Apple představil nový iPhone 11 Pro se třemi čočkami a Apple Watch s neustále svítícím ciferníkem

Michal MarekMichal Marek

tim-cook-iphone11-pro-apple

Foto: Apple

Šéf Applu Tim Cook představuje nový iPhone 11 Pro

0Zobrazit komentáře

Apple má za sebou další zářijovou keynote zaměřenou na hardware a světlo světa na ní dle očekávání spařily nové iPhony i nová generace Apple Watch. To ale není vše, čeho jsme se od jablečné firmy z Cupertina dočkali. Apple překvapil také inovovaným základním iPadem a až hodně času bylo věnováno službám, které se stávají pro Tima Cooka a spol. stále důležitější.

Hned na začátku jsme se tak dozvěděli dvě důležité věci, respektive čtyři – ceny i data spuštění jak herní platformy Apple Arcade, tak očekávané televizní služby Apple TV+.

Na služby Apple klade čím dál větší důraz a patřičně do nich investuje. Právě služby mohou totiž zajistit trvalý stabilní příjem a Applu kompenzovat nižší růst, nebo dokonce propady, prodejů iPhonů.

apple-tim-cook-trailer-see

Šéf Applu Tim Cook odhalil první trailer na seriál See s Jasonem Momoou

Jedná se navíc o cestu, jak od svých uživatelů získat více peněz (navíc formou pravidelných plateb, což je skvělé pro cash-flow) a přitom jim nabídnout přidanou hodnotu a další argument pro nákup dalších zařízení s logem nakousnutého jablka.

K dobře vydělávajícím a rostoucím službám jako App Store, Apple Music, Apple Pay či iCloud spouští nyní Apple také herní platformu Apple Arcade a televizní streamovací službu Apple TV+.

Apple Arcade dorazí spolu s iOS 13 již 19. září a o hráče bude bojovat atraktivní cenou 4,99 dolaru. Za měsíční poplatek okolo 120 korun tak uživatelé získají přístup k více než stovce kvalitních a pečlivě vybíraných arkádových her pro iPhone, iPad, Mac i Apple TV, které hráči nenajdou na žádné jiné platformě.

Velkým překvapením je, že se stejnou cenou Apple 1. listopadu spustí i televizní službu Apple TV+, která nemá ambici konkurovat šíří nabídky Netflixu, HBO či Disney+, ale lákat bude zejména na několik exkluzivních filmů, seriálů či televizních show, z nichž nejvíce se mluví o titulech jako The Morning Show, Dickinson, For All Mankind, Snoopy in Space či The Elephant Queen. A nově také o seriálu See s Jasonem Momoou v hlavní roli, na který Apple ukázal první trailer.

iPad 7. generace

Alespoň částečným překvapením bylo i představení nového základního iPadu, který je vůbec nejoblíbenějším mezi tablety. Klasický iPad se dočkal již 7. generace a po letech prošel také mírnou designovou změnou.

apple-ipad-7th-gen

Foto: Apple

iPad nově s větším displejem a s podporou Apple Pencil a Keyboard

Hlavní inovací je displej, který má díky užším rámečkům o půl palce větší úhlopříčku a zobrazovací plocha tedy nyní dosahuje 10,2 palce. Druhou zásadní novinkou je integrace konektoru pro připojení klávesnice Smart Keyboard. Dalších inovací jsme se již nedočkali, ale dobrou zprávou je, že stejná zůstala i cenovka. Nový iPad tedy pořídíte za cenu těsně pod 10 000 korun.

Apple Watch Series 5

Zcela očekávanou novinkou jsou naopak Apple Watch, které přichází už ve své 5. generaci. Ani zde není inovací příliš, ale to se čekalo, jelikož s velkým redesignem přišly hodinky Applu loni. O to více ale jedna zásadní novinka zřejmě mnohé uživatele potěší.

Apple Watch totiž poprvé přicházejí s vylepšeným displejem podporujícím funkci „always on“ – to znamená, že displej s ciferníkem a dalšími údaji neustále svítí.

stan-ng-apple-watch-series5

Foto: Apple

Stan Ng z Applu představuje nové Apple Watch Series 5

Uživatel hodinek tak bude nyní moci kontrolovat ciferník kdykoli, a to i ve chvílích, kdy nemůže švihnout zápěstím, aby si hodinky rozsvítil. Výdrž baterie přitom zůstává na úrovni loňského modelu, tedy na 18 hodinách, což pohodlně zajistí provoz minimálně na jeden den bez nabíječky.

Kromě této inovace přišel Apple ještě s pouzdry z nových materiálů, takže náročnější uživatelé nově budou moci sáhnout také po keramických či titanových hodinkách. Cenově senzitivní zájemce o Watch naopak potěší, že v nabídce zůstávají předloňské Apple Watch Series 3, které lze nově pořídit za cenu pod 6 000 korun.

iPhone 11

Zlatým hřebem letošní zářijové keynote byly, stejně jako každý rok, nové iPhony. První na řadu přišel iPhone 11, který má za úkol navázat na úspěch oblíbeného modelu XR z loňského roku. Ten přitahoval zákazníky z pozice levnější varianty k iPhonům XS a XS Max, a to za cenu nemnoha kompromisů, z níž ten hlavní byl LCD displej namísto panelu s technologií OLED.

Stejnou cestou jde i iPhone 11, ale pro zákazníky by teoreticky mohl být ještě o mnoho atraktivnější. Je totiž o něco lepší a přitom zhruba o 1,5 tisíce korun levnější než loňský model XR.

kaiann-drance-iphone11-apple

Foto: Apple

Kaiann Drance z Applu představuje nový iPhone 11

iPhone 11 přichází s 6,1palcovým displejem a po designové stránce je velmi podobný loňskému XR. Letošní nabídka je ale ještě barevnější a novou „jedenáctku“ lze pořídit ve fialové, bílé, zelené, žluté, černé i červené barvě. Kromě barvy spočívá největší designová změna v oblasti fotoaparátu, kde Apple přichází také s nejzásadnější inovací.

Na zádech nového iPhonu je nově k nalezení dvojice čoček fotoaparátu. Původní klasickou čočku 12megapixelového fotoaparátu, kterou se mohl chlubit už loňský model, doplnila druhá 12megapixelová čočka, jež umožní pořízení ultraširokých záběrů a zároveň dvojitý optický zoom.

topite-cz-helcl-naprstek-sveda

Přečtěte si takéDaniel Helcl z Topíte.cz: Digitální řemeslníci aneb výměna kotle musí být stejně snadná jako nákup na e-shopuDaniel Helcl z Topíte.cz: Digitální řemeslníci aneb výměna kotle musí být stejně snadná jako nákup na e-shopu

Apple si s fotoaparátem skutečně vyhrál a vylepšil i softwarové rozhraní fotoaparátu, přidal funkci focení portrétů domácích mazlíčků a v neposlední řadě také noční režim, díky kterému budou uživatelé moci pořizovat lepší snímky za špatného osvětlení. S touto novinkou chce firma Tima Cooka lépe konkurovat telefonům jako Google Pixel či Samsung Galaxy S10 a Note 10. V oblasti nočního focení totiž Apple dosud výrazně zaostával.

apple-iphone-11a

Foto: Apple

iPhone 11 přichází s dvěma čočkami a v šesti barvách

Vylepšení se kamera dočkala i na straně natáčení videa. Uživatel může přepínat mezi záběry z ultraširokého a běžného objektivu přímo v akci, kamera si poradí s rozlišením 4K a samozřejmostí jsou funkce zpomaleného záběru či časosběru. Lepší je nyní i přední fotoaparát, který nově v orientaci na šířku pořídí široké 12megapixelové snímky a dokáže natáčet jak 4K video, tak dokonce i zpomalené záběry, které Apple nazval „slofies“. Telefon se navíc údajně bude moci pochlubit také rychlejším systémem rozpoznávání obličeje Face ID.

Novinka je osazena novým čipem A13 Bionic, který dle očekávání nabízí nejvyšší výpočetní i grafický výkon v historii firmy. Výkon navíc se bude telefonu hodit mimo jiné na poli strojového učení, které iPhone využívá k lepšímu doporučování funkcí a obsahu uživateli. Vylepšený čip A13 Bionic je navíc opět o něco úspornější a nový model tedy vydrží na baterii o hodinu déle než loňský XR.

iPhone 11 Pro

Pro náročnější uživatele si Apple připravil dvojici iPhonů s označením 11 Pro. Menší model nabídne OLED displej o úhlopříčce 5,8 palce, zatímco větší model 11 Pro Max má displej 6,5palcový. Také iPhony 11 Pro vypadají na první pohled hodně podobně jako loňské XS a XS Max a také zde je největším rozdílem soustava kamer. iPhone 11 Pro má fotoaparát hned trojitý.

phil-schiller-iphone11-pro-apple

Foto: Apple

Phil Schiller z Applu představuje nový iPhone 11 Pro

Po stránce designu stojí za zmínku ještě nabídka barevných provedení, protože Apple si připravil poměrně nečekanou novinku. Kromě klasické šedé, stříbrné a zlaté přichází iPhone 11 Pro také v tmavě zelené barvě. Jinak uživatele na vzhledu nového telefonu již nic nepřekvapí a můžeme tedy přejít k nejzásadnějším rysům „profesionálního“ iPhonu.

Hlavní doménou novinky je již zmiňovaný trojitý fotoaparát. Kromě běžného fotoaparátu a teleobjektivu přichází také iPhone 11 Pro s ultraširokým objektivem o rozsahu 120 stupňů a umožňuje tedy uživatelům dostat do snímku ještě mnohem více. Kromě zoomování totiž může fotograf snímek i oddálit.

apple-iphone-11-pro-colors

Foto: Apple

iPhone 11 Pro přichází ve čtyřech barvách

Samotné čočky fotoaparátu ale nejsou vše. Apple údajně významně zapracoval také na softwarovém zpracování snímků. Jak již bylo řečeno, přidán byl nový automatický noční režim, a v rámci budoucí softwarové aktualizace bychom se měli dočkat také úplně nové pokročilé funkce nazvané Deep Fusion.

nntb_1

Přečtěte si takéČeská aplikace proti šikaně je i na škole, kam chodil Elon Musk. Vytvořil jí devatenáctiletý podnikatel z BrnaČeská aplikace proti šikaně je i na škole, kam chodil Elon Musk. Vytvořil jí devatenáctiletý podnikatel z Brna

Díky té iPhone Pro výsledný snímek složí hned z devíti fotografií, konkrétně ze 4 primárních snímků, 4 sekundárních snímků a jednoho snímku s dlouhou expozicí. Finální obrázek tedy má obsahovat více detailů a méně šumu.

Na přední straně telefonu přirozeně vévodí vylepšený OLED displej, jenž Apple nově nazývá Super Retina XDR, protože ho opět o něco vylepšil a kromě barevnosti či vysokého kontrastu vyniká také extrémní svítivostí o 1 200 nitech. Displej je navíc dle Applu chráněn „nejtvrdším sklem, které kdy bylo u smartphonu použito“.

apple-iphone-11-pro-matte

Foto: Apple

iPhone 11 Pro přichází v nové barvě a se třemi čočkami

Na straně procesoru se iPhone 11 Pro nijak neliší od základní „jedenáctky“, ale u iPhonů Pro se ještě znatelněji projeví úspora energie daná modernějším čipem či úspornějším displejem. Oproti iPhonům XS a XS Max vydrží novinky na baterii o 4, respektive dokonce o 5 hodin déle. K úlevě všech zájemců dorazí také se silnějším 18W nabíjecím adaptérem a bude jej tedy možné nabíjet rychleji.

Dostupnost a ceny iPhonů

Nové iPhony 11, 11 Pro a 11 Pro Max bude možné přeobjednat již tento pátek 13. září a k dostání budou o týden později, tedy 20. září. Za iPhone 11 uživatelé zaplatí 20 990 korun, což je cena – s ohledem na nabídku Applu – až překvapivě atraktivní.

Cena iPhonu 11 Pro je stanovena na 29 990 korun a za větší Max zájemci zaplatí 32 990 korun. V nabídce zůstává rovněž loňský model XR, jehož cena klesla na 17 990 korun a iPhone 8 s rovněž atraktivní cenovkou 13 490 korun.

Nová verze operačního systému iOS s pořadovým číslem 13 bude pro širokou veřejnost dostupná 19. září a nové telefony tedy již dorazí na trh s ní.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Volocopter přibližuje vzdušnou dopravu ve městech. Má nový létající taxík a 50 milionů eur od majitele Volva

velocopter-velocity6

Foto: Volocopter

VeloCity během vzletu

0Zobrazit komentáře

Představa, že by naše osobní přeprava měla dát sbohem zemskému povrchu a odehrávat se většinu času ve vzduchu, sice může působit jako velké sci-fi, ovšem z tohoto sci-fi by se mohla v horizontu několika desítek let stát běžná realita.

Na koncepci malých osobních letounů, které jsou předobrazem standardních dopravních prostředků budoucnosti, dnes pracuje celá řada menších i větších společností, jež jsou v nejrůznějších stádiích testování prototypů. Takovým startupem je i německý Volocopter, který však začíná dávat vizi osobní dopravy v dronu zcela realistické obrysy a značně tím uniká konkurenci.

Společnost pracuje na projektu autonomních dvoumístných taxíků typu dron spadajících do kategorie eVTOL, tedy elektrických letounů s vertikálním vzletem i přistáním. Tento způsob je pro použití v městské aglomeraci, kde by chtěl Volocopter svou službu provozovat, tím nejlepším, jelikož nevyžaduje žádné dlouhé přistávací plochy a tam, kde letadlo přistane, také může zůstat zaparkováno.

velocopter-velocity2

Foto: Volocopter

Vizualizace prvního Volo-Portu

Jak by taková letiště budoucnosti mohla vypadat, chce společnost představit v Singapuru, kde se pustila do budování prvního Volo-Portu, tedy základny, která bude sloužit k odbavování jednotlivých cestujících a odkud budou Volocoptery odlétat. Budování testovacího letiště je však jen začátek a Volocopter rozhodně při čekání na jeho dokončení, které by mělo proběhnout koncem tohoto roku, nezahálí.

Koncem srpna totiž úspěšně otestoval své létající taxi, jak se také někdy těmto dopravním prostředkům říká, na letišti v Helsinkách. Tentokrát však nebyly středem zájmu letové schopnosti letounu, ale schopnost spolupráce jeho systémů s řízením letového provozu. Hladká spolupráce s řídící věží je totiž jedním z důležitých předpokladů pro bezproblémový provoz podobných letounů.

Zároveň je zapotřebí, aby i současný systém navigace leteckých dopravních prostředků začal vytvářet strategie pro začlenění malých autonomních letounů pohybujících se v nízkoúrovňovém vzdušném prostoru nad zemí do svých operačních systémů.

velocopter-velocity4

Foto: Volocopter

Testování systémů Volocopteru v Helsinkách

Helsinské testování proběhlo úspěšně a systémy Volocopteru uspěly při zkouškách kompatibility, funkčnosti a použitelnosti. Veškeré systémy Volocoptery tedy efektivně komunikovaly s řízením leteckého provozu helsinského letiště a poskytovaly jí veškerá potřebná data.

Velká investice

Pomyslnou odměnou za tento úspěch se pro Volocopter stala investice ve výši 50 milionů eur (přibližně 1,3 miliardy korun), která přišla krátce po uskutečnění těchto testů. Investici do startupu vedl čínský Geely Holding, který je v Evropě znám coby majitel automobilek Volvo či Lotus. Geely se tak stalo minoritním akcionářem a připojilo se k Intelu či Daimleru, kdy první poskytuje zejména technickou podporu a druhý do startupu investoval v roce 2017 celkem 30 milionů dolarů (702 milionů korun).

Majoritními vlastníky společnosti, která doposud získala na investicích celkem 85 milionů eur (více než 2 miliardy korun), přitom i nadále zůstávají její zakladatelé Stephan Wolf a Alexander Zosel.

wow-air

Přečtěte si takéJako fénix z popela. Zkrachovalá aerolinka WOW Air začne příští měsíc znovu létat z Evropy do USAJako fénix z popela. Zkrachovalá aerolinka WOW Air začne příští měsíc znovu létat z Evropy do USA

Volocopter s Geely zároveň vyjednal spolupráci, která by měla zajistit možnost využití létajících taxíků obyvatelům Číny, jež je pro německou firmu velice lákavým trhem. Samo Geely slovy předsedy představenstva Liho Shufua prozradilo, že se pro něj jedná o další krok, jak se postupně transformovat z automobilového výrobce na poskytovatele všech služeb mobility.

Sám Volocopter momentálně vede jednání s dalšími zájemci o investice a novým investorům je plně otevřen, protože potřebuje shromáždit co nejvíce kapitálu, který pokryje náročný proces komerční certifikace jeho nejnovějšího letounu VoloCity.

velocopter-velocity8

Foto: Volocopter

Budoucnost městské dopravy v podání Volocopteru

VoloCity je čtvrtým typem letounu, který startup postavil, ale zatímco předchozí tři letouny byly postaveny za účelem testování a demonstračních letů, VoloCity je koncipován jako stroj, který by již mohl být nasazen do ostrého provozu. Volocopter tím hází rukavici konkurenci, kterou je například další německý startup Lilium či české Zuri.

Novinka disponuje hned osmnácti rotory, které jsou schopny dostat stroj do vzduchu vertikálně jako jeho předchůdci. Kupředu se může letoun hnát rychlostí až 112 kilometrů v hodině a jeho doletová vzdálenost činí 35 kilometrů. Kokpit VoloCity je koncipován pro dvě osoby, které si na palubu mohou vzít i několik lehkých zavazadel, které nepřekročí velikost standardního batohu.

wunderlist-m

Přečtěte si takéPřežije Wunderlist? Populární to-do aplikaci plánuje Microsoft zavřít a původní tvůrce ji chce odkoupit zpětPřežije Wunderlist? Populární to-do aplikaci plánuje Microsoft zavřít a původní tvůrce ji chce odkoupit zpět

Volocopter kladl při vývoji nového modelu velký důraz na pohodlí a bezpečnost cestujících, které by měly splňovat normy stanovené Evropskou agenturou pro bezpečnost letectví. Jedním z inovovaných prvků je tak například letový stabilizátor. Letoun by se měl dočkat svého prvního zkušebního letu v posledním čtvrtletí tohoto roku na již zmiňovaném singapurském Volo-Portu.

velocopter-velocity5

Foto: Volocopter

Volocopter VoloCity

„VoloCity je zatím naší nejsilnější Volocopterou. Je pečlivě navržen tak, aby splňoval požadavky městské letecké mobility, a zahrnuje všechny požadavky certifikačního standardu SC-VTOL zavedeného agenturou EASA v červenci 2019. Je to výsledek všech poznatků, které jsme získali z našich rozsáhlých testovacích programů za poslední roky,“ říká Florian Reuter, generální ředitel společnosti Volocopter a dodává: „S VoloCity otevřeme první komerční trasy a oživíme městskou leteckou mobilitu.“

Mimo singapurský Volo-Port a VoloCity se společnost Voloport, která momentálně zaměstnává přibližně 150 zaměstnanců v Německu a Singapuru, chce zaměřit na další rozšiřování své infrastruktury. V současné době by již mělo docházet k rozhovorům s globálními operátory a Volo-Portů tak bude do budoucna přibývat. Společnost se navíc nebrání využívat i stávající infrastruktury, kterou je například Fraport provozovaný letištěm ve Frankfurtu.

velocopter-velocity7

Foto: Volocopter

Volocopter VoloCity

velocopter-velocity9

Foto: Volocopter

Volocopter VoloCity