Nedávno největší tuzemský soukromý přepravce na poli vlakové přepravy RegioJet oznamoval, že rozšíří v příštím roce své spoje přes Vídeň až do Budapešti, a nyní přichází další novinky. Kvůli rostoucímu zájmu zákazníků o cesty na Ukrajinu tam začne od poloviny příštího jezdit RegioJet se svými vlaky napřímo.
Až dosud bylo možné využít denní vlakové spojení mezi Prahou a Košicemi a odtamtud pokračovat partnerským autobusem do ukrajinského Užhorodu nebo Mukačeva. Nově ale bude vlak jezdit přímo a bez přestupu. RegioJet ročně na Ukrajinu přepraví přibližně 30 tisíc cestujících a jejich počet neustále roste.
„Ukrajina je pro RegioJet přepravně velmi zajímavý trh a zájem o ni vzrostl po zavedení bezvízového styku mezi EU a Ukrajinou v loňském roce. Vidíme rostoucí zájem jak na straně obyvatel Ukrajiny, tak zájem českých turistů,“ říká ředitelka vlakové a autobusové dopravy v RegioJetu Ivana Kašická.
Nová vlaková trasa se otevře v červnu příštího roku s tím, že půjde o noční vlak se spacími vozy. Kapacita vlaků by měla dosahovat 400 až 600 míst. RegioJet tak pokryje vlakem další zajímavý trh, který by ho měl posunout k vytyčenému cíli růstu obratu i zisku. V první polovině letošního roku firma přepravila 3,1 milionu cestujících a očekává nárůst zisků o desítky milionů korun. Ten byl v prvním letošním čtvrtletí na hranici 18 milionů korun.
Před necelým týdnem se na kalifornské Pebble Beach odehrála jedna z nejsledovanějších automobilových událostí roku. Každoroční svátek pro všechny nadšence vůně benzínu, ale i nových technologií provází tradičně i aukce těch nejvzácnějších kusů z celého světa, která přivede také množství movitých zájemců. V dražbě se tak objevilo například vůbec první Porsche, jehož cena se vyšplhala na 70 milionů dolarů a nakonec se kvůli chybě vůbec neprodalo, nebo nejdražší prodaný McLaren s označením F1.
Jako již tradičně se ale na akci objevilo také původem francouzské Bugatti, které přivezlo hned dva nové modely. Jedním z nich bylo Bugatti Centodieci, které stojí na základech Chironu, aktuálně nejdražšího produkčního vozu značky, a které vzdává hold klasickému Bugatti EB110 z roku 1991. Vyrobí se ho pouze 10 kusů a přijde na 9 milionů dolarů, v přepočtu tedy téměř 210 milionů korun.
Foto: Bugatti
Vlevo nové Bugatti Centodieci, které je založeno na klasice EB110 z roku 1991 (vpravo)
A i když jde o krásný kus, který by neměl chybět v garáži žádného zarytého fanouška značky, stále jde o auto založené na konstrukci klasického sériového vozu. Jeho specifikace je téměř totožná a jde tak spíše o vizuální oddělení a odkaz. Bugatti si nicméně na akci připravilo ještě jinou lahůdku, kterou nazvalo tajemně La Voiture Noire.
Zvídavý člověk se tak hned ptá, co se může za takovým názvem skrývat? Odpovědí je naprostý unikát, který navazuje na prapůvodní tradici Bugatti, ještě v době, kdy se dělala auta s nezapomenutelným stylem, která obdivujeme po dlouhá desetiletí.
Bugatti La Voiture Noire je absolutním unikátem, jelikož se vyrobí pouze jeden kus a bude ho mít pouze jediný majitel, který musí zaplatit celkem 18,68 milionu dolarů.
Bugatti ho po úvodním debutu v Evropě vůbec poprvé představilo na americké půdě, a to jako vůz, který ještě nemá hotový interiér, ani vsazený motor. Jde pouze o exteriér, který musel, stejně jako historický odkaz, nalákat nového majitele. Pokud si totiž říkáte, kdo by si asi mohl koupit vůz za necelých 19 milionů dolarů (v přepočtu téměř 435 milionů korun), aniž by viděl jeho finální podobu, odpověď neznáme. Ale Bugatti přímo na Pebble Beach ohlásilo, že už si svého kupujícího vůz našel.
Nové Bugatti La Voiture Noire vedle svého předchůdce z 30. let
Nový majitel se ho přitom nedočká ještě zhruba dva a půl roku, než automobilka jediný kus dokončí, ale i tak jde o obrovsky hodnotný sběratelský kus. La Voiture Noire je odkazem na legendární vozy Bugatti Type 57 SC Atlantic z třicátých let minulého století, kterých se vyrobily pouze čtyři kusy v různých barvách. Jedním z nich jezdí také ikona módního byznysu Ralph Lauren. Ani ten ale nenechal vůz ve své původní barvě a přebarvil ho načerno. Originální černý kus se vyrobil jen v jednom exempláři a dnes se řadí k nejdražším automobilům vůbec.
I nová podoba Bugatti dostala čistě černou barvu s karosérií z uhlíkových vláken, takže je extrémně lehká. Osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1 500 koní dokáže automobil poslat z 0 na 100 kilometrů v hodině během 2,4 vteřiny a maximální rychlost by měla dosahovat až 420 kilometrů za hodinu. Zadní částí vozu dominuje šestice výfuků, podobně jako u původního Type 57 SC Atlantic. A co víc, jde o vůbec nejdražší prodaný nový vůz na světě – což je status, kterého chce dosáhnout ledaskdo.
Kdo si nakonec mohl takto exkluzivní kus pořídit? Spekuluje se o mnoha kupujících, mezi nimi například o známém fotbalistovi Cristianu Ronaldovi nebo o bývalém předsedovi Volkswagenu, pod který dnes Bugatti spadá, Ferdinandu Piechovi. Kupující ani Bugatti se ale o jméno podělit nechtěli, víme pouze, že se jedná o muže. Je dost možné, že kupující pouze čeká na dokončení vozu a poté ho dá na obdiv i ostatním.
Foto: Bugatti
Reálný prototyp Bugatti La Voiture Noire
Bugatti ostatně bylo vždy známo tím, že buduje pouze luxusní vozy pro tu nejbohatší klientelu. Jde o jakýsi status, který drží i několik lidí v České republice. U nás Bugatti vlastní miliardář Radim Passer, který byl vůbec prvním majitelem Veyronu v Česku a který si za zhruba 90 milionů korun koupil i nový Chiron Sport. Mezi dalšími je pak například Richard Chlad.
Podle Bugatti vlastní průměrný kupující její značky zhruba 42 vozidel, pět domů, tři privátní letadla, tři helikoptéry a jachtu, tvrdí představitelé společnosti. Celkově Bugatti vyrobilo na 450 kusů modelu Veyron, 200 kusů z plánovaných 500 u Chironu a 40 kusů Bugatti Divo, které se vyprodaly během prvního dne. Automobilka plánuje během následujících dekád ještě čtyři superlimitované kusy jako La Voiture Noire.
Podívejte se na několik detailů Bugatti La Voiture Noire sami:
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.