Je možné, že jste o televizním seriálu La Casa de Papel (aka Money Heist) ještě neslyšeli. Jde o španělskou krimi sérii, jejíž první dvě řady se na Netflixu objevily už před dvěma lety. Popularita seriálu však v čase pomalu stoupala a nyní je z něj jeden z největších hitů celého Netflixu. Třetí řadu, která měla na konci července premiéru, totiž sledoval rekordní počet diváků, a Money Heist se díky tomu zařadil na druhou příčku mezi nejsledovanějšími seriály Netflixu vůbec.
Na Stranger Things, které jakožto jedno z největších lákadel letošní seriálové sezony sledovalo přes 40 milionů lidí, zatím Money Heist nestačí, nicméně i tak se podařilo španělskému seriálu stanovit nový rekord. Během prvního týdne si ho na Netflixu pustilo přes 34,4 milionu domácností, což je vůbec nejvíce u neanglicky mluvícího seriálu Netflixu v historii streamingové platformy.
Jak informuje magazín Deadline, zároveň přes 70 % diváků celou třetí sérii dokoukalo hned v prvním týdnu. Fanoušky tak nemá Money Heist jen ve Španělsku, ale také v Itálii, Francii, Portugalsku, Brazílii, Chile nebo Argentině, často tedy logicky ve španělsky mluvících zemích.
Je tomu necelý týden, co se online herní komunitou prohnala zpráva o tom, že největší streamer na platformě Twitch, 28letý Tyler „Ninja“ Blevins přechází na konkurenční službu od Microsoftu s názvem Mixer. Odešel poté, co se mu podařilo na Twitchi získat přes 14,5 milionu odběratelů a téměř 480 milionů zhlédnutí videí. Již několik dní tak Ninja vysílá pouze na konkurenčním Mixeru, kde rychlým tempem nabírá další fanoušky.
Přechod streamingové hvězdy, která se proslavila natáčením při hraní populární hry Fornite, znamená pro Twitch podstatnou ztrátu. Naopak Microsoft si může mnout ruce, jelikož už po prvním streamu na jeho platformě odebíralo Ninju přes půl milionu fanoušků. Nyní, tedy po 5 dnech, se číslo zastavilo na 820 tisících a roste i počet předplatitelů, který dosáhl během pouhých několika dní jednoho milionu.
Nástup Ninjy na Mixer byl skutečně raketový, což potvrzuje i jednoduchý fakt. Za pouhých pár dní se totiž jeho účet stal vůbec nejsledovanějším na celé platformě. Se zmíněnými 820 tisíci fanoušky Ninja těsně překonal dosavadního krále Mixeru, Davida „TheGrefga“ Cánovase, který má 819 tisíc sledujících. Pro srovnání doplňme, že na Twitchi měl Ninja 14,7 milionu sledujících.
Foto: Carlo Cruz/Red Bull
Tyler „Ninja“ Blevins
První milion předplatitelů, což je odlišné číslo proti sledujícím, nicméně přitáhla i skutečnost, že první dva měsíce bude Mixer předplatné dotovat (přesněji na aktivaci měsíce zdarma mají uživatelé až do 30. 9. 2019). Poté budou fanoušci vyznáni k placení minimálně 5,99 dolarů (necelých 140 korun) za měsíc. Očekává se sice, že podstatná část z nich placené předplatné odmítne, ale i tak to pro Ninju i samotnou platformu může znamenat jednak nový zdroj příjmů a také podstatný nárůst nejen konzumentů obsahu, ale i streamerů. Těch bylo ještě nedávno na platformě méně než 70 tisíc, oproti tomu Twitch jich má přes 1,5 milionu.
Tyler Blevins, který v herním světě vystupuje jako Ninja, se blýskl v očích veřejnosti svým pilným streamingem, kterému se věnuje prakticky každý den, a to až 12 hodin denně. „Začínám v 9.30 ráno a hraju zhruba do 16 hodin, což je zhruba 6 nebo 6,5 hodiny. Následuje tří- až čtyřhodinová pauza s ženou, rodinnou a psy. Do práce se vracím kolem 19 hodiny a hraju zhruba do dvou nebo tří do rána. Minimum je tedy kolem 12 hodin denně. Spím tak méně než šest nebo sedm hodin,“ komentoval před časem Ninja svůj denní rozvrh v jednom z podcastů.
Růst vlastního kanálu na Mixeru oznámil Ninja na svém Twitteru. Od fanoušků se přitom dočkal rozporuplných reakcí. Někteří ho po letech na Twitchi podpořili i na konkurenční platformě, jiní ho zčásti odsoudili za to, že je to „zaprodanec“. Krok přitom musel pro 28letého streamera znamenat poměrně velkou dávku odvahy, jelikož opouštěl jistotu, která mu garantovala statisícové příjmy v dolarech měsíčně. Mixer je totiž proti Twitchi mnohem prozatím mnohem menší byznys.
Na druhou stranu ovšem nepřišel zkrátka. Od Microsoftu měl podle odhadů známého streamera Sebastiana „Forsena“ Forse obdržet zhruba 6 až 8 milionů dolarů za rok, byť ani jedna ze stran částku nechtěla podrobněji komentovat. Ostatně i proto se v éteru objevují i další odhady. Youtuber Daniel „KEEMSTAR“ Keem zase celý deal odhaduje až na 100 milionů dolarů a editor magazínu The Verge Tom Warren na více než 50 milionů. Čísla a odhady se tak dramaticky liší.
Today we hit 1,000,000 active subscribers on mixer ^-^ thank you for all the incredible support. I haven’t felt this good in a long time. pic.twitter.com/kdLgBJk0Ud
Už v loňském roce si nicméně Ninja především díky partnerstvím vydělal kolem 10 milionů dolarů. V herní komunitě však byly jeho příjmy z Twitche často předmětem spekulací. „Přestože měl Ninja velký počet předplatitelů, většina z nich byla v rámci Twitch Prime, což fakticky znamenalo, že Ninju z velké části dotoval sám Twitch. I proto se ho možná nakonec rozhodl nechat jít ke konkurenci a nepřeplácet,“řekl k tomu před několika dny pro CzechCrunch zakladatel agentury Socialsharks Petr Andrýsek, který do esportu investuje miliony korun.
Příliv fanoušků Ninji na novou platformu tak jasně ukazuje, jak obrovský má na komunitu vliv. Mimo samotného Twitche a nyní Mixeru, kde pravidelně streamuje, má miliony fanoušků také na dalších sociálních sítích včetně Instagramu a Twitteru. Na YouTube ho dokonce sleduje přes 22 milionů odběratelů. A pokud to tak půjde dále, mohl by na Mixeru překonat i svůj rekord v počtu fanoušků, kdy během jednoho měsíce získal 3 miliony odběratelů na YouTube. Vše ukážou následující týdny a měsíce.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.