Do čela miliardového Bonami usedne Pavel Vopařil. Vystřídá Davida Šišku, který přechází do Mitonu

pavelvoparil

Foto: Miton

Pavel Vopařil

0Zobrazit komentáře

Na českém poli je jen málo investičních firem, které se mohou pyšnit tak silným portfoliem, jako má původem jablonecký Miton. Mezi jeho historicky největší úspěchy patří například Slevomat, srovnávač cen Heureka, Dáme jídlo či Bonami. A právě Bonami i Miton čekají v nejbližších týdnech zásadní změny.

Do čela miliardového e-shopu s bytovými doplňky Bonami nově nastoupí Pavel Vopařil (na úvodní fotce), který měl v minulosti na starosti miliardový prodej českého slevového portálu Slevomat a slevového srovnávače Skrz.cz. Po akvizici obou firem působil Vopařil v Mitonu jako venture partner a měl na starosti především právě Bonami. Jeho postup až na nejvyšší post je tak dle Mitonu i prozatím ještě aktivního šéfa Bonami, Davida Šišky, zcela logickým krokem.

Pavel mi v posledním roce hodně pomáhal s laděním a řízením firmy, při tom jsem mohl na vlastní oči vidět jeho tah na branku a přidanou hodnotu. Můžu proto s klidným srdcem říct, že Pavel je v této chvíli ten pravý člověk, kterému vedení firmy předat,“ říká ke změně stávající CEO Bonami David Šiška. Ten se naopak přesune do samotného Mitonu, kde bude hledat nové potenciální investice a partnerství pro celou investiční skupinu.

siska

Foto: Miton

David Šiška, který přechází z vedení Bonami do Mitonu

Změna by měla proběhnout na přelomu května a června a pozici CEO obmění Bonami po zhruba třech letech, za které se podařilo Šiškovi z firmy o 45 lidech a 250 milionech korun obratu udělat čtyřnásobný obrat a více než 160členný tým. Pro Pavla Vopařila nicmémě nebude působení v nejvyšších pozicích Bonami žádnou novinkou, už delší dobu se do něj aktivně zapojoval.

Reálně jsme s Davidem Šiškou ve vedení Bonami spolupracovali více než rok, takže společnost i lidi v ní znám dobře. Pro mě i tým Bonami to díky tomu nebude tak velká změna,“ doplňuje ke svému dosavadnímu působení Vopařil. „Bonami je místo, kam se naši zákazníci chodí inspirovat, když chtějí vylepšit svoje bydlení. Proto pro ně chystáme řadu změn v sortimentu, chceme celkově vylepšit zákaznickou zkušenost a taky Bonami lépe přizpůsobit jednotlivým trhům, kde působíme,“ dodává k chystaným změnám.

jakub-nesetril

Přečtěte si takéJakub Nešetřil opouští Oracle. V neziskovce Česko.Digital chce s ajťáky vylepšovat státní správu a její službyJakub Nešetřil opouští Oracle. V neziskovce Česko.Digital chce s ajťáky vylepšovat státní správu a její služby

Bonami aktuálně působí mimo Česka také na Slovensku, v Polsku, Rumunku a také Maďarsku, kam e-shop vstoupil v minulém roce. A zatímco loni Bonami překročilo v obratu miliardu korun, letos by se chtěla firma pod novým vedením dostat až na 1,5 miliardy.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Miliardář Karel Janeček vložil desítky milionů do konopné kosmetiky. Na český trh uvádí novou značku

Nela VítováNela Vítová

karel-janecek2

Karel Janeček

0Zobrazit komentáře

Český podnikatel a miliardář Karel Janeček je známý tím, že se jeho pole působnosti nesoustředí na jednu určitou oblast, ale naopak svůj zájem často přesouvá do zcela odlišných odvětví. Před nějakou dobou se rozhodl hlouběji zaměřit na léčivé účinky konopí ve zdravotnictví a kosmetickém průmyslu a společně s Patrickem Kočicou a Janem Storchem založili firmu xMed21. Sám Karel Janeček do ní investoval už desítky milionů korun.

Společnost brzy oslovili investoři, kterým se zamlouvala její aktivita, a na základě toho vznikla společnost CB21 Pharma. Právě ta stojí za vývojem nové kosmetické značky Canneff, která vyniká svými pozitivními účinky na pleť díky obsahu látky CBD běžně se nacházející v konopí.

Kosmetika Canneff je vyrobena především z přírodních složek a tou hlavní je tzv. kanabidiol známý pod zkratkou CBD, od něhož je odvozen i celý název značky. Jde o látku běžně se vyskytující v konopí, která však nemá psychotropní účinky, ale naopak především léčebné. Podle odborníků má spoustu pozitivních vlivů na člověka zevnitř i zvenčí, jako jsou protizánětlivé účinky nebo ochrana před oxidativním stresem a působením škodlivých a toxických látek.

canneff

Experti, kteří se kanabidiolu dlouhodobě věnují, v této látce vidí obrovský potenciál pro budoucnost farmacie, a to především v prudkém posunu přírodní medicíny. První produktová řada kosmetické značky Canneff vznikla po více než dvou letech vývoje, který vedla inženýrka Lenka Průšová, která má za sebou práci na více než 200 různých kosmetických preparátech, z nichž jedním je právě práce s CBD, a dala dohromady tým odborníků.

„Jsem rád, že se v CB21 Pharma sešel tak výjimečný tým. Konopí, především jeho využití v léčebné oblasti, považuji za extrémně důležité a vidím v něm obrovský, dosud nevyužitý potenciál prospěšný pro člověka a jeho zdraví,“ komentuje Karel Janeček, který je zároveň spolumajitelem finanční skupiny RSJ, investice prostřednictvím inkubátoru UP21 do startupů a pracuje na novém volebním systému. O tom všem jsme se s ním bavili v našem velkém dubnovém rozhovoru.

Historie CBD sahá do starověké Číny

Ale zpět k nové kosmetické značce. Na bázi tzv. kanabinoidů bylo již dříve vyvinuto několik desítek léčebných přípravků, které mají historii až ve starověké Číně. Zejména v posledních letech však dochází k prudkému rozvoji studia opravdových účinků CBD na lidský organismus a celkové zdraví člověka. Využití CBD z hlediska běžných léků má před sebou ještě dlouhou cestu, to se však netýká kosmetického odvětví. Nová dermální kosmetika s obsahem této léčivé přírodní látky by podle všeho měla mít revitalizující, zklidňující a omlazující účinky na pleť.

CB21-Pharma

Jak již bylo řečeno, kromě příznivých účinků na lidské tělo zevnitř má mít látka kanabidiol pozitivní vliv i na lidskou pokožku. Na té se totiž přirozeně nacházejí receptory typu CB1 a CB2, na které se tato látka váže a díky tomu pozitivně stimuluje tělní buňky. CBD dokáže díky tomuto působení v pleti vyvolat její přirozené procesy, v tomto případě především regeneraci buněk, a díky tomu by tak měla látka docílit toho, že dojde k omlazení pleti a jejímu celkovému zpevnění.

Správná kombinace látek

CBD samozřejmě není jedinou látkou, která se v kosmetických produktech značky Canneff nachází. Její účinky spočívají v kombinaci s dalšími, které mají pozitivní účinek na pleť, jako je dobře známá kyselina hyaluronová, rostlinné ceramidy, kmenové buňky a další přírodní oleje a vitamíny. Klíčem k úspěchu je tedy v tomto případě správná kombinace látek, která dosáhne požadovaného výsledku.

Tím však není pouze omlazení. Ačkoliv právě obnova pleťových buněk a jejich zvýšené regenerační schopnosti jsou jedním z pozitivních účinků kosmetiky, podle odborníků se nejedná o kosmetiku určenou pouze pro starší uživatele. Vzhledem k tomu, že lidská pleť je náchylná na vnější i vnitřní vlivy po celý náš život, nesprávné zacházení se na ní může projevit kdykoliv v jeho průběhu, a to u každého z nás. Kosmetiku tedy mohou používat ženy i muži v jakémkoliv věku, primárně je však určena obecně pro sušší a citlivou pleť.

karel-janecek-swcs2

Karel Janeček

První řada kosmetiky značky Canneff přináší portfolio pěti základních produktů, které jsou určené jak pro pokožku obličeje, tak i pro zbytek těla. Mezi nimi je denní a noční krém, pleťový gel, tělové mléko a krém na ruce. Přípravky mají vesměs především regenerační účinky a působí hydratačně na suchou pleť. Česká republika je první evropskou zemí, kde se produkty značky Canneff začínají nabízet, a k dostání jsou buď v e-shopu firmy, nebo v lékárnách. Již loni spustila CB21 Pharma prodej ve střední a jižní Americe.