Populární hráč Fortnite Ninja boří hranice herního a módního světa. Jako první podepsal spolupráci s Adidasem

ninja-celeb
0Zobrazit komentáře

Na první pohled jde až na jeho barvu vlasů o docela nenápadného kluka, který však ve svých 28 letech vydělává díky streamování hraní počítačových her miliony dolarů a patří mezi nejpopulárnější hráče Fortnite. Tyler Blevins, kterému herní svět neřekne jinak než Ninja, postavil svou slávu na neuvěřitelné a dlouhotrvající píli a vytrvalosti, která ho posunula od hraní v pokojíku u rodičů až mezi nejznámější hráče na světě.

Hraní obětoval leccos a sám tvrdí, že denně u počítače stráví klidně 12 hodin. Nepočítaje práci na nejrůznějších partnerstvích, akcích nebo turnajích. Odměnou mu za to nyní je uzavření další velké spolupráce. Ninja se jako vůbec první sólový profesionální hráč her v historii domluvil s obří sportovní značkou Adidas. Byť už nyní má Tyler Blevins několik výnosných dealů, Adidas by mohl představovat ten vůbec nejlepší.

Zatím není jasné, na jakých produktech Ninja a Adidas pracují, ale podle jeho vyjádření v jednom ze streamů bychom se dalších informací měli dočkat již brzy.

Vše již Ninja oznamoval na streamingové platformě Mixer od Microsoftu, kam nedávno přešel z konkurenčního Twitche, kde ho odebíralo přes 14,5 milionu fanoušků. Podle mnoha zdrojů by se i v tomto případě mělo jednat o přestup, za nějž osmadvacetiletý hráč inkasuje miliony dolarů.

Možná spolupráce mezi herním a oděvním světem zní pro někoho zvláštně, ale ještě před několika lety jsme si nedokázali představit ani to, že by se například v televizi vysílal streaming jedné z aktuálně populárních her. Dnes se k tomu běžně pořádají turnaje, které nejen online, ale i na místě sledují desítky tisíc diváků.

„Nastal čas zbourat hranice mezi světem hráčů a módy,“ píše se na webu Adidasu, kde oznamuje spolupráci s Ninjou.

slack-melbourne-hq-mm

Přečtěte si takéPo San Francisku i Melbourne. Slack v bývalé továrně postavil nové přírodní sídlo pro asijsko-pacifický regionPo San Francisku i Melbourne. Slack v bývalé továrně postavil nové přírodní sídlo pro asijsko-pacifický region

Pro samotného rodáka z amerického Detroitu nicméně nejde o první partnerství se známou společností. Již dříve se spojil například s výrobcem telefonů Samsung v kampani na nový Galaxy S10 a speciální schémata na motivy hry Fortnite pro jeho operační systém. Na většině akcí nebo záběrech ho pak můžeme vidět také s energetickými nápoji od Red Bullu, který rovněž ve světě esportu hodně investuje.

K tomu se pochopitelně přidávají i reklamy na YouTube, kde ho sleduje 22 milionů odběratelů, placená spolupráce s výrobci her na hraní konkrétních titulů nebo prodej vlastních knih a merchandisingu.

Ninja – Competitor

Foto: Joe Gall / Red Bull

Tyler „Ninja“ Blevins při hraní Fornite

Ostatně právě placená spolupráce s herní firmou Electronic Arts mu měla při vydání hry Apex Legends, kterou hrál na svém streamu na Twitchi, vynést podle agentury Reuters až 1 milion dolarů. Pozadu ale nejsou ani zmíněné knihy. Nedávno vydal knížku Get Good, která dalším hráčům radí, jak převést jejich zálibu v slušnou kariéru. Druhá kniha z chystané trilogie má přijít v prosinci.

Loni si díky všem těmto věcem měl Ninja přijít na přibližně 10 milionů dolarů, a to nejlepší má teprve přijít. Pokud bude spolupráce s Adidasem úspěšná, podaří se populárnímu streamerovi prorazit i na poli módy a v offline světě začne vydělávat podobné peníze jako hraním. I když zatím není přesně jasné, co Ninja s Adidasem vymýšlí, pravděpodobně půjde o vlastní kolekci tenisek a mikin. Jedna z nich je ostatně vidět i na promo videu výše.

martin-masarik-sqldep

Přečtěte si takéMartin Masařík z SQLdepu po stamilionovém exitu: Chceme dominovat celému trhu s analýzou datových tokůMartin Masařík z SQLdepu po stamilionovém exitu: Chceme dominovat celému trhu s analýzou datových toků

Pokračovat bude logicky i jeho online kariéra. Na Twitchi během let získal přes 14 milionů fanoušků, na konkurenčním Mixeru to jsou už nyní téměř 2 miliony za několik týdnů. Je pouze otázka, jak je smlouva mezi Ninjou a Microsoftem nastavena a zda bude i na nové platformě streamovat jiné hry než Fortnite, třeba opět výměnou za peněžité odměny. Fortnite je ale stále jednou z nejpopulárnějších her současnosti a herní hvězda ji určitě nechce jen tak opouštět.

Samotný deal s Adidasem je ale jakýmsi novým fenoménem, který postupně startují i další značky z módního, respektive oděvního světa. Nedávno například konkurenční Nike podepsal smlouvu s profesionálním hráčem hry League of Legends a výrobce tenisek K-Swiss se spojil s několika hráči a tvoří speciální kolekci přímo pro esport.

blevins-adidas

Foto: Adidas

Profesionální hráč a streamer Tyler „Ninja“ Blevins a jeho partnerství s Adidasem

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Oblíbené arkádové závody s Mariem nově i na mobilech. Mario Kart míří na iOS a Android

Michal PtáčekMichal Ptáček

mario1

Foto: Nintendo

Oblíbené Mario Kart zamíří už za pár týdnů na mobily

0Zobrazit komentáře

Herní postava Mario patří i po letech k základním stavebním kamenům japonské společnosti Nintendo. Nové tituly jako Super Mario Odyssey, Super Mario Maker nebo Mario + Rabbids Kingdom Battle jasně dokazují, že o kultovního italského instalatéra je zájem jak mezi tradičními fanoušky značky, tak i mezi novými, mladšími hráči.

I proto se Nintendo před třemi lety rozhodlo k historickému kroku, když svoji herní franšízu poprvé v historii zpřístupnilo na mobilních zařízeních. V listopadu roku 2016 pro iPhone a iPad vydalo arkádovku Super Mario Run a její variace o tři měsíce později zamířila i na zařízení s operačním systémem Android. Podobného osudu se o pár měsíců později dočkalo například i RPG Fire Emblem nebo simulátor Animal Crossing.

A už za pár týdnů se mobilní hráči dočkají dalšího známého příběhu od Nintenda. Japonský herní obr se totiž připravuje na vydání novinky Mario Kart Tour, odkazující na kultovní závodní arkádovou hru Mario Kart.

Ta na konzolích Nintenda vychází v různých verzích už od roku 1992 a i po 27 letech patří k tomu nejlepšímu, co konzole nabízejí. Ostatně obrovskou oblibu dokládají i prodejní čísla. Zatím poslední verze hry s názvem Mario Kart 8 Deluxe je s necelými osmnácti miliony prodanými kusy vůbec nejprodávanějším titulem pro konzole Nintendo Switch.

tomas-cupr

Přečtěte si takéDesítky milionů korun pro obleky na míru. Tomáš Čupr investuje do Le Premier Jakuba LohniskéhoDesítky milionů korun pro obleky na míru. Tomáš Čupr investuje do Le Premier Jakuba Lohniského

Mobilní verze sice zdaleka nebude dosahovat kvalit té konzolové, ale to vlastně ani není nutné. Nintendo samo přiznává, že hlavní motivací je mladším hráčům tuto herní sérii představit a eventuálně je přesvědčit k pořízení klasické konzolové verze hry. A právě zjednodušená mobilní varianta má sloužit jako ideální spojka.

mar

Foto: Nintendo

Mobilní Mario Kart Tour

Jak bývá u Nintenda u zvykem, hra se bude ovládat jedním prstem na výšku a ke stažení bude díky přítomným mikrotransakcím kompletně zdarma. I z výše uvedených důvodů by se však hráči neměli tentokrát bát přilišného zasahování do tradičních mechanismů, jako tomu bylo u kritizovaného Super Mario Run. To, jestli se Nintendu podaří skutečně tento slib dodržet, zjistíme už 25. září, kdy hra oficiálně vychází, a to jak pro iOS, tak pro Android.

Poslední záběry z hraní a informace, které máme, ale vypadají nadějně. K dispozici má být okolo 30 herních postav, včetně Maria, Luigiho, princezny Peach, Yoshiho nebo Donkey Konga, a zhruba sedmnáctka tratí, včetně několika předělávek z retro verze pro konzoli SNES.