,3procentním růstu. Zisk EBITDA pak dosáhl 447,7 milionu dolarů (v přepočtu 10,1 miliardy korun) při sedmiprocentním růstu. Na růstu se měly velkou měrou podílet dodávky bezpečnostních produktů pro koncového zákazníky.

vince

Odcházející CEO Avastu Vince Steckler