Česko-americká aplikace Samepage získala další desítky milionů korun od Reflex Capital Ondřeje Fryce
Nejznámějšími a nejpopulárnějšími komunikačními platformami ve firmách a týmech jsou bezesporu Slack a Microsoft Teams, minimálně co do počtu uživatelů. Vedle těchto obrů však roste i mnoho dalších, mnohdy ještě propracovanějších alternativ a jednou z nich je česko-americký projekt Samepage. Na jeho budoucnost nyní již podruhé vsadil Ondřej Fryc se svým investičním fondem Reflex Capital.
Po seedu bylo i druhé investiční kolo v režii Reflex Capital a jak pro CzechCrunch prozradil sám Ondřej Fryc, do Samepage, za nímž stojí dvojice Scott Schreiman a Martin Viktora, tentokrát jeho fond vložil desítky milionů korun. První investice přišla před necelým rokem, a přestože Reflex Capital její výši tehdy neprozradil, obvykle investuje mezi 250 tisíci až dvěma miliony dolarů (zhruba 6 až 45 milionů korun).
Samotný Samepage se prezentuje jako „hrdý český produkt vyvíjený v Plzni“, který má vývoj v Česku a vedení ve Spojených státech. Jeho cloudový nástroj, který na jednom místě v mobilní i desktopové aplikaci kombinuje týmový chat, videokonferenci, správu úkolů, sdílení souborů, živou editaci dokumentů a kalendář, má využívat už přes 275 tisíc uživatelů ve 180 zemích.
Nové peníze od Reflex Capital, kde sami Samepage využívají, mají pomoci s dalším rozvojem a přichází také změna v obchodním modelu. Nově jsou totiž prakticky všechny chatovací funkce, které nabízí například Slack, dostupné zcela zdarma i v základní verzi Samepage. Placená varianta se pak soustředí na administrativní nástroje pro větší společnosti, které potřebují více než jen běžnou komunikaci.
„Mezi aplikacemi pro spolupráci dojde ke konsolidaci. Počet aplikací, které lidé využívají, je neudržitelný. Trh se rychle posouvá ke komplexním řešení a růst Samepage potvrzuje, že se jim s jejich all-in-one řešením daří dobře,“ uvedl k nové investici Ondřej Fryc, který věří v další růst i díky novému freemium modelu, který kolaborativní platformu otevře ještě více uživatelům.
Bezplatná verze nově nabízí neomezený přístup k textovým, hlasovým i video chatům a také neomezenou integraci více než 1 500 aplikací třetích stran jako Salesforce, HubSpot či Typeform. Vedle toho mají uživatelé k dispozici 2GB úložiště a nativní projektové nástroje včetně sdílení a synchronizace dokumentů a úkolovníku či kalendáře.
Samotná platforma Samepage vznikla před několika lety jako interní projekt v plzeňské technologické společnosti Kerio, kterou řídili právě Martin Viktora se Scottem Schreimanem. Když řešili, jak co nejefektivněji řídit tým rozprostřený na několika kontinentech, rozhodli se, že spojí různé komunikační, projektové, wiki nástroje a chytrá úložiště do jedné platformy, aby bylo vše na jednom místě. V roce 2016 se pak projekt pod názvem Samepage oddělil od mateřského Keria a na začátku roku 2017, kdy bylo Kerio prodáno americkému GFI Software, se z něj stala samostatná firma.
Podle poslední zveřejněné účetní závěrky utržilo Samepage v roce 2017 36 milionů korun, což bylo meziročně o téměř 30 milionů více. Výsledky za rok 2018 zatím nejsou známy. Ceny placených verzí Pro & Enterprise začínají na 7 dolarech (160 korun) za člena měsíčně.