Česká skupina Mall Group navýšila obrat na 16,2 miliardy korun. Kvůli investicím je stále ve ztrátě

jakub-havrlant-rockaway-top

Foto: Rockaway

Jakub Havrlant, CEO Rockaway Capital

0Zobrazit komentáře

Letos tomu budou tři roky od doby, kdy v Česku vznikla skupina Mall Group, která sdružuje množství internetových projektů, od Mall.cz přes CZC.cz nebo Proděti.cz až po druhý největší online supermarket Košík.cz. Od té doby se profiluje jako největší e-commerce skupina ve střední a východní Evropě a neustále se rozšiřuje o další nové služby, mezi kterými bylo v uplynulém roce i spuštění internetové televize Mall.tv.

Za skupinou, již vede z pozice CEO Jakub Havrlant společně s dalšími partnery z Rockaway, stojí mimo jiné investoři Petr Kellner a Daniel Křetínský spolu s Patrikem Tkáčem, kteří pomohli skupinu v roce 2016 rozjet a drží v ní shodně 40% podíly. Dnes patří Mall Group k těm největším. V posledním fiskálním roce (1. duben 2018 až 31. březen 2019) má dle předběžných výsledků skupina dosáhnout na obrat ve výši 16,2 miliardy korun, což je zhruba o 13 % více než v předcházejícím období.

Za stejné období skupina vykázala ztrátu kolem jedné miliardy korun, za loňský kalendářní rok to pak podle účetních výkazů PPF Petra Kellnera bylo lehce přes 1,7 miliardy. Způsobeno to má být dle vyjádření společnosti především akvizicemi a budováním nových služeb, jako je již zmíněná internetová televize Mall.tv, do které Mall Group nalila množství prostředků, nové distribuční centrum u Prahy nebo rozvoj platebního systému Mall Pay a výdejní sítě Mall Box.

mallcz

Díky strategickým investicím do infrastruktury a neustálému vylepšování nabídky dokážeme lidem nabízet kvalitnější služby. A to se promítá do výsledků celé skupiny,“ dodává k výsledkům šéf skupiny Mall Group Jakub Havrlant. Skupina aktuálně působí v sedmi zemích včetně Česka, kde dohromady zaznamenala přes 7 milionů objednávek od více než 4,5 milionu zákazníků.

Z pohledu objednávek tak jde o 16% růst. Přímo Mall.cz poté na tuzemském trhu vyrostl v tržbách o 15 % na 7,2 miliardy korun. E-shop má po České republice aktuálně přes 300 výdejních míst, celá skupina pak lehce přes 700, a chce je i nadále rozšiřovat. Na zahraničních trzích se pak nejlépe dařilo Mallu v Chorvatsku s více než 60% růstem nebo na Slovinsku, kde se růst zastavil na hranici 22 %.

mixit-tomas-huber-martin-wallner-top

Přečtěte si takéČeský výrobce müsli Mixit za uplynulý rok utržil rekordních čtvrt miliardy korun a jde do MaďarskaČeský výrobce müsli Mixit za uplynulý rok utržil rekordních čtvrt miliardy korun a jde do Maďarska

Jde o mladé trhy, kde jsou lidé otevřeni novým službám v on-line nakupování, což představuje slibný potenciál a čísla růstu to jen podtrhují. Díky vedoucí pozici na obou trzích získáváme silnou zákaznickou loajalitu, což přináší ještě větší potenciál rozvoje pro aktuální období,“ dodává k úspěchu za hranicemi Havrlant.

V rámci Česka se dle Mall Group vyplatila sázka na rozvoj vlastní dopravy a také otevření nového distribučního centra. Přes dopravní službu Mall Comfort se podařilo během pěti měsíců provozu po Praze a Středočeském kraji rozvézt kolem 5 tisíc zásilek. Distribuční centrum naopak dokázalo během fiskálního roku vyexpedovat zákazníkům přes 8,6 milionu kusů zboží.

Jakub Havrlant – Praha – 17.6.2014

Šéf Mall Group Jakub Havrlant

Mezi nejzásadnějšími a zároveň nejriskantnějšími investicemi ale byla bezpochyby internetová televize Mall.tv, jež se na trh rozhodla vstoupit i přes rostoucí konkurenci v podobě Televize Seznam, která funguje jak na internetu, tak v pozemním vysílání. Mall.tv získala již při svém startu silná jména a přetáhla množství lidí také z konkurenčního Streamu, který dnes již také spadá pod Televizi Seznam. Od října, kdy televize odstartovala, získala Mall.tv přes 70 tisíc registrací s průměrnou dobou sledování na webu a v mobilních aplikacích kolem 8 minut.

Zdá se, že i přes výraznou ztrátu chce Mall Group naplno investovat do nových služeb a navyšovat tržby, které později postupně překlopí do zisku. Alespoň to je ideální scénář.

V Mall Group druhým rokem běží náročný proces transformace, který si vyžaduje intenzivní investice na všech úrovních provozu. Výše této investice se krátkodobě promítá do negativního hospodářského výsledku, ten se pohybuje kolem miliardy korun dvě období po sobě. V dlouhodobém horizontu ale pomáhá zvyšovat tržby, u kterých jsme za poslední rok zdvojnásobili tempo růstu,“ uzavírá výsledky Mall Group.