Škodovka ve spolupráci s e-shopy Alza a Rohlik.cz rozjíždí doručování zboží do kufrů aut
Již brzy v Česku do pilotního provozu zamíří nový, unikátní způsob doručování zboží zákazníkům. Stojí za ním Škoda Auto, která v rámci své digitální divize Škoda Auto DigiLab pracuje na technickém řešení, umožňujícím lidem nechat si doručit objednané zboží přímo do zavazadlového prostoru vlastního vozu. Škodovka tento netradiční způsob dopravy prozatím rozjíždí s dvojicí tuzemských e-commerce hráčů, Alzou a online supermarketem Rohlik.cz.
Obě společnosti už přitom nějaký čas provozují doručovací řešení na podobném principu. Alza nabízí vlastní Alza Homeboxy, Rohlík zase doručuje nákupy do speciálních tepelných boxů, takzvaných Chlebníků.
Samotný systém by měl fungovat následovně: zákazník si v internetovém obchodě objedná zboží a zvolí variantu dodání do kufru. Kurýr poté získá polohu vozu zákazníka a za pomoci speciální aplikace a jednorázového přístupu v předem stanoveném časovém intervalu kufr otevře a zboží do něj uloží. Následně obsah kufru vyfotí, zamkne a pošle notifikaci zákazníkovi. Podmínkou uspěšného fungování je samozřejmě to, aby zákazník vlastnil vůz Škoda, který bude připravované technické řešení podporovat.
O tom, jak moc bude tento unikátní doručovací systém skutečně využíván v praxi, lze samozřejmě zatím jen polemizovat, všechny tři firmy se nicméně shodují v tom, že je dalším druhem technologické inovace, prostřednictvím kterého opět o něco zpříjemní život svých zákazníků.
„Spokojenost našich zákazníků má pro nás nejvyšší prioritu. Proto jako přední inovátor vnímáme rozšíření nabídky možnosti doručování o dodávku přímo do zavazadlového prostoru jako skvělou příležitost, jak zákazníkům ještě více usnadnit vyzvedávání jejich objednávek,“ říká místopředseda představenstva Alzy Tomáš Havryluk.
Jeho slova potvrzuje i zakladatel e-shopu Rohlik.cz Tomáš Čupr: „Od svého vzniku je Rohlik.cz projektem, který si dal za cíl zlepšovat zákaznickou zkušenost spojenou s nákupem potravin. Doručování do kufru auta je inovací, která napomáhá naplňování této mise. Našim zákazníkům nabídneme další v řadě unikátních způsobů, jak pohodlně nakoupit a ušetřit čas a námahu.“
Kdy konkrétně bude služba uvedena do oficiálního provozu, Škoda Auto neprozradila. Momentálně ale prochází zkušební fází, do které by brzy měli být zapojeni právě vybraní zákazníci Alzy a Rohlíku.
https://www.youtube.com/watch?v=B6DDp4vrHrE