Freshlabels poprvé expandují do zahraničí. Nový Backpack Store otevřeli v samotném srdci Berlína
Český concept store Freshlabels Jana Boušky a Jakuba Veselského se rozhodl svou nabídku s unikátním kurátorským přístupem poprvé představit v kamenné prodejně v zahraničí a vybral si pro to rovnou centrum Berlína. V minimalisticky zařízeném obchodě zde nenabídne celý svůj sortiment, ale místo toho se snaží zaujmout specifickým výběrem batohů, tašek, cestovních zavazadel a dalších podobných doplňků.
Jakub Veselský ke zvolenému místu prodejny říká: „Německo je výzva. Máme rádi neprošlapané cesty a věříme, že náš koncept je natolik unikátní, aby uspěl i na západ od našich hranic. Není to určitě jednoduchý trh, ale zároveň v něm vidíme spoustu výhod a obrovský potenciál.“ Freshlabels Backpack Store se nachází ve čtvrti Mitte, která je přímo v centru německé metropole a je tedy hojně navštěvována nejen domácími, ale také turisty.
Podle některých cestovatelských webů se mnoho turistů při návštěvě Berlína může i pro několikadenní pobyt omezit právě pouze na Mitte, protože je zde mnoho k vidění, například slavná Braniborská brána, Ostrov muzeí nebo náměstí Alexanderplatz. Při procházení ulicemi této městské části tedy na Freshlabels nebude těžké narazit.
Freshlabels v roce 2006 vznikli jako e-shop se zajímavým konceptem kurátorského výběru nabídky. V ní se objevují světoznámé i lokální značky, z jejich portfolia jsou ale vybírány jen určité produkty, které zapadají do stylu Freshlabels, splňují jejich nároky na kvalitu a důležitá je i udržitelnost. Od roku 2006 firma otevřela několik kamenných obchodů v Teplicích a v Praze, v roce 2018 začala produkty z e-shopu rozesílat po celé Evropské unii a v blízké době chystá také spuštění plně lokalizované německé verze e-shopu.
Interiér německého kamenného obchodu navrhla architektka Lenka Míková, která se zaměřila na světlý prostor s odkrytými konstrukčními prvky. Ty tvoří přirozenou součást systému polic a věšáků, jež umožňuje prezentaci více než 250 batohů a obchod přitom zachovává vzdušnost. Mezi jeho další zajímavé prvky patří počítač s e-shopem a kabinka s obrazovkou pro prohlédnutí batohu na zádech ze všech úhlů.
Německá pobočka Freshlabels zatím přitahuje hlavně české zákazníky, kteří s ní už jsou obeznámeni, ale firma očekává růst své atraktivity mezi zahraničními zákazníky díky dostupnosti, plánované lokalizaci e-shopu do němčiny a zmíněnému konceptu, který se podle zakladatelů Freshlabels v celém Berlíně nenachází. Nabídka kamenného obchodu se bude pravidelně obměňovat tak, aby představila širokou škálu produktů různých značek, kam kromě českých Alexmonhart a Braasi Industry patří i berlínský Ucon Acrbatics, pinqpong a Aevor.
Pro Freshlabels se jedná o důležitý krok, který je zároveň přirozenou součástí dlouhodobého růstu kurátorské značky. „Předpokládáme, že se letos tržby přiblíží 170 milionům. Meziroční růst zaznamenáváme ve výši 50 procent,“ dodává Jakub Veselský.
Foto: Freshlabels/Alexandra Timpau