Spotify testuje zvýhodněné předplatné pro páry a spolubydlící s vlastními i společnými playlisty

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

spotify-iphone2
0Zobrazit komentáře

Hudební streamovací službu Spotify používá po celém světě k poslechu hudby kolem 200 milionů uživatelů. Prozatím jich jen zhruba polovina využívá některých z předplacených účtů, díky kterým lze poslouchat neomezeně a bez reklam, a švédský gigant proto vymýšlí různé nové formáty, jak placené uživatele získat a zároveň jim tím nabídnout příjemnější zážitek. Brzy by tak mohl spustit nové předplatné určené pro páry nebo spolubydlící.

V pěti zemích již Spotify spustilo předplatné Premium Duo, jak informoval magazín The Verge, nabízející zvýhodněnou cenu pro dva uživatele, kteří dostanou každý vlastní Premium účet a zároveň jednoduché propojení playlistů. Spotify tím cílí na páry nebo spolubydlící, kteří spolu bydlí na jedné adrese a dosud například využívali jen jeden Premium účet.

V České republice stojí měsíční předplatné Spotify 6 eur (155 korun) a pokud se i k nám dostane Premium Duo, stálo by podle jeho nacenění na zmíněných testovacích trzích jen 7,5 eura (190 korun). To znamená vcelku významnou slevu, prostřednictvím které chce Spotify poskytnout dvěma uživatelům komfort vlastních Premium účtů. K tomu navíc přidá i speciální playlist Duo Mix, v němž se kombinují oblíbené skladby obou uživatelů.

Pro Premium Duo je klíčové, že oba uživatelé musí bydlet na stejné adrese. To je ostatně problém, který Spotify řeší u rodinného předplatné, které může za zvýhodněnou cenu (v Česku 9 eur, tedy 230 korun) využívat až šest uživatelů. Také u Spotify Family by měli všichni členové sdílet jednu adresu, nicméně se tak často neděje a zvýhodnění využívají skupiny přátel v širším kruhu.

spotify-mobile1

Přečtěte si takéSpotify koupilo třetí podcastovou firmu za dva měsíce. Chce být Netflixem pro audio s vlastním obsahemSpotify koupilo třetí podcastovou firmu za dva měsíce. Chce být Netflixem pro audio s vlastním obsahem

S Premium Duo nicméně Spotify cílí především na ty uživatele, kteří až dosud sdíleli jeden účet ve dvou, což sice šetřilo peníze, ale nebylo to uživatelsky tak pohodlné zejména z toho důvodu, že nemůžete poslouchat na dvou zařízeních zároveň. V rámci Premium Duo půjde vytvořené playlisty jednoduše sdílet, ale obecně se nebudou oblíbené skladby obou uživatelů prolínat v jednotlivých vlastních playlistech. Výjimkou bude jen zmíněný společný Duo Mix, u něhož Spotify dokonce nabídne i dvě alternativní verze s klidnějšími nebo rychlejšími písničkami.

spotify-iphone-airpods

Kdy a za jakých podmínek se předplatné Premium Duo rozšíří do dalších zemích, prozatím Spotify neprozradilo, ale cílem nového předplatného bude jistě zvýšit počet předplatitelů a také celkové tržby. Při posledním vyhlašování finančních výsledků Spotify uvedlo, že mu každý platící uživatel přináší v průměru 4,89 eura a nové předplatné by mohlo toto číslo ještě zvýšit. Platících uživatelů by měla mít švédská služba aktuálně necelých 100 milionů.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Majitelé Modelů 3 od Tesly za pouhý rok a pár měsíců najeli více než 1,5 miliardy kilometrů

model3performance

Foto: Tesla

Tesla Model 3

0Zobrazit komentáře

Kalifornská automobilka Tesla se vždy profilovala jako firma, která chce svými elektromobily šetřit životní prostředí a také peněženku zákazníků. Byť jsou její elektrické automobily stále jedny z nejdražších, a to i přes uvedení nejlevnějšího Modelu 3 za 35 tisíc dolarů, zákazníci mají díky nulovým emisím při jízdě a elektrickému pohonu v jednom případě zmírnit dopady na životní prostředí a v druhém šetřit peníze.

Automobilka se tak již před lety začala na svém webu chlubit tím, kolik kilometrů zákazníci s jejími automobily najeli a kolik oxidu uhličitého by vypustili do ovzduší, kdyby elektrický automobil nepoužívali. Počítadlo je sice z webu již nějakou dobu pryč, ale nyní se sama Tesla zmínila na svém Twitteru, že zákazníci v dosud nejlevnějším Modelu 3 najeli za rok a několik měsíců více než 1 miliardu mil, tedy přes 1,6 miliardy kilometrů.

Koncem letošního roku měl být kombinovaný nájezd všech modelů automobilky zhruba 9 miliard mil, respektive 14,4 miliardy kilometrů. Alespoň podle zdrojů serveru Electrek. V říjnu 2016 byl přitom celkový nájezd třetinový, o tři měsíce později už přesáhl 5,6 miliardy kilometrů a hranici 6,4 miliardy kilometrů překonal v březnu roku 2017. V té době majitelé Tesel ujeli v průměru 8 milionů kilometrů denně. Při zahájení produkce Modelu 3 už to bylo 11,2 miliardy kilometrů za den.

K nájezdu Modelů 3 za období jednoho roku a několika měsíců je třeba dodat, že v létě 2017, kdy Tesla reálně začala s produkcí Modelu 3, jich bylo doručeno pouze 260, za poslední kvartál roku necelé 2,5 tisíce a vyšší objem produkce reálně započal až s příchodem loňského roku. Zpočátku se navíc první kusy doručovaly především zaměstnancům a předvybraným VIP zákazníkům.

model3standard

Interiér nejlevnější verze Modelu 3 s látkovými sedačkami

Oproti nájezdu předchozích Modelů X a S nebo původního Tesla Roadsteru jde tak o razantní nárůst. A počet ujetých kilometrů Modelů 3 reálně bude pouze stoupat, jelikož se v předchozích čtvrtletích k zákazníkům dostaly již desítky tisíc kusů a produkce se neustále zrychluje. Model 3 se navíc postupně dostává i do Evropy, kde Tesla naplno spustila předobjednávky a v následujících měsících bude doručovat první kusy automobilů. K dispozici mají být prozatím pouze dvě dražší varianty, nikoliv nejlevnější model za 35 tisíc dolarů.