StartupYard je v Česku u všeho důležitého. Startupy z jeho programu nabraly už přes 780 milionů korun
Brand Embassy, BudgetBakers, Gjirafa, Steel Mountain, Rossum. To je jen zlomek startupů, jež v poslední době prošly známým pražským akcelerátorem StartupYard, který potvrzuje, že je u mnoha důležitých událostí, které se na české startupové scéně zrodí. Několik desítek firem, které technologickým akcelerátorem ze Smíchova prošlo, na investicích nabralo už přes 780 milionů korun.
StartupYard založený v roce 2011 je dnes nejstarším soukromým akcelerátorem ve střední a východní Evropě a jeho deseti akceleračními koly již prošlo celkem 72 firem z 16 zemí. V portfoliu má tuzemský akcelerátor, který vede již šest let Cedric Maloux, celou řadu více či méně úspěšných startupů a v posledních měsících zaznamenal hned několik úspěchů.
Právě ze StartupYardu kdysi vzešel startup Brand Embassy, který v květnu oznámil velký exit do rukou velké mezinárodní společnosti NICE. Jednalo se o obchod za desítky milionů dolarů a StartupYard sehrál na začátku celého příběhu důležitou roli. Ve StartupYardu se objevil také další český projekt BudgetBakers, do něhož v dubnu vložilo další peníze Rockaway.
Stejný investor pak byl také u březnové investice do projektu Gjirafa, albánské obdoby českého Seznamu, který rovněž prošel StartupYardem. Několik úspěšných měsíců završila akvizice britského startupu Steel Mountain, který se zaměřuje kyberbezpečností a nově působí pod křídly Avastu. Ocenění Startup roku si pak na české soutěži AI Awards odnesl český startup Rossum a nejvlivnější fintech firmou roku 2019 byl experty v Londýně jmenován britský WaymarkTech.
Nové akcelerační kolo a milionová investice
Ve všech zmíněných projektech má StartupYard prsty a s hledáním nadějných startupů zdaleka nekončí. Na podzim letošního roku vyhlásil již své 11. akcelerační kolo, v němž hledá high-tech projekty a nabízí jim investici ve výši 1 milionu korun a intenzivní trénink od 157 odborných mentorů. Investice tedy bude o třetinu vyšší než v předchozích ročnících a StartupYard vybere maximálně deset projektů.
„Praha se stává stále atraktivnějším místem pro technologické startupy. Pro jejich zakladatele je zajímavý především ekosystém, který jsme za posledních 8 let vytvořili – podařilo se nám propojit startupy, investory a korporace. Těší nás nejen zájem mezinárodních startupů o náš program, ale také to, že startupy z našeho programu mají úspěch v náročné globální konkurenci,“ uvedl Cedric Maloux, ředitel StartupYardu, který bude hledat firmy z oblastí umělé inteligence, kyberbezpečnosti, kryptografie, rozšířené a virtuální reality (AR a VR), IoT a robotizace.
Do předchozího kola se přihlásilo 154 startupů z celého světa. StartupYard z nich nakonec vybral sedm startupů ze sedmi zemí, jediným českým zástupcem byl Vistag. I letos očekává Cedric Maloux velký zájem a pro startupy může být akcelerátor zajímavý i vzhledem k napojení na významné tuzemské investory, mezi nimiž je i zmíněné Rockaway, Credo či andělští investoři včetně Michala Illicha nebo Josefa Matějky.