Smažená křídla a virtuální luxus. KFC představilo omlazeného digitálního influencera Sanderse

kfc-sanders
0Zobrazit komentáře

Stejně jako má Amazon svého Jeffa Bezose, Tesla má svého Elona Muska a Microsoft Billa Gatese, KFC, jeden z největších řetězců s rychlým občerstvením na světě, má svého plukovníka Harlanda Davida Sanderse. Právě tento americký obchodník stojí za tajným receptem na ta nejlepší kuřecí křidélka, která nyní KFC prodává na více než 22 tisících místech ve 136 zemích světa.

Starší pán s vázankou, bílým oblekem a vždy perfektně pěstěným knírem s bradkou je tváří řetězce Kentucky Fried Chicken od jeho založení. Ovšem důchodce nabízející smažená křidélka prošel v poslední kampani společnosti výraznou proměnou. V rámci aktuálních trendů byl Sanders poslán na omlazovací kúru, do barbershopu, tetovacího salónu, krejčovství a strávil dlouhé hodiny v posilovně. Výsledkem je plukovník Sanders nové generace, úspěšný influencer, který je kompletně celý vytvořený 3D počítačovou modelací.

kfc-sanders2

Plukovník Sanders s virtuální influencerkou Dagny

I přesto, že je rodný list Sanderse složen pouze z jedniček a nul, nic mu nebrání užívat si svůj virtuální život naplno. KFC na svém Instagramu postupně zveřejňovalo střípky z plukovníkových běžných dnů plných luxusu, přátel a také pracovních povinností. Sanders si vytvořil i svůj vlastní hashtag #secretrecipeforsuccess, který si nechal s hrdostí vytetovat na své břišní svalstvo, jak ukazuje na jednom ze svých příspěvků.

Plukovník by samozřejmě nebyl správným influencerem, kdyby nenavázal partnerství s nejrůznějšími značkami a nepotkával se s ostatními celebritami virtuálních sítí. Nejoblíbenějším nápojem Sanderse se tak stala limonáda Dr. Pepper, kosmetické přípravky používal výhradně od Old Spice a daně za něj řešila společnost TurboTax.

mileytop

Přečtěte si takéDystopická budoucnost s Miley Cyrus a Anthonym Mackiem. Netflix ukazuje novou sérii Black MirrorDystopická budoucnost s Miley Cyrus a Anthonym Mackiem. Netflix ukazuje novou sérii Black Mirror

K životu influencera patří také cestování, a tak kromě rodného Kentucky Colonel zavítal například do Kalifornie, kde se setkal s reálnou influencerkou Lexi Hensler, nebo si zaletěl ve svém soukromém tryskáči do Japonska pozdravit své tamní fanoušky. Během svých cest se setkal i s dvojicí virtuálních instagramerek, a to Dagny od společnosti The Digitals a japonskou Immou.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

I may be a restaurant mogul and international inspiration, but I’m still just a kid who loves being in the kitchen. #humble It’s important never to lose sight of the things that make you who you are. For me, it’s being in the kitchen and making amazing fried chicken. That’s what got me here, and I never want to lose that young and hungry Colonel who spent all his time perfecting fried chicken. I’m still that kid who straps on an apron and makes fried chicken. And I’ll never lose that part of me. Never lose the things that make you who you are. This is part of my #secretrecipeforsuccess. #candid #candidkitchen #colonelskitchen #humble #friedchicken #advice #success #entrepreneur #behindthecurtain #keys #respect #inspiration #positive #positivethoughts #artistatwork #majorkey #cookingram #cooking

Příspěvek sdílený Kentucky Fried Chicken (@kfc),

Dobrodružství virtuálního plukovníka Sanderse trvalo od 8. do 23. dubna. Ve svém posledním příspěvku oznámil, že život online byl sice super, ale uvědomil si, že život na Instagramu není skutečným životem. Proto se odhlásil a odjel hledat své duchovní já skrze lekce jógy.

A svým fanouškům předal poselství: „Nikdy se nepřestávejte vyvíjet a buďte v kontaktu se svým duchovním já.“ KFC se však s moderním plukovníkem nerozloučilo nadobro. Ke Dni matek si pro všechny fanoušky připravilo video se svlékajícím se osvaleným Sandersem a jeho kolegy, které mohli uživatelé poupravit a poslat jako přání své mamince.

Virtuální celebrity

Virtuální plukovník není prvním úspěšným virtuálním influencerem. Jeden a půl milionu sledujících má na svém Instagramu Miquela Sousa, známá pod přezdívkou Lil Miguela. Ta je dílem společnosti Brud, která skrze ni chtěla zjistit, zda se lidé zajímají jen o skutečné osobnosti, nebo je zaujme i zcela smyšlený životní příběh sdílený na Instagramu. A jak se ukázalo, Miquela své fanoušky skutečně získala, díky čemuž nyní firmě přináší obrovské zisky.

kfc-logo

Virtuální osobnosti postupně zaplňují i svět módy, který klade velký důraz na naprostou bezchybnost postavy i tváře a počítačem vytvořené modelky dokáží vyhovět veškerým požadavkům. Virtuální modelky společnosti The Digitals se objevily na obálkách časopisů Vogue či Marie Claire, kde prezentovaly virtuální oblečení. A podle některých odhadů by se právě tento způsob propagace módy mohl v budoucnu stát v módním průmyslu zcela běžnou normou.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Budoucnost zelených budov. Ve Vancouveru navrhli postavit nejvyšší mrakodrap ze dřeva

Michal PtáčekMichal Ptáček

earth-tower-perkins-will

Foto: Perkins + Will

Mrakodrap Canada Earth Tower má být ze dřeva

0Zobrazit komentáře

Udržitelnost, ekologie a biofilický design patří bezpochyby k největším trendům současné architektury a designu. Planeta je zkrátka jen jedna a to si moc dobře uvědomují i největší architektonické kanceláře a developeři, kteří se předhánějí v tom, kdo z nich vybuduje více „eco-friendly“ budovu.

S jedním z nejunikátnějších řešení v tomto smyslu přišla známá americká architektonická společnost Perkins + Will, která se obvykle specializuje na výstavbu moderních kanceláří a budov s technologickým přesahem. Ostatně není náhoda, že si ji pro stavbu svého sídla nedávno vybral například technologický gigant Fitbit, vyrábějící populární fitness náramky.

Architekti a designéři z Perkins + Will společně s developery ze společnosti Delta Group nyní představili koncept moderního mrakodrapu v kanadském Vancouveru, který by mohl stanovit nový standard výstavby výškových budov a zároveň zásadně změnit panorama tohoto kanadského velkoměsta. Pokud by došlo k výstavbě, jednalo by se totiž o nejvyšší výškovou budovu postavenou ze dřeva.

vancouver-2

Foto: Perkins + Will

Exteriér mrakodrapu

40 pater ze dřeva

Projekt nazvaný jako Canada Earth Tower má disponovat 40 patry a celkovou plochou 31 400 metrů čtverečních. Jeho součástí by bylo 200 bytů včetně desítek co-housingů, komerční prostory a restaurace. Firmám by v prvním podlaží byly k dispozici prémiové kancelářské prostory, rezidentům zase obchod s potravinami.

Mrakodrap by tak fungoval jako jakési město ve městě, ovšem tím nejzajímavějším je jeho struktura. Tvůrci mají totiž v plánu postavit budovu ze speciálního křížem vrstveného dřeva (CLT), které má jednu podstatnou vlastnost – ohnivzdornost. Tento materiál by byl konkrétně použit na podlahy, konstrukční sloupy a exteriér, pro výtahy a schodiště by i kvůli zvýšení bezpečnosti bylo použito betonové jádro.

Nejekologičtější místo k životu

To vše má jeden hlavní důvod. Jak sami autoři projektu říkají, chtěli vytvořit nejekologičtější místo k životu. Tomu by kromě hybridní konstrukce budovy měla pomoct i její samoudržitelnost. Například střecha by měla být osazena sítí solárních panelů schopných pokrýt energie pro celou budovu.

vancouver-3

Foto: Perkins + Will

Co-housing

„Nesnažíme se o to, radikálním způsobem změnit způsob, jakým se staví budovy. Chceme jen obměnit materiály, ze kterých se skládají. Naším cílem je být zodpovědnější v procesu snižování uhlíkové stopy a právě toto řešení a jeho aplikace do reálných staveb by tomu mělo významně pomoct,“ říká Bruce Langereis z developerské společnosti Delta Group.

Zda ve Vancouveru bude skutečně tato stavba uvedena do reality, ještě není jasné. Jasné ale je, že trh architektury a developmentu se díky stále většímu důrazu na ekologii a udržitelnost výrazně mění a měnit bude.

vancouver-4

Foto: Perkins + Will

Mrakodrap by měl obsahovat 200 bytů