Háček mají i neomezená data od T-Mobilu. Internet bude pomalejší v zahraničí

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

t-mobile-prodejna

Foto: T-Mobile

Prodejna T-Mobile na Zličíně

0Zobrazit komentáře

Čeští operátoři v posledních týdnech odpálili tzv. datové léto, když začali nabízet neomezená data. Zatímco u Vodafonu a jeho nových tarifů, které po letech čekání obsahují i právě neomezené využívání mobilního internetu, se o mnoha háčcích vědělo prakticky od začátku, T-Mobile některé nepříjemné souvislosti odhalil až později.

Na rozdíl od konkurence se T-Mobile rozhodl prozatím zavést akci, kdy většina jeho zákazníků (vyjma firem se speciální rámcovou smlouvou a čísel bez datového tarifu) dostane neomezená data na celé léto. Vypadalo to, že zákazníci tak dostanou v červenci a srpnu skutečně zdarma internet bez omezení, ale nakonec se jedno našlo. T-Mobile po spuštění akce, o kterou je obří zájem, oznámil, že omezuje rychlost dat v roamingu.

„Se začátkem dovolených a spuštěním neomezeného letního internetu se roamingový provoz v síti T-Mobile během posledního týdne zdvojnásobil, a dá se předpokládat, že k dalšímu skokovému růstu dojde s koncem školního roku. Aby operátor předešel přetížení sítě a nedostupnosti služeb v zahraničí, rozhodl se přistoupit k dočasné a plošné regulaci datových rychlostí v roamingu,“ vysvětlil tuzemský operátor.

Rychlost připojení prý chce T-Mobile průběžně ladit podle aktuálního provozu, ale jak informuje Lupa, omezení rychlosti dat v zahraničí zřejmě souvisí s tím, že český operátor musí za přenesená data zahraničním operátorům platit. A jelikož se očekává vzhledem k neomezeným datům významný nárůst jejich spotřeby, nechtěl za datový roaming zahraničním operátorům platit tolik.

HitHit má za sebou historický měsíc. Lidé poslali projektům přes 9 milionů korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

hithit-vsiti

Foto: Hithit

Kampaň na dokument V síti

0Zobrazit komentáře

Tuzemský crowdfundigový portál Hithit.cz má za sebou velmi úspěšné jaro, které završil svým vůbec nejúspěšnějším měsícem v historii. V květnu uživatelé všemožným kampaním a projektům poslali více než 9,4 milionu korun, což představuje nový rekord. Více se na Hithitu za jeden měsíc nikdy nevybralo.

rubicon-ye-x

Přečtěte si takéFestival Rubicon: Co víme o akci, která připomíná Fyre Festival?Fyre u sousedů aneb Jak očekávaný slovenský festival Rubicon v přímém přenosu míří do záhuby

Hithit propojuje autory zajímavých nápadů s jejich zákazníky a fanoušky už šest a půl roku, během nichž si šlo pro finanční podporu přes 2 tisíce projektů. Obvykle jde o tradiční model, kdy se stanoví cílová částka, a pokud se ji podaří vybrat, lidé za svou finanční podporu získají zpravidla určitou odměnu. V případě crowdfundingu ovšem nikoliv finančního rázu.

Rekordy navíc na Hithitu nebořil pouze květen, ale také několik kampaní v červnu. Teprve podruhé a potřetí v historii se některému z projektů podařilo vybrat více než 3 miliony korun. Šlo o cestovatelský projekt Tatra kolem světa 2 a i díky kampani hodně diskutovaný dokument V síti o zneužívání dětí na internetu. Vůbec nejúspěšnější kampaní ale nadále zůstávají konopné tenisky Bohempia – ty dosáhly na téměř 4 miliony korun.